Hvam skrev:Hej nu er der gået lidt siden dit skummer skifte, hvordan er det gået kan du måle/se nogen forskæld???
Der er 2 ting som jeg syntes der skal tages i betragtning når dette skal vurderes.
1. Klart selve besparelsen af strøm ved skiftet fra AM5000 til BM250, for at få AM5000 i single version til at skumme som BM250 så er jeg overbevist om at den skulle laves om fra single til dobbelt og med et strømforbrug af 2 pumper der hver sluger 65w plus en fødepumpe så vil strømmen komme op på omkring 200w dette i samligning med en BM250 som bruger omkring 60w
2. Så er der selve afskumning der er AM5000 i single version ca. 2-3 uger om at skumme det samme som min BM250 gør på 1 uge.
Så derfor er jeg helt klart glad for at have skiftet skummeren ud, så det tror jeg ikke jeg vil fortryde.
Lars S skrev:
jeg skal da lige love for at når du gør noget så gør du det fuldt ud
Det er sgu da et rigtigt lækkert setup og så det teknik værelse kan man da kun misunde

Takker Lars.
Ja det er super fedt at have fået sig et akvarie rum, konen er dog ikke altid lige glad for det, da jeg bruger rigtig meget tid derinde. Men som jeg altid siger til hende "så kom dog ind og hjælp mig, på den måde bliver jeg hurtigere færdig". Men det gider hun sgu ikke rigtig altid, hun sgu bare vide at det faktisk er rigtig rart at kunne trække sig væk fra hende engang imellem og slippe for at høre på hendes bla bla bla
Men Lars du skal også vide at da vi kiggede på hus da havde vi det krav et der skulle være mulighed for et akvarie-rum, denne beslutning om et rum som dette er faktisk vores begges beslutning Karina kan bare bedst lide at se på det fra stuen af, hvor jeg mere går op i selve teknikken mm.