ang. aktivt kul.
- karinaogkenneth
- Klovnfisk
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 4220 Korsør
- Geografisk sted: Korsør
ang. aktivt kul.
Hvis man skal bruge aktivt kul, hvor skal man så putte det i henne? Vi har hørt flere meninger om at man enten kan smide det i spandpumpen eller direkte i sumpen??
MVH
Karina & Kenneth
Karina & Kenneth
- christiantt
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 8600 Silkeborg
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Silkeborg
Re: ang. aktivt kul.
Det skal bare være et sted hvor vandet cirkulere igennem. Altså, hvor det ikke kan komme uden om kullet, men kun igennem det.
- thyme
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 8210 Århus V
- Geografisk sted: Århus V
- Kontakt:
Du kan fylde en 1½ liters flaske op med kul og koble en pumpe til og smide i sumpen evt
-
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 2100 København Ø
- Geografisk sted: København Ø
Jeg bruger det bare passivt i sumpen i en filterstrømpe i forbindelse med mit Zeovit forsøg.
Brugte det kort inden også og det gjorde vandet mere klart ved blot at ligge passivt i sumpen..
Zeovit folkene råder til forsigtighed hvis man f.eks. kommer det i Zeovit filteret og derved kører det aktivt som der forslås her.. Men i forbindelse med Zeovit bruger man kul konstant..
/Henrik
Brugte det kort inden også og det gjorde vandet mere klart ved blot at ligge passivt i sumpen..
Zeovit folkene råder til forsigtighed hvis man f.eks. kommer det i Zeovit filteret og derved kører det aktivt som der forslås her.. Men i forbindelse med Zeovit bruger man kul konstant..
/Henrik
- karinaogkenneth
- Klovnfisk
- Reactions:
- 17
Jeg ved godt man kan købe filterposer, men kunne man ikke på en billig og nem løsning tage og klippe det ene ben ud af kærestens nelonstrømper (eller hvad de nu hedder, hehe) og bruge dem til at putte kullet i. 

MVH
Karina & Kenneth
Karina & Kenneth
-
- Scooter Blenny
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 3550 Slangerup
- Geografisk sted: Slangerup
Det kan du fint gøre, det er bare et spørgsmål og vandet kan kommen igennem og nelonstrømper giver ingen problemer med dette.karinaogkenneth skrev:Jeg ved godt man kan købe filterposer, men kunne man ikke på en billig og nem løsning tage og klippe det ene ben ud af kærestens nelonstrømper (eller hvad de nu hedder, hehe) og bruge dem til at putte kullet i.
- karinaogkenneth
- Klovnfisk
- Reactions:
- 17
ja man skal jo så nok bare lige tjekke at det er ok med kæresten at man tager hendes nylonstrømer!! MVH karina:-)
MVH
Karina & Kenneth
Karina & Kenneth
-
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 2100 København Ø
- Geografisk sted: København Ø
Specielt hvis de hedder Woolford (UGh! Hvorfor slæber jeg rundt på sådan noget viden i min overbelastede hjerne)karinaogkenneth skrev:ja man skal jo så nok bare lige tjekke at det er ok med kæresten at man tager hendes nylonstrømer!! MVH karina:-)
HA!
/Henrik!
- karinaogkenneth
- Klovnfisk
- Reactions:
- 17
Musiker skrev:Specielt hvis de hedder Woolford (UGh! Hvorfor slæber jeg rundt på sådan noget viden i min overbelastede hjerne)karinaogkenneth skrev:ja man skal jo så nok bare lige tjekke at det er ok med kæresten at man tager hendes nylonstrømer!! MVH karina:-)
HA!
/Henrik!
HEHE! ja det er et godt spørgsmål..

Men mange tak for jeres svar.
MVH
Karina & Kenneth
Karina & Kenneth