hjælp tak

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
rsagnar01
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
8
Postnummer: 9740 Jerslev Jylland
Saltvand siden?: 2013

hjælp tak

Indlæg af rsagnar01 »

ideer modtages med kys hånd min store anemone har snoet sig ind og ud af hullerne på en ls en uges tid nu og tror munde sidder i et hul har haft det tæt på lyset og haft en cirkulations pumpe peget på det men den sidder der stadig så hvad gør jeg nogen ideer tak på forhånd thomas jensen ps.hvor længe kan den gå uden mad sårnet svin og det en stor bubble tip
ole kekkonen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 5960 Marstal
Saltvand siden?: 1990

Re: hjælp tak

Indlæg af ole kekkonen »

Så den sidder der hvor den gerne vil være i dit system og vi kan ikke rigtig sige hvorfor.måske den passer på stenen og Anne bedre kan lide omrøringen hvor hvor hun er,vi ved det simpelthen ikke.Måske du skulle prøve med ordinært foder som hakket fisk og rejer.
Vil fodre engang om ugen kig om den bliver mørkere om den vokser eller krymper og kommer af med afføring
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

rsagnar01 skrev:ideer modtages med kys hånd min store anemone har snoet sig ind og ud af hullerne på en ls en uges tid nu og tror munde sidder i et hul har haft det tæt på lyset og haft en cirkulations pumpe peget på det men den sidder der stadig så hvad gør jeg nogen ideer tak på forhånd thomas jensen ps.hvor længe kan den gå uden mad sårnet svin og det en stor bubble tip
Hvis den sidder med munden ind i stenen, så sidder den ikke fast.
Da det kun er fodskiven der kan fæstne den til underlaget.
Men hvis den har snoet sig ind i gennem flere huller, så ville jeg tage stenen op, og slå hul i den så du kan få anemonen ud
Jesper ØH
Reactions:

Indlæg af Jesper ØH »

Placerer stenen hvor du mener det er bedst for den, med hensyn til flow/lys. Den kan leve længe længe uden du fodre den, den skal nok optage foder via vandet når du fodre fisk. Jeg havde en anemone fra helt lille til spisetallerken størrelse, og fodrede den kun få gange manuelt. Anemonen skal nok komme ud af sig selv :)
rsagnar01
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
8

Indlæg af rsagnar01 »

ja det burde den,den har siddet det samme sted de sidste par år den har fået mad hver anden dag og der ikke været nogen ændringer i mit system længe og den ser sund ud og foder kun med med rejer og fisk og blæksprutte musling kina mix hehe og mine klovne er heller ikke tilfreds de prøver os at slæbe mad til den men det falder af efter etpar min som om den opgiver for den ikke kan skubbe det hen til munde
rsagnar01
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
8

Indlæg af rsagnar01 »

ja det det der problemet den er vandret ind og ud hullerne tænkte os godt nok selv bare at tage stene op flække den men håbede på en lidt mere praktis løsning da det vel er 10-15kg sten og det en af bund stenene
Jesper ØH
Reactions:

Indlæg af Jesper ØH »

rsagnar01 skrev:ja det burde den,den har siddet det samme sted de sidste par år den har fået mad hver anden dag og der ikke været nogen ændringer i mit system længe og den ser sund ud og foder kun med med rejer og fisk og blæksprutte musling kina mix hehe og mine klovne er heller ikke tilfreds de prøver os at slæbe mad til den men det falder af efter etpar min som om den opgiver for den ikke kan skubbe det hen til munde
Giv den tid, og stop med at target fodre den, det kan godt stresse den. Håber den får sig sat, og hold øje med den ikke går i pumpen, evt kom noget skum/form omkring pumper.
rsagnar01
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
8

Indlæg af rsagnar01 »

ja okay så stopper jeg foder og ser tidenlidt an ellers må stenen flækkes hehe tak f
ole kekkonen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 5960 Marstal
Saltvand siden?: 1990

Indlæg af ole kekkonen »

Hvis du vil have den Til At slippe taget og du kan komme til så prøv masere en is terning rundt om foden
Jesper ØH
Reactions:

Indlæg af Jesper ØH »

Hvis du får den til at slippe, vil det være totalt no go i min optik, så skal den først sætte sig, og flyver rundt i baljen= den meget nemt bliver blendet i pumpen.
rsagnar01
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
8

Indlæg af rsagnar01 »

ca halvdelen af foden sidder inde i hulderne vil den så ikke trække sig længere ind
rsagnar01
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
8

Indlæg af rsagnar01 »

når nu har den delt sige i tre og den en er død og fjernet så det var åbenbart det den havde gang i tak for jeres svar/hjælp
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"