Det blev pænt:)
-
- Naso kirurg
- Reactions:
- 12
- Postnummer: 3600 Frederikssund
- Saltvand siden?: 2013
- Mikkel E
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8210 Århus V
- Saltvand siden?: 2006
Re: Mit 60l
Hvad havde du tænkt dig at søstjernen skulle leve af? 
Det ser ud til at der er ved at komme gang i algerne, så vær meget påpasselig nu og ikke tilsæt mere til akvariet.

Det ser ud til at der er ved at komme gang i algerne, så vær meget påpasselig nu og ikke tilsæt mere til akvariet.
- MoG
- Rev haj
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 4684 Holmegaard
- Saltvand siden?: 2012
Fornuftigt at du har skilt dig af med de to klovne... Hvilken søstjerne har du købt?? Du har stadig intet bundlag i vel?
Morten
-
- Naso kirurg
- Reactions:
- 12
Altså ham i decocean sagde den spidst rester fra det foder man giver fiskene:) men ja algerne er kommet lidt men de går væk og kommer igen om aften det er sku lidt spøjst:) men den er faktisk pæn stor den søsstjerne så jeg tager et billed imorgen:) men alle værdier er perfekte stadig:) tested for en time siden:)
-
- Naso kirurg
- Reactions:
- 12
Men nej intet bundlag:)
- Mikkel E
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8210 Århus V
- Saltvand siden?: 2006
Kommer der bobler på de alger?
-
- Naso kirurg
- Reactions:
- 12
Ja men kun dem som er helt oppe øvers hvorfor?
Er det skidt:/?
Og min skummer snupper dem når jeg lige fjerner dem:)
Er det skidt:/?
Og min skummer snupper dem når jeg lige fjerner dem:)
- MoG
- Rev haj
- Reactions:
- 13
Altså du siger en stor søstjerne, i et 60 liters uden bundlag? Og du hev alt op i sidste uge og skrubbede det og smed nyt vand i.. Dvs = stort set helt nystartet..
Morten
-
- Naso kirurg
- Reactions:
- 12
Det bundlag skulle op!
Det vil jeg mene:)
Det fortalte alle mig. Men der kan godt komme sand i? Skal jeg lige købe det imorgen?:)
Og ja i know men det går fint der nede ingenting ser ud som om de lider overlast. Og jeg har ikke rykket på stenene de står som før? Og der er ik en masse lort i vandet hvis det var det du mente?
Det vil jeg mene:)
Det fortalte alle mig. Men der kan godt komme sand i? Skal jeg lige købe det imorgen?:)
Og ja i know men det går fint der nede ingenting ser ud som om de lider overlast. Og jeg har ikke rykket på stenene de står som før? Og der er ik en masse lort i vandet hvis det var det du mente?
-
- Naso kirurg
- Reactions:
- 12
Men husk ik tag mig på ordet ved ik om den søsstjerne rt står i jeres øjne:)
-
- Naso kirurg
- Reactions:
- 12
Jeg skrubbed ikke stenene? Jeg skyldel dem i saltvand ikke noget skrubbe
- amddurin
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 4700 Næstved
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Næstved
- Kontakt:
Nææ, han skriver langarmet = Slangesøstjerne og det er jo sandsøstjerner man skal have en masse levende bundlag for at kunne holde...MoG skrev:Altså du siger en stor søstjerne, i et 60 liters uden bundlag? Og du hev alt op i sidste uge og skrubbede det og smed nyt vand i.. Dvs = stort set helt nystartet..
Så hvis de spiser foderrester er det ikke noget problem med den type søstjerne...

"Alle veje fører til Rom, men for meget Rom føre ingen vegne" René Durin 2014
Geiss V2.0: http://kortlink.dk/em62 (Gl. Tråd: http://www.kortlink.dk/bcc2)
Geiss V2.0: http://kortlink.dk/em62 (Gl. Tråd: http://www.kortlink.dk/bcc2)
- MoG
- Rev haj
- Reactions:
- 13
Ok.. Tænkte bare stor sandsøstjerne da jeg læste det...! Men det er da heldigvis ikke sådan en så..
Morten
-
- Naso kirurg
- Reactions:
- 12
-
- Naso kirurg
- Reactions:
- 12
Hvis stjernen er et problem så sig det lige tak for så ryger den ud!:)
Ham i decocean sagde bare at den spiste foder rester og ik behøved sand
Ham i decocean sagde bare at den spiste foder rester og ik behøved sand

-
- Palet kirurg
- Reactions:
- 14
- Postnummer: 9400 Nørresundby
- Saltvand siden?: 2010
Jeg bryder mig sku ikke helt om dine formuleringer overfor beboerne i dit akvarie. Det kan være du bare formulerer dig på en måde, som jeg ikke helt forstår (hvilket jeg håber) eller også glemmer du at DINE fisk, er det samme som en hund ville være for dig.
eksempel kunne være:
- "Hvis stjernen er et problem så sig det lige tak for så ryger den ud!:)"
Jeg undrer mig over, at du ikke sætter dig ind i de ting du køber til dit akvarie, inden du køber dem. Det er trods alt ikke deres valg at havne i netop dit akvarie. Du ville jo aldrig købe en løve, bare fordi det kunne være spændende. For du ved jo hvad den kræver, masser af plads, dyrt foder osv. På samme måde opfordrer jeg dig til at tænke angående fisk, invertebrater og koraller.
Hvis du når du var ude at kigge på fisk, koraller og andet levende, evt fik reserveret de ting du var interesseret i, tog hjem og læste (evt spurgte på forum), så ville du ofte finde et ganske godt svar og du ville ikke risikere at bruge penge på noget som ville være dødsdømt fra start af ( det har endnu ikke været tilfældet, kan jeg se
) Husk på at forhandlere ikke altid vil dig det bedste, de har en forretning der skal køre, så deres tolerance overfor hvad dyrene kan klare, vil nok altid være lidt større. Så reserver tingene, hvis du ikke ved hvad de kræves, og spørg/ læs løs herinde
!
Du skal ikke betragte det jeg har skrevet som en hetz mod dig, eller tage det alt for negativt, det er simpelthen bare for at hjælpe dig, mod at spilde en masse kroner, på noget der aldrig vil fungere
!
Har du forresten læst den glimrende E-bog om opstart af et saltvands akvarie
?
eksempel kunne være:
- "Hvis stjernen er et problem så sig det lige tak for så ryger den ud!:)"
Jeg undrer mig over, at du ikke sætter dig ind i de ting du køber til dit akvarie, inden du køber dem. Det er trods alt ikke deres valg at havne i netop dit akvarie. Du ville jo aldrig købe en løve, bare fordi det kunne være spændende. For du ved jo hvad den kræver, masser af plads, dyrt foder osv. På samme måde opfordrer jeg dig til at tænke angående fisk, invertebrater og koraller.
Hvis du når du var ude at kigge på fisk, koraller og andet levende, evt fik reserveret de ting du var interesseret i, tog hjem og læste (evt spurgte på forum), så ville du ofte finde et ganske godt svar og du ville ikke risikere at bruge penge på noget som ville være dødsdømt fra start af ( det har endnu ikke været tilfældet, kan jeg se

Du skal ikke betragte det jeg har skrevet som en hetz mod dig, eller tage det alt for negativt, det er simpelthen bare for at hjælpe dig, mod at spilde en masse kroner, på noget der aldrig vil fungere

Har du forresten læst den glimrende E-bog om opstart af et saltvands akvarie

-
- Naso kirurg
- Reactions:
- 12
Heej mikkel og ja jeg har faktisk læst den:) men ja jeg ved godt jeg nok ik formulere mig som folk her inde gør:) siger nok tingene på en lidt flabet og irreterende måde:) men altså det jeg mener med at den ryger ud er at den ender i min vens akvarie eller i akvarie klubben som jeg går i:)
Men jeg har skam læst de bøger men der vil altid være forskellige meninger om tingene og måder at gør det på:) men ville være glad for hvis du kunne svare mig på om den er fin i baljen eller om den skal flyttes?/)
Men jeg har skam læst de bøger men der vil altid være forskellige meninger om tingene og måder at gør det på:) men ville være glad for hvis du kunne svare mig på om den er fin i baljen eller om den skal flyttes?/)
-
- Naso kirurg
- Reactions:
- 12
-
- Naso kirurg
- Reactions:
- 12
-
- Naso kirurg
- Reactions:
- 12
- Stig Jest
- Rev Papegøje fisk
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 3480 Fredensborg
- Saltvand siden?: 1991
Re: Det bæev pænt:)
Når du nu spørger så direkte, så må mit svar være lige så direkte. Jeg syntes at det er noget rod. Store pumper, ledninger og Colaflaske der fjerner fokus fra dyrene. Lyset er alt for centreret på et sted, mens andre dele af akvariet ser ud til at være mørkelagt.Hugo190691 skrev:Hvad syntes i?
Sorry for mit triste svar, men du spurgte selv.
Mvh. Stig
[center]Link til tråden om mit Red Sea Max 130[/center]
[center]Link til tråden om min 250 liters Akrylcube[/center]
[center]Link til tråden om mit 288 liters akvarie[/center]
-
- Naso kirurg
- Reactions:
- 12
Jamen det er helt fint svar:)
Jeg skal have anskaffet en baggrund men ved ik hvad for en nogen bud?
Og jaaaaa man kan godt lidt sige det med lyset på billedet men når det ses i virkeligheden så har jeg lidt delt det op i mørke og lys side:)
I den venstre side er alle de koraller som lyser kraftigt i det blå lys så de står lidt i mørke for det hvise lys men det blå står ned på dem:) og fiskene lægger man meget mærke til når man sidder foran skærmen da de næsten er helt selvlysende!:D og hov hov den fiiine skummer er en rebenna flaske XD og ja den er møg grim men heller ikk noget man ser i akvariet når man sidder der da lyset slet ik rammer den:) og den virker!
Men ja de tunze fylder meget men ved ik hvor fan de ellers skulle stå. De gør dog deres arbejde forrygende og de står også i den mørke side ved sps'erne:)
Så de er heldigvis ik så slemme at kigge på men er der nogen mindre forme for tunze som giver det samme = ?
Og tak for svaret vil gerne gører lidt mere ud af det:)
Jeg skal have anskaffet en baggrund men ved ik hvad for en nogen bud?
Og jaaaaa man kan godt lidt sige det med lyset på billedet men når det ses i virkeligheden så har jeg lidt delt det op i mørke og lys side:)
I den venstre side er alle de koraller som lyser kraftigt i det blå lys så de står lidt i mørke for det hvise lys men det blå står ned på dem:) og fiskene lægger man meget mærke til når man sidder foran skærmen da de næsten er helt selvlysende!:D og hov hov den fiiine skummer er en rebenna flaske XD og ja den er møg grim men heller ikk noget man ser i akvariet når man sidder der da lyset slet ik rammer den:) og den virker!
Men ja de tunze fylder meget men ved ik hvor fan de ellers skulle stå. De gør dog deres arbejde forrygende og de står også i den mørke side ved sps'erne:)
Så de er heldigvis ik så slemme at kigge på men er der nogen mindre forme for tunze som giver det samme = ?
Og tak for svaret vil gerne gører lidt mere ud af det:)
-
- Naso kirurg
- Reactions:
- 12
Og lyset har jeg bestilt 2 holdere mere så der kan komme lys over det hele
- kodyl
- Naso kirurg
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 8200 Århus N
- Saltvand siden?: 2017
http://www.lionfish.dk/Akvarier/1418_Coral_Baggrund.jpgHugo190691 skrev:Jeg skal have anskaffet en baggrund men ved ik hvad for en nogen bud?
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Den bagrund er dog afskyelig.kodyl skrev:http://www.lionfish.dk/Akvarier/1418_Coral_Baggrund.jpgHugo190691 skrev:Jeg skal have anskaffet en baggrund men ved ik hvad for en nogen bud?
- Stig Jest
- Rev Papegøje fisk
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 3480 Fredensborg
- Saltvand siden?: 1991
Afskyelig er næsten for pænt et ord i denne forbindelseCarsten skrev:Den bagrund er dog afskyelig.kodyl skrev:http://www.lionfish.dk/Akvarier/1418_Coral_Baggrund.jpgHugo190691 skrev:Jeg skal have anskaffet en baggrund men ved ik hvad for en nogen bud?

Mvh. Stig
[center]Link til tråden om mit Red Sea Max 130[/center]
-
- Naso kirurg
- Reactions:
- 12
Ja den er godt nok gusten...
Sort eller mørke blå. Hvor får man sådan henne?
Sort eller mørke blå. Hvor får man sådan henne?
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Du kan købe både sort og mørkeblå folie hos farvehandleren.
Det er så godt nok selvklæbende, men køb en masonit plade på akvariet mål og sæt folien på der. Give så plade og folie en klat silicone i hjørnerne
Det er så godt nok selvklæbende, men køb en masonit plade på akvariet mål og sæt folien på der. Give så plade og folie en klat silicone i hjørnerne
-
- Naso kirurg
- Reactions:
- 12
Okay carsten:)
Tak for hjælpen:)
Det med at bruge flammingo hvor man smelter det og maler det. Er det noget man os kunne bruge til baggrund?
Tak for hjælpen:)
Det med at bruge flammingo hvor man smelter det og maler det. Er det noget man os kunne bruge til baggrund?