Syg klovnfisk?

Forum for snak omkring sygdom i akvariet.
Besvar
DaddyNasty
Klovnfisk
Klovnfisk
Reactions:
19
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Haslev

Syg klovnfisk?

Indlæg af DaddyNasty »

Hejsa..

Efter at være kommet hjem med 2x Ocellaris + lidt andet sjovt her til formiddag, har jeg lagt mærke til at den ene fisk ser "blind" ud - Dvs, at dens øjne er tågede/uklare/matte - Kald det hvad i vil.. Det ser imidlertid ud til at den sagtens kan navigere, så blind er den i hvert fald ikke..

Jeg har dog også lagt mærke til en lille hvid prik, der nærmest ser lodden ud oppe under rygfinnen på den ene side, og er så blevet lidt bange for om den kan være syg - og endnu mere bange for om den kan smitte resten af baljen?

Jeg har lagt mærke til et relativt stort ar på siden af fisken, men det ser ud til at være helet op for længe siden..

Umiddelbart viser den ingen svaghedstegn, og har da også allerede spist. Er bare ikke så glad for de tågede øjne i kombination med en hvid plet..

Hvad siger i?
Brugeravatar
Hvidtfeldt
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 5240 Odense NØ
Geografisk sted: 5240 Odense

Indlæg af Hvidtfeldt »

De hvide pletter kan alle fisk få. De kaldes osse stress pletter. Og det med det hvide øje havde min kirug osse på et tidspunkt. Men det gik over lige så stille. Vil tror at den kan have fået en lille ridse eller sådan noget men er ikk sikker.
Akvarie på 250 L i opstarts fasen!
DaddyNasty
Klovnfisk
Klovnfisk
Reactions:
19
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Haslev

Indlæg af DaddyNasty »

Ok, så tager jeg det bare stille og roligt.. Ved godt at de kan få hvide pletter af stress, det var mere kombinationen af pletter og de tågede øjne der gjorde mig nervøs..
Brugeravatar
Hvidtfeldt
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 5240 Odense NØ
Geografisk sted: 5240 Odense

Indlæg af Hvidtfeldt »

Min kirug kom sig hvertfald over det. De skal bare have ro og så er det rigtig godt at du har fået dem til at spise.
Akvarie på 250 L i opstarts fasen!
Brugeravatar
Mathias_C
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 9330 Dronninglund
Saltvand siden?: 2006
Geografisk sted: Nordjylland

Indlæg af Mathias_C »

Hvis den allerede tager foder til sig, tror jeg ikke du skal være nervøs, men hold da et vågent øje med om det udvikler sig.
MVH
Mathias
STATUS:
300 l waterbox opstartet primo 2022 - mixed reef
Besvar

Tilbage til "Sygdom"