Ozon tilførsel

Forum for snak om lys, skummere, pumper etc.
Besvar
leifkrarup
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 5000 Odense C
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Odense

Ozon tilførsel

Indlæg af leifkrarup »

Hvordan tilfører man bedst ozon uden at det slipper ud i stuen, hvis det ikke kan gøres gennem skummeren?
Innovative Marine 30 gallon, skummer Skim Mate Midsize , MP 10 , Kessil 350A Led.
Tidligere 250 liters: http://m.youtube.com/watch?v=6SVmvAfMTc4æ
jimmi
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 8340 Malling
Saltvand siden?: 2006
Geografisk sted: Malling (ASK)

Indlæg af jimmi »

Jeg kan se du har samme skummer som mig. Jeg har bare moddet den lidt så den får ozonen direkte på pumpen (Tunze doc 9010), da den præfabrikerede metode ikke dur. Det fungerer til ug her.
Med venlig hilsen
Jimmi Laursen
Superhval
Rev hummer
Rev hummer
Reactions:
17
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: København Nv
Kontakt:

Indlæg af Superhval »

hvordan har du modificeret den så du for ozon direkte ind i den og hvorfor fungere det ikke at sætte det til der hvor den er bygget til det?
leifkrarup
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18

Indlæg af leifkrarup »

Hvis man leder ozonen ind af niplen der er beregnet til det fiser den lige ud i rummet og ikke i vandet....er det også det du har oplevet jimmi? Ja! og jeg vil også gerne vide hvordan du har moddet din!
Innovative Marine 30 gallon, skummer Skim Mate Midsize , MP 10 , Kessil 350A Led.
jimmi
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18

Indlæg af jimmi »

hvordan har du modificeret den så du for ozon direkte ind i den og hvorfor fungere det ikke at sætte det til der hvor den er bygget til det?
Moddet er bare et hul i siden der kan pressen en luftslange igennem, og så et T-stykke på luftslangen til pumpen. Jeg pumper så ozonen ned i pumpen med en lille luftpumpe.

Det originale virker ikke da det ganske enkelt stinker af ozon i hele huset uanset hvad man gør!.
Med venlig hilsen
Jimmi Laursen
Superhval
Rev hummer
Rev hummer
Reactions:
17
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: København Nv
Kontakt:

Indlæg af Superhval »

kan du ikke vise en tegning eller et nogle pics? er ikke helt med på hvad du mener :roll:
jimmi
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18

Indlæg af jimmi »

Jeg har ikke lige nogen billeder.

Men det er helt simpelt. Jeg har boret et hul i bagsiden af skummeren så en luftslange kan presses igennem det hul! (Stramt). I selve skummeren er der en gummi slange mellem pumpen og "lufthuset" eller hvad man nu kalder det.
Den slange har jeg så klippet over og sat et T-stykke på så jeg kan koble luftslangen (ozonslangen) derpå.
Udvendigt er luftslangen koblet på mit ozonanlæg, som får luft fra en lille luftpumpe. Derved presses luften (Ozonen) ned i pumpen og man får den effekt de fleste andre skummere med direkte ozontilførelse.
Det eneste vigtige er at luftpumpen er mindre end de 600L/t som skummeren selv indtager. (mener det er 600, men prøv at tjekke). Min egen luftpumpe er en 100l/t og det fungerer fint.

Håber det hjælper lidt!

Ps. Moddet ødelægger på ingen måde skummeren, idet man bare kan lukke det hul man har boret med en klat silicone eller andet. Derudover kan den slange man klipper nemt erstattes med almindelig luftslange.
Med venlig hilsen
Jimmi Laursen
leifkrarup
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18

Indlæg af leifkrarup »

Lyder fint!
I brugsanvisningen til skummeren står der at pumpen skal stilles til 50l pr time....og samtidig står der at der skal tilsættes mindre ozonblandet luft end skummeren trækker ind....men hvordan pokker måler man hvor meget luft der kommer ud af en pumpe og ind i en skummer??....en håbløs vejledning!
Men hvis du har fundet en opskrift som virker er kan man jo sk**e på hvad Tunze skriver.
Brugeravatar
Olsen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 4100 Ringsted

Indlæg af Olsen »

Er det ikke farligt at bruge ozon? Jeg tænker på om det mon kan gå galt eller risikoen herfor?
Besvar

Tilbage til "Lys, filtrering og andet teknik"