Indbygget akvarie

Forum for generel snak omkring saltvand.
jimmi
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 8340 Malling
Saltvand siden?: 2006
Geografisk sted: Malling (ASK)

Re: Indbygget akvarie

Indlæg af jimmi »

Dejligt med noget input.

Er der andre der mener 2 x 250 W + 4 x T5 (80W) er for lidt (ca. 0,7 W/L)? Dybden i akvariet ender nok med 60 - 65 cm.

Jeg er klar over at jo mere lys des bedre, men det er jo med at finde en fornuftig balance der tager hensyn til strømregningen/miljø/akvarie.
Med venlig hilsen
Jimmi Laursen
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Hvis du sørger for at få nogle ordenlige reflektorer - læs Lumenarc, burde det ikke være noget problem. Jeg tror at jeg ville undlade T5'erne til at starte med, og så se hvordan det ser ud uden. Og med den store dybde, ville jeg sætte reflektorene, så der kun var omkring 20 cm frit fra bagkanten, og så evt fylde op med nogle at T5 erne senere
jimmi
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 8340 Malling
Saltvand siden?: 2006
Geografisk sted: Malling (ASK)

Indlæg af jimmi »

Carsten skrev:Hvis du sørger for at få nogle ordenlige reflektorer - læs Lumenarc, burde det ikke være noget problem. Jeg tror at jeg ville undlade T5'erne til at starte med, og så se hvordan det ser ud uden. Og med den store dybde, ville jeg sætte reflektorene, så der kun var omkring 20 cm frit fra bagkanten, og så evt fylde op med nogle at T5 erne senere
Lumenarc var også dem jeg havde i tankerne.

Skal jeg forstå det sådan at du ville starte med blot 500W, og supplere hvis der er behov?
Med venlig hilsen
Jimmi Laursen
Brugeravatar
Niller
Foxface
Foxface
Reactions:
19
Postnummer: 8800 Viborg
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Niller »

Jeg har 2 stk 250w lumenarc kopiér og 2 stk t5 over mit..Synes det fungere fint nok. Har dog en drøm om 2 stk 400w over og så droppe t5 rør. Men har ikke noget at klage over mht farver på sps.
Og som Flemmenov skrev..sørg for at dine panorama er mere end de 10 cm. Claus byggede også mit akvarie. Og du er velkommen til at komme og kigge hvis du har lyst.
Jan
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"