Tak det er dejligt at høre
Jeg tænker at starte med 2
klovnfisk og så senere vil jeg gerne have en (eller 2) sort
jomfrufisk, men hørte de kan være aggressive, så jeg er ikke sikker. Jeg vil så gerne have en LSD
fisk, så den skal der være plads til efter ca. 6 md til et år, hvís forholdene er til det. Men i starten skal være 2
klovnfisk og så vil jeg se. Jeg har ikke besluttet mig for andre væsener, men skal til at læse om dem i ventetiden.
Jeg er helt enig. Jeg har lavet en plads ved siden af akvariet, hvor jeg skal have købt en fed liggestol, der planlægger jeg at befinde mig nogle timer om dagen. Allerede nu er det skønt at kikke på, syntes jeg, bare med sten og sand:-)) Jeg må indrømme, det er kanon. Jeg har i dag haft min hvide kitlen på:-) og været den lille laborant:
I dag har jeg testet:
PH. 8,4
Nitrat. 10/50 ppm
Nitrit. 0.05 ppm
Ammonium. 0.16 ppm.
Alk, 3,2 meq/1
Calcium 0.85
salt - 1024
varme: 26/27 c
Jeg har tilføjet NitroBac og Symbiont (Nano Tara B.B. Roll) i sumpen.
Jeg har så mange spørgsmål, jeg har prøvet at støve dem op, men problemet er, at det afhænger af hvad man læser, så jeg vil gerne høre jeres erfaringer.
Jeg har købt startersættet, skal jeg bare hælde de medfølgende remedier i akvariet (Success Buff, Success Calcium+3 (det skal)). Jeg har også købt Bio Rein, skal det i nu.
Det leder mig til overvejelser (læs købe) om jeg skal (læs skal) købe et osmoseanlæg. I min gade har vi vand på 50 ppm. Hvad kan i anbefale? Er det ikke vildt besværligt at sætte på når der skal tappes af. Er det bedre med omvendt osmose?