Jeg kunne godt tænke mig at vise mit lille akv. og det udstyre jeg køre med og vise folk som godt kunne tænke sig at starte noget saltvand op men bliver "skræmt" af alt det "dyre" teknik. jeg køre med Tunze nano reef 200 kit som jeg givet 750 kr. for og en HQI som jeg givet 1000 kr. for så har jeg en 2400L. cirkulations pumpe som koster ca. 250 kr.
Tak tak der skal selvfølgelig mere højde på stenene i baggrunden så tror jeg sku den er der. Glæmte lige at skrive at næsten alt er smidt i samme dag og har kun brugt vand fra vandhanen ingen osmose vand og jeg ser ingen tegn på fejl i nu.
jeg kunne godt være interesseret i at vide hvor lang tid dit akvarie har kørt, og om hvor vidt din tunze reef pack skummer, nu da du kører uden overløb, og dermed ikke skummer fra overfladevandet?
Glæmte lige at skrive at næsten alt er smidt i samme dag og har kun brugt vand fra vandhanen ingen osmose vand og jeg ser ingen tegn på fejl i nu
Der står da ikke hvor lang tid det har kørt!? Kun at alt levende er smidt i på en gang!? Går ud fra at dette ikke inkludere levende sten? For ellers er man da ikke for klog!?
For akvarie setup - se min profil... _______________________________________________________
Dan Binderup skrev:jeg kunne godt være interesseret i at vide hvor lang tid dit akvarie har kørt, og om hvor vidt din tunze reef pack skummer, nu da du kører uden overløb, og dermed ikke skummer fra overfladevandet?
mvh.
Dan Binderup
En Tunze reefpack har et indbygget "overløb" så den indtager kun overflade vand. Men kunne forestille mig at man skal være meget obs på at holde vandstanden konstant så den an få vand.
og jo man skal næste ud at købe automatisk vandpåfyldning.
Jeg har haft et 54L. kørene i nogle mdr. som jeg også startede op på sammen måde og så gik jeg hen og købte et 140L. som så har køret i jeg tror 2 mdr.
Min madarin den tager artemia så den har det fint. Jeg har kun haft et dødsfald og det var min hugo da der ikke var noget foder til den.
Senest rettet af supersune ons 11. jul 2007 12:34, rettet i alt 2 gange.
-Thyme- nej der er ikke overløb til skummer delen i den reef pack, skummeren suger vand i bunden. det er kun cleaner delen der har "indbygget" overløb.
Dan Binderup skrev:-Thyme- nej der er ikke overløb til skummer delen i den reef pack, skummeren suger vand i bunden. det er kun cleaner delen der har "indbygget" overløb.