Ja, de har super fine
koraller ser det ud til Sonny, så misforstå mig ikke. Jeg kunne bare kende korallerne og specielt billederne som var anvendt på facebook, som også var fra deres side. og navnene på de
koraller i opslaget bruger de også - og nogle af de navne er kun navne som de bruger.
de bekræftede så også at billederne som var anvendt på facebook samt korallerne kom fra dem
det jeg egentlig ville frem til var, hvad din erfaring så er med deres
koraller og hvor godt billederne stemmer overens med hvad du rent faktisk får, da 99% af deres torches/
euphyllia i hvert fald ikke er wysiwyg, med mindre man udpeger nogle specifikke
koraller via tilsendte videoer fra dem.
Angående New York Knicks: Den stammer fra samme morph som 24K – altså i praksis den samme variant. Hvis den ikke har grøn base, så er det i realiteten bare en 24K, altså en gold torch. Alle de “Ultra”-navne, man ser, er i bund og grund salgstricks. I virkeligheden bliver de her
koraller kategoriseret efter grades – og det, mange sælger som noget særligt, er ofte bare en Grade B. Og det seneste navn er vidst Jester torch, men det er så hvis "tips" er mint grønne/blå men resten er magen til knicks.. så Det er jo bare den ene "overbygning" efter den anden, men udgangspunktet er jo det samme
En 24K eller Knicks i den kategori koster i engros, hvad der svarer til en omgang Hotter med det hele og en Cocio. Faktisk helt ned til omkring 35 kr. i nogle tilfælde. – men når den får et fancy navn og et Instagram-filter, så ryger prisen op i kombination med "mellemled" eller hvad du vil kalde det, som også skal have en bid af kagen - såvel som ved så mange andre ting der sælges på nettet, ja så ryger prisen op inden den rammer os.
Ligesom i mange andre brancher gælder det, at jo flere mellemled der er, desto højere bliver slutprisen for forbrugeren. I den proces ser man ofte, at begreber som “ultra”, “premium” og lignende begynder at florere – ikke nødvendigvis fordi kvaliteten reelt er højere, men fordi hvert mellemled forsøger at øge sin fortjeneste. Det sker typisk ved at præsentere en “grade B”-korall som en “grade A”, blot fordi den f.eks. har en lidt skarpere farve end de andre i samme parti (samme batch kan man næsten kalde det).
Det er netop derfor, man hos f.eks. Dreamcorals kan finde torches til 50–75 euro – de køber uden for mange mellemled og styre lidt selv prisen og navnene er lidt skæve nogle gange.
For eksempel er en Indo Gold Torch jo ikke bare en “Indo”. De bedste eksemplarer kommer faktisk fra Kupang. Men fordi de også findes andre steder og er blevet mere tilgængelige, er kvaliteten blevet udvandet – og derfor er der også kommet meget, undskyld udtrykket, skrammel på markedet. I dag vil de fleste nok sige, at en Indo Gold er kedelig – indtil de ser en Grade A fra Kupang i Indo, eller de helt vilde Metallic Orange Gold Indo Torches fra Makassar, som er så metallisk orange, at de nærmest ser fake ud.
Et andet godt eksempel på salgs-tricks uden at min intention er at træde dem der ejer den over fødderne, så er den såkaldte “Japan Torch”, som nogle i Danmark påstår, de har - er ej heller det rigtige navn. Det navn opstod herhjemme for nogle år siden – men sandheden er, at det navn ikke eksisterer internationalt. Det er bare en helt almindelig grøn Torch(dog super flot), typisk fra Sulawesi, som er kendt for deres dybe grønne nuancer – nogle vil kalder det metallic grøn når de beskriver den (fra folk som ejer den) – og lange tentakler. De findes vist også omkring Bali, hvis jeg husker rigtigt.
Jeg tror bare, jeg er ved at være mæt af alle de falske navne og overhypede
koraller. Mange tror, de ligger inde med noget helt særligt – og så finder de bare på et nyt navn, ligesom med “Japan Torch”. Og de europæiske forhandlere er ikke spor bedre. Hvis du bare klikker rundt på 10 forskellige sider, kan du finde den samme Torch under otte forskellige navne. Jeg tør næsten vædde en tusindlap på det.
Jeg er i nogle tilfælde også selv nødt til at købe ind i hype navnene, hvis det jeg får tilbudt ikke liger er det jeg ønsker, så må man jo finde en butik som har noget andet, men der betaler man bare ekstra for navne eller fordi der er for mange mellemmænd på.
f.eks holy grails fra bima i indo , som er de bedste HGs i verden. De katogoriserede også i grade a og b og derefter opdeles i green/yellow eller green/orange.. Min egen Hg rapunzel fra bima er en green/orange, men en hver som ser den vil tro det en gold torch, sågar "dragon tamer" (hvilket den også ligner meget), men er det ikke..
de ægte/originale holy grails om man vil, de har hvide tips i alt slags
lys, har selv været så heldig at erhverve mig en - horribelt fragget, dog i meget sund condition - men at modtage en
koral til xx.xxx kroner som skulle have 4 hoveder og så kommer der en torch der er fragget så hårdt at fleshband gror ned på pluggen og den reelt set kun har 1 head men 4 munde, så bliver man negativ - men det er nogle gange en del af gamet, hvis man vil have det dyre og man vil ha det "Nu" .. det samme gør sig gældende når man ser de helt skrig grønne holy grails, som ikke har et snært gul til 600-800kr pr head, jamen det 99% af tilfældene fordi det er "vildfanget" eller maricultured, som ikke har akklimatiseret sig til vores hjemme akvarier - og de kan tage 3-5måneder om at farve ud. de får heller ej lineær streger på tentakler hvor der er en tydelig skæringslinje imellem gul og grøn, ofte så får de en mere "faded" gul i toppen og ned af "armene" som blender ind i det grønne (og derfor føler nogle sig snydt eller tror det en forkert
koral, da den ikke ligner de aquacultured holy grails du ser på youtube/google som måske er flere generationer gammel og derfor afviger "meget" fra naturen)
Det røg lige ud på et sidespor og jeg gik vidst også i selvsving
håber du overlever
du velkommen til at skrive over facebook, hvis du har spørgsmål omkring
euphyllia/fimbriaphyllia.
pøj pøj med biksen og igen, fine
koraller
Mvh
Christoffer Mark Jensen