Jeg har nu kørt første døgn med dækglas, og temperaturen steg til 26 grader, så det er jo ikke så galt. - Synsmessigt kan man ikke rigtigt se forskel i akvariet, om de er på eller ej, men det kan man til gengæld i vinduerne i resten af lejligheden! Der er sgu ingen dug længere - Så jeg vil i hvert falt køre med glas over vinteren over, og så ønske mig et par LED lamper af konen i julegave (men ved jo godt det ender med en uldtrøje)
andersboerglum skrev:Jeg har nu kørt første døgn med dækglas, og temperaturen steg til 26 grader, så det er jo ikke så galt. - Synsmessigt kan man ikke rigtigt se forskel i akvariet, om de er på eller ej, men det kan man til gengæld i vinduerne i resten af lejligheden! Der er sgu ingen dug længere - Så jeg vil i hvert falt køre med glas over vinteren over, og så ønske mig et par LED lamper af konen i julegave (men ved jo godt det ender med en uldtrøje)
Tak for info. Tror sku jeg hopper på den med dækglasset.
Hahahaha, fugt i fundamentet er sgu genial
@Lotte : Jo, jeg skal nok få lavet et billedeserie, men er sgu ikke en haj til computer/kamera og slet ikke samtidigt - Meeen jeg kan da give det en chance
andersboerglum skrev:@ Jesper: Jeg vil ikke lokke nogen i uføre, men det virker sgu herhjemme, og idag er tenperaturen også kun på 26 grader
Har lidt problemer med stanken herhjemme så håber også det kan tage det. Har de kunne registrere at der forsvinder mindre vand fra systemet så. Jeg fordamper 3L om dagen mindst.
andersboerglum skrev:@ Jesper: Jeg vil ikke lokke nogen i uføre, men det virker sgu herhjemme, og idag er tenperaturen også kun på 26 grader
Har lidt problemer med stanken herhjemme så håber også det kan tage det. Har de kunne registrere at der forsvinder mindre vand fra systemet så. Jeg fordamper 3L om dagen mindst.
Stanken ???
Og fordamper du 3 liter vand om dagen????
Ja det vil jeg mene jeg gør. Har et 11L ferskvandskammer og fylder det op hver tredje dag ca.
Stanken ???
Og fordamper du 3 liter vand om dagen????
Ja det vil jeg mene jeg gør. Har et 11L ferskvandskammer og fylder det op hver tredje dag ca.
Er det ikke fra dit akvarie de 3 liter fordamper m dagen og ikke dig.
Hvad er det som lugter??
Et akvarie som kører som det skal lugter ikke.
Hvordan ser det ud Anders, spiller det?
Når du skriver du har plader over nu, dækker de så totalt eller har du skæret i pladen så div rør kan stikke op?
Jeg bliver nød til at skære det til nemlig så der vil være nogle steder fordampningen vil kunne slippe ud, men det har måske ikke noget at sige.
Nu har jeg kun kabler fra 2 pumper som stikker op, og de kommer op der hvor bølgebryderne går sammen, så dægglasset slutter helt tæt, lige på nær min foder revne. Jeg har en sprække på 1.5 cm hvor jeg fodre - Men jo, det spiller, og temperaturen har ikke været over 26 grader.
andersboerglum skrev:Nu har jeg kun kabler fra 2 pumper som stikker op, og de kommer op der hvor bølgebryderne går sammen, så dægglasset slutter helt tæt, lige på nær min foder revne. Jeg har en sprække på 1.5 cm hvor jeg fodre - Men jo, det spiller, og temperaturen har ikke været over 26 grader.
Ja, hvis døren er åben ind til stuen, men hvis den ikke er det, så er der lidt fugt i vinduerne, men kun i akvarie rummet- før var der jo vand i allle vinduer i lejligheden!. Min sump er jo stadig uden dægglas, så den afgiver jo lidt.