Afstemning: Hvilket lys kører du med over dit Akvarie?

Forum for generel snak omkring saltvand.

Hvilken type lys har du over dit Akvarie

LED
89
68%
Hqi + T5 combi
4
3%
Hqi
0
Ingen stemmer
Ren T5
12
9%
LED + T5 combi
24
18%
T8
0
Ingen stemmer
T8 combi
0
Ingen stemmer
Andet
1
1%

Afgivne stemmer: 130

Gulkan
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
12
Postnummer: 4200 Slagelse
Saltvand siden?: 2013

Re: Afstemning: Hvilket lys kører du med over dit Akvarie?

Indlæg af Gulkan »

Nicklossi skrev:
pederrevnørd skrev:Jeg kører 100% ren LED, pt 6 stk Maxspect Razor 160 Watt 16 K, som snart bliver opgraderet til Maxspect Razor 180 Watt 15 K, temmeligt sikkert med den nye styring via SmartPhone.

Har ATI sunpower stående i garagen - synes T5 er fint, min balje er dog for høj til at dette giver mine SPS hvad de har behov for.

Mvh
Peder
Hvorfor opgradering til 180w? Er der så meget forskel, at det kan betale sig? :)
Købte to i går som jeg skiftede ud med to 160w som jeg havde lånt. Markant forskel der er for det første meget mere knald på og farven giver et meget mere klart lys efter min mening.

@pederrevnørd. Smartfon styring er det lampen man køber med ell. Uden det eller køber man det som ekstraudstyr

Mvh.
Esben
1000 l fra den 6/1-2019
Brugeravatar
pederrevnørd
Rev haj
Rev haj
Reactions:
14
Postnummer: 3250 Gilleleje
Saltvand siden?: 1978
Geografisk sted: Gilleleje

Re: Afstemning: Hvilket lys kører du med over dit Akvarie?

Indlæg af pederrevnørd »

Gulkan skrev:
Nicklossi skrev:
pederrevnørd skrev:Jeg kører 100% ren LED, pt 6 stk Maxspect Razor 160 Watt 16 K, som snart bliver opgraderet til Maxspect Razor 180 Watt 15 K, temmeligt sikkert med den nye styring via SmartPhone.

Har ATI sunpower stående i garagen - synes T5 er fint, min balje er dog for høj til at dette giver mine SPS hvad de har behov for.

Mvh
Peder
Hvorfor opgradering til 180w? Er der så meget forskel, at det kan betale sig? :)
Købte to i går som jeg skiftede ud med to 160w som jeg havde lånt. Markant forskel der er for det første meget mere knald på og farven giver et meget mere klart lys efter min mening.

@pederrevnørd. Smartfon styring er det lampen man køber med ell. Uden det eller køber man det som ekstraudstyr

Mvh.
Esben
Hejsa Esben,

Jeg har ikke personligt kendskab til styringen - så blot et indlæg på Reefbuilders forleden, og synes det lød interessant. Om pris og kvalitet gør at jeg vil have styringen, det må tiden vise :biggrin:

http://reefbuilders.com/2015/04/08/blue ... pect-razr/" onclick="window.open(this.href);return false;

Dejligt med dit input omkring Maxspect 180 RazR - er helt enig med dig omkring lyset, også selvom jeg er mega tilfreds med mine 160W 16K :y

Mvh
Peder
1500 liter SPS System, Balling, BT SPS salt, 4x Maxspect Razor 180W, 2 x GYRE, Skimz, Sangokai
http://www.advancedaquarist.com/blog/di ... f-aquarium
http://www.advancedaquarist.com/blog/th ... f-aquarium
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"