Der er faktisk længere at køre op til Akvarius, fra hvor jeg bor i vest Jylland, end der er til KBH.
- Tak for jeres råd gutter, det er super godt

Jo, men så sparer du jo bropengenePetercw skrev:Jeg kender da helt sikkert nogen som har jydekrog på bilen, hehe![]()
Der er faktisk længere at køre op til Akvarius, fra hvor jeg bor i vest Jylland, end der er til KBH.
- Tak for jeres råd gutter, det er super godt
Det var dælme tyndt glas Aquastbil brugte førhen, og de havde tværstiver på et 250 liter. Så må glasset sgu også være tyndt.Hr. Jørgensen skrev:Jeg kan da sige at jeg nemt kan se forskel på jern holdigt og jern fattigt glas (weisglas), dog bliver det selvfølgelig nemmere at se des tykkere glas...
Og at alu irer... Det har I helt ret i, men kommer da bestemt an på hvilken kvalitet den ramme rundt om er lavet af... Har set flere akvarier med alu ramme som ikke har skyggen af ir, selvom de har kørt i 10 år. Rå alu = ir, eloxeret alu = god nok
Derudover det en fed løgn at en ramme er til for at spare på glasset... Tvivler på at de 2 milimeter hele vejen rundt sprænger budgettet !
En af fordelene ved en ramme er helt sikkert at kanterne på akvariet er beskyttet for stød, men om man er til ramme eller ej er jo en smagssag, og jeg mener ikke man er på røven hvis man tager et uden ramme, dog er min mening at man har et mere holdbart akvarie med ramme... Og jeg har alligevel været med til at samle en del af dem! Men at en ramme kun er pynt/en måde at spare på glas er simpelthen direkte dumt...
Hr. Jørgensen skrev:
Derudover det en fed løgn at en ramme er til for at spare på glasset... Tvivler på at de 2 milimeter hele vejen rundt sprænger budgettet !
Yes.. Har set den springe på en 325ér.. Der skulle vandet ud, og så skulle der popnittes en ny stiver påCarsten skrev:Hr. Jørgensen skrev:
Så synes jeg du skal tage et akvarie på 250-325 liter og pille midtersprossen ud. Så skal du se hvordan det giver sig når det fyldes med vand