Brian startede en tråd med det, den kan ses her: http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=12012
Jeg har fundet ud af at det faktisk er 125 cm langt, så det er på 675 liter i stedet for 650. Der kommer ca. til at være lidt over 600 liter i det, da glasset tager noget plads, og jeg selvfølgelig ikke vil fylde det op til kanten Sumpen og bordet er samme som BS havde.
Og så til de første par billeder. Brian virkede lidt skeptisk da han så bilen, men hvor der er vilje er der vej
Vedhæftede filer
Bordet ovre ved Brian
001.jpg (87.08 KiB) Vist 2731 gange
Sådan et lille akvarie kan da sagtens være i en Skoda Fabia! Klappen var bundet ned over akvariet, ellers så det sådan ud hele vejen fra Sverige til Silkeborg :)
002.jpg (80.43 KiB) Vist 2731 gange
Ja, jeg siger jo at det sagtens kunne være der...
003.jpg (82.67 KiB) Vist 2729 gange
Senest rettet af christiantt ons 21. jan 2009 20:01, rettet i alt 11 gange.
Ellers noget af en køretur det har været ude på.. Godt det er helt stadig
Tænk hvis alle danske søer var af øl, tænk hvis alle danske søer var af øl. Så vil jeg ligge nede på bunden og få bajer smag i munden, tænk hvis alle danske søer var af øl.
Ja, det var lige en dagsrejse der blev brugt på det
Allerede efter 3 kilometer blev jeg lidt nervøs. Tæppet under akvariet begyndte at flagre, men jeg fik sat det ind under så det sad ordentlig fast På billederne har jeg taget tæppet lidt ned, så det hang ikke sådan hele vejen.
Hvordan gjorde du med bagklappen ?
Smækkede den ikke imod akvariet hele tiden når man kører på ujævne veje ?
Tænk hvis alle danske søer var af øl, tænk hvis alle danske søer var af øl. Så vil jeg ligge nede på bunden og få bajer smag i munden, tænk hvis alle danske søer var af øl.
Okay.
Held og lykke med det, blir godt at se det når der kommer liv i det
Bare som note, så er det lidt farligt at køre så langt med en åben bagsmæk. Meget af den CO2 bilen producere bliver hvirvlet ind i kabinen, og kan i værste fald ende i en forgiftning.
Så pas nu på!
Venlig hilsen Vænge
Tidligere akvarier: 58L startet d. 26.03.08 -> 54L + 37L startet d. 04.06.08 -> 192 liters i maj 2009.
Nuværende akvarie: 250 liter med sump fra DecOcean.
Yes, det vidste jeg godt. Kørte også med helt åbent vindue i passagersiden næsten hele vejen.
Og jeg er da stadig levende, så tror ikke at der skete noget
Så begynder jeg at kunne se "starten" på akvariet. Om et par uger er det muligt at sætte det op.
Fredag skal jeg hente min nye skummer, og så er det kun noget mere cirkulation der mangler, før det kan startes. Derefter er det kun manometer og magnetventil der mangler før alt er indkøbt
Så jeg glæder mig som et lille barn til at det kommer i gang!!!!
En velkendt skummer, den bliver du glad for!
Det er det dyreste teknik i mit set-up og det eneste købt fra nyt. Men det er helt klart den bedste investering synes jeg.
En Ati skummer og et stort nitratfilter - det er opskiften på et sundt akvarie hos mig...
Så er der lidt nye billeder.
Alle koraller som jeg havde i et andet akvarie er blevet flyttet over, da vandet i det andet begyndte at være dårligt. Så syntes jeg lige så godt at jeg kunne flytte dem.
Bord og lyskasse er ved at blive malet helt færdigt, så mangler der kun lister og diverse småting.
"Palet kirug med gul bug" dem ser man ikke ret tit og de er noget peppert men flotte.
brugeren FaxDK har en og han vil snart til at lukke akvariet, så prøv at send ham en PB
Din balje ser ellers meget lovende ud
Når fatter er sur og vranten og gnaven, skal han blot have lidt ekstra kræs i maven!
Helt korrekt StarF. De er kun fra Afrika. Og forhandlerne tager kun fisk hjem der fra, samt det er begrænset udvalg af fisk. Derfor er de ikke i handlen så ofte.
Samme slags Har overvejet BLV 14.000 kelvin, men ved ikke helt.
Jeg har også 2 x 54 watt T5 rør med 22.000 kelvin. Men de er kun tændt som overgang mellem slukket HQI og tændt HQI. Farven er fin nok
Hvor er det lækkert at se mit gamle akvarie er kommet igang!
Nu har du husket at lave sikkerheds hul i overløbs røret ik? Eller skal du have nyt gulv ligesom mig?
Det er super lækker teknik du kører med så jeg er spændt på at følge med her på side linien.
Kan ikke lade være med at smile når jeg ser de billeder af akvariet i fabia'en Jeg sagde det jo... "Jamen det er den nye skoda fabia, den er større"
Ok så må du jo have styr på det
Det kom jo med til Jylland uden at ryge ud
Og der er kommet sikkerhedshul i overløbet. Det blev hurtig lavet, efter første gang jeg havde slukket returpumpen (hvor jeg selvfølgelig havde glemt det inden ).
Efter nytår skal jeg starte på ZEOvit, og jeg får en VorTech pumpe i baljen. Så begynder der forhåbentlig VIRKELIG at ske noget