Billed 1. er en knappolyp Palythoa sp. eller en Protopalythoa sp. Der er mange i den slægt og mange af den er ikke beskrevet ordenligt.
Billed 2. ?? Det kan være alt muligt lige fra en lilla Sinularia til en lille Acropora
Billed 3. Er en Richodea, formentlig.
på billede nr 1 er det nu mest den brune anemonelignene ting der sidder på toppen af stenen jeg er nysgerig efter, men jeg kan godt se at billedet ikke er alt for godt jeg vil prøve om jeg kan få taget et bedre.
er der iøvrigt nogen af jer der kender nogen steder på nettet hvor man med fordel kunne søge efter koraller mv udfra billeder når man ikke kender navnet i forvejen?
det er nu ikke en telefon men et ganske fint 5 mp kamera det er nu nok nærmere fotografen der skal skiftes ud men til hans forsvar så sidder den dumt for billedet men jeg prøver et par stykker mere man kan vel kun blive bedre
Det hjalp lidt, men ikke meget! Som Buller skriver kan det være en skiveanemone, formentligt en Ricordia. Hvis det er, så skal den ligne den som du viste som billed nr 3. Den ser ud til at have lidt længere tentakler, men det er der nogle arter der har.