Hatten af for Plantorama
- Destinydk
- Dværg kejser
- Reactions:
- 17
- Postnummer: Ikke angivet
- Geografisk sted: 100% Aars
Hatten af for Plantorama
I lørdags købte jeg en dannebrogsreje, som der ikke var det vilde gang i, allerede fra akvariet i plantorama i aalborg...Men den var i live...
Da jeg kom hjem kunne jeg se den lavede nogle indvendige bevægelse inde i kroppen, men der var godt nok ikke ret meget gang i ham.
Så blev den sat i, og måtte konstatere at den var død efter maks 30min i mit eget akvarie..
Jeg ringede til Plantorama og brokkede med, og fik idag en tilgodeseddel på rejen, til at købe en ny.
Så det var rigtig god service.. Altså Plantorama Aalborg...
Nu må jeg så vente til de får en sending hjem i næste uge, så jeg kan få en frisk reje..
Da jeg kom hjem kunne jeg se den lavede nogle indvendige bevægelse inde i kroppen, men der var godt nok ikke ret meget gang i ham.
Så blev den sat i, og måtte konstatere at den var død efter maks 30min i mit eget akvarie..
Jeg ringede til Plantorama og brokkede med, og fik idag en tilgodeseddel på rejen, til at købe en ny.
Så det var rigtig god service.. Altså Plantorama Aalborg...
Nu må jeg så vente til de får en sending hjem i næste uge, så jeg kan få en frisk reje..
Saltede hilsner fra Mark
I Baljen:
3xTurbosnegle
1xPolyp
4xLopophylia

I Baljen:
3xTurbosnegle
1xPolyp
4xLopophylia

-
- Palet kirurg
- Reactions:
- 17
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Nordborg
- Kontakt:
havde det ikke været bedst ikke at købe den eller omvendt ikke sælge den???I lørdags købte jeg en dannebrogsreje, som der ikke var det vilde gang i, allerede fra akvariet i plantorama i aalborg...Men den var i live...
Med venlig hilsen
Reeflife
http://www.reeflife.dk
[email protected]
MSN: [email protected]
--------------------------------------------------------
Altid frisk med et godt tilbud.
Reeflife
http://www.reeflife.dk
[email protected]
MSN: [email protected]
--------------------------------------------------------
Altid frisk med et godt tilbud.
- sandsilden
- Grøn Chromis
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 8981 Spentrup
- Geografisk sted: Spentrup/Randers
- Per A
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Geografisk sted: Hvidovre
Både og.......har da prøvet at få noget med hjem, der ikke så godt ud...men som er blomstret op efter at være kommet i andre omgivelser......hvis man bare lader den/det se dårligt ud, er prognosen altid negativReeflife skrev:havde det ikke været bedst ikke at købe den eller omvendt ikke sælge den???I lørdags købte jeg en dannebrogsreje, som der ikke var det vilde gang i, allerede fra akvariet i plantorama i aalborg...Men den var i live...

Hilsen Per
Følgende sælges:
diverse JJ-Riff til baggrund, 400 W HQI incl ny pære, Sander ozon
Følgende sælges:
diverse JJ-Riff til baggrund, 400 W HQI incl ny pære, Sander ozon
- AndersBaun
- Naso kirurg
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 4220 Korsør
- Geografisk sted: Korsør
- Peters1
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 5800 Nyborg
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Fyn
Flemming fra Aquastyle fortalte på et tidspunkt at de var meget sarte over for temperaturskift og derfor skulle afklimatiseres forholdsvis længe som Anders også skriver 

RSM130 kan følges her viewtopic.php?f=92&t=37678
Link til min første balje: viewtopic.php?f=92&t=1199
Link til min første balje: viewtopic.php?f=92&t=1199
- sandsilden
- Grøn Chromis
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 8981 Spentrup
- Geografisk sted: Spentrup/Randers
- solberg
- Rev Rokke
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 8410 Rønde
- Geografisk sted: Rønde (30 km. nord for Århus )
det var godt nok meget.. hvordan holder du så temp. nede om sommeren ????Mikkel E skrev:Ja, jeg tror også det er derfor jeg ikke kan holde rejer, da min temperatur svinger med 6-8 grader fra nat til dag..Peters1 skrev:Flemming fra Aquastyle fortalte på et tidspunkt at de var meget sarte over for temperaturskift og derfor skulle afklimatiseres forholdsvis længe som Anders også skriver
Hilsen Martin Solberg
215 L. med 45 L. sump
90 l. Shin mao til et par fløjlsklovne. Når de engang kommer hjem.

215 L. med 45 L. sump
90 l. Shin mao til et par fløjlsklovne. Når de engang kommer hjem.

- Nolan
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8970 Havndal
- Saltvand siden?: 2006
- Geografisk sted: Demstrup
Har du sump, kan du bruge den metode jeg plejer at bruge til akklimatisering;
Jeg sætter en beholder i passende størrelse i sumpen. Den skal stå i vandet for at "holde varmen". Her hælder jeg dyret (...eller dyrene) i sammen med det vand det blev transporteret i.
En luftslange fungerer som hævert fra akvariet og ned i denne beholder og med en luft-ventil kan jeg justere mængden af vand til en hurtig dryppen.
På et tidspunkt løber beholderen over men det ender bare i sumpen.
Jeg plejer at lade dette køre over et par timer og hælder så til sidst det hele i akvariet.
Jeg plejer ikke bekymre mig om, at transportvandet ender i akvariet. Det er så lille en mængde, at det ikke burde betyde det vilde.
/Kim
Jeg sætter en beholder i passende størrelse i sumpen. Den skal stå i vandet for at "holde varmen". Her hælder jeg dyret (...eller dyrene) i sammen med det vand det blev transporteret i.
En luftslange fungerer som hævert fra akvariet og ned i denne beholder og med en luft-ventil kan jeg justere mængden af vand til en hurtig dryppen.
På et tidspunkt løber beholderen over men det ender bare i sumpen.
Jeg plejer at lade dette køre over et par timer og hælder så til sidst det hele i akvariet.
Jeg plejer ikke bekymre mig om, at transportvandet ender i akvariet. Det er så lille en mængde, at det ikke burde betyde det vilde.
/Kim
- foxtrot
- Foxface
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 6700 Esbjerg
- Geografisk sted: esbjerg
aquastyle har givet den samme service til mig.
jeg havde først en drage fisk som døde dagen efter jeg havde fået den som jeg fik byttet og en japan kirug som jeg os fik byttet fordi den døde efter at dens mund var gået i "opløsning" og derfor ikk kunne indtage føde
det er ikk mange steder de giver denne sevice så efter min mening så burde man støtte disse forhandlere frem for dem som evt. er ligeglade.
ellers lærer de det ikk hvis folk blir ved at finde sig i "dårlig" behandling
jeg havde først en drage fisk som døde dagen efter jeg havde fået den som jeg fik byttet og en japan kirug som jeg os fik byttet fordi den døde efter at dens mund var gået i "opløsning" og derfor ikk kunne indtage føde
det er ikk mange steder de giver denne sevice så efter min mening så burde man støtte disse forhandlere frem for dem som evt. er ligeglade.
ellers lærer de det ikk hvis folk blir ved at finde sig i "dårlig" behandling
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Når de først er afklimatiseret, plejer det ikke at være et problem at temperaturen svinger noget.Mikkel E skrev:Ja, jeg tror også det er derfor jeg ikke kan holde rejer, da min temperatur svinger med 6-8 grader fra nat til dag..Peters1 skrev:Flemming fra Aquastyle fortalte på et tidspunkt at de var meget sarte over for temperaturskift og derfor skulle afklimatiseres forholdsvis længe som Anders også skriver
- christiantt
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 8600 Silkeborg
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Silkeborg
Nu skal det også tages med forbehold. 6-8 grader er alt for meget at temperaturen svinger. Det er skidt både for fisk og koraller.Carsten skrev:Når de først er afklimatiseret, plejer det ikke at være et problem at temperaturen svinger noget.Mikkel E skrev:Ja, jeg tror også det er derfor jeg ikke kan holde rejer, da min temperatur svinger med 6-8 grader fra nat til dag..Peters1 skrev:Flemming fra Aquastyle fortalte på et tidspunkt at de var meget sarte over for temperaturskift og derfor skulle afklimatiseres forholdsvis længe som Anders også skriver
- Nolan
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8970 Havndal
- Saltvand siden?: 2006
- Geografisk sted: Demstrup
Den metode virker vel også fintDestinydk skrev:Nej jeg har ikke rigtig en sump, men jeg drypper også vand ned i en spand, hvor de er i, lader der gå en halv time, og så i med dem...
De har det fint.. Har lige købt 2 klovn fisk og en blå søstjerne

...men en halv time er imho alt for lidt til rejer og andre, mere sarte, dyr.
Jeg ville ihvertfald aldrig hælde dyrene over i akvariet, før der mindst er "udskiftet" den mængde vand de blev transporteret i. Dette har jeg vurderet til at tage mindst 2 timer med "min metode".
/Kim