en dag under et besøg hos petsupply, hørte jeg så en lille fugl synge om at man i Biltema kunne købe nogle LED Facadelamper på kun 6 watt, vedkommende havde selv brugt dem, men det lød ihvertfald som svaret på mine bønner... dem måtte jeg bare eje, så jeg smuttede da lige ind på Biltemas hjemmeside for at bestille to stk lamper... NOT

som en sidste udvej forsøgte jeg så at finde en der boede i nærheden af én af de omtalte butikker, og det lykkedes også, tusind tak for hjælpen DDT2

endelig kunne jeg få mine lamper, vel ankommen efter en tur frem og tilbage og frem igen med post klumreged dk, landede de så her i Fredericia, nu skulle de testes...og wow der er godt nok blæs på de 6 watt, ydermere bliver lamperne ikke engang håndlune lækkert, der er varmt nok over sumpen som det er i forvejen
men det vigtigste var jo hvordan de tog sig ud over mit refugie, så ned røg de gamle lamper og op kom de nye...
det var noget af en forbedring, istedet for den trælse gulige farve kom der en flot mere hvidlig farve, og der kom pludselig også mere smæk på lyset i refugiet
men hvordan reagerede indholdet så, ja efter hvad jeg har lært har LED's et meget snævert farvespektrum, noget der godt kunne blive et problem, MEN, min Caulerpa er begyndt at vokse ret hurtigt igen, og mine sandanemoner er kravlet ned på bunden igen og har hver især fundet sig et godt sted
Lamperne kan findes på biltemas hjemmeside
Lamperne har 28 stk 0,2 watt LED's og bruger som sagt 6 watt , de leveres med kabel
i skal da heller ikke snydes for et billede af refugiet med de nye lamper over