Deltec ap600 skummer ikk rigtig mere ?
- S1m0n
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 9000 Aalborg
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Aalborg
Deltec ap600 skummer ikk rigtig mere ?
Har lige startet mit akvarie op for 3 dage siden, Den første dag skummede den en hel kop, derefter skummede den noget mindre, ca 1/4 kop på en dag. Nu her idag har jeg lige sat lidt flere sten i baljen, samt lagt min sandbund. (Slukkede cirkulationspumper og returpumpe mens jeg arbejdede) Da jeg så startede systemet igen og startede skummeren, kommer skummet knap nok halvt op igennem røret til koppen. Er det normalt - Vil bare næsten mene den vil ha massere at lave nu jeg lige har rodet i baljen ??
Livet er simpelt - Man træffer beslutninger og ser sig ikke tilbage!
- S1m0n
- Rev haj
- Reactions:
- 16
Re: Deltec ap600 skummer ikk rigtig mere ?
der får skam masser af luft, alt det den kan suge ihvertfald. Rensede skummeren inden jeg startede akvariet op, Men ikke her mens jeg har tilført flere sten og sand.
Forstår det bare ikk helt når den, inden jeg rodede i baljen idag, skummede helt vildt.
Forstår det bare ikk helt når den, inden jeg rodede i baljen idag, skummede helt vildt.
- LHI
- Dværg kejser
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 8900 Randers
- Geografisk sted: Randers
Jeg har også oplevet noget tilsvarende, Det lader til at mange f.ske. ting kan ændre mængden af skum. Der kan have været ting i sandet, som gør at skummeren ikke kan danne skum i noget tid, der kan ske ændringer bare du putter hånden i akvariet, og ligeledes når du roder rundt i tingene, så man skal vist bare være tålmodig 
Jeg ved ikke med en AP600, men jeg har en MCE600 og der anbefale de fleste at luftskruen somregel skal stå på omkring kl 2, og altså ikke fuld luft. Det har dog ikke noget med dit manglende skum at gøre tror jeg

Jeg ved ikke med en AP600, men jeg har en MCE600 og der anbefale de fleste at luftskruen somregel skal stå på omkring kl 2, og altså ikke fuld luft. Det har dog ikke noget med dit manglende skum at gøre tror jeg

Lars
260L saltbalje opstartet i maj 2009
http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php? ... 43&start=0
Sidst opdateret den: 25 August 2009 - 7 nye billeder
260L saltbalje opstartet i maj 2009
http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php? ... 43&start=0
Sidst opdateret den: 25 August 2009 - 7 nye billeder

- exzos
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 8900 Randers
- Saltvand siden?: 2007
Tit når jeg roder i baljen eller fodrer så stopper skummeren med at arbejde (skummerstanden falder kraftigt) - Det er vidst noget med at overflade spændingen ændrer sig, ikke noget jeg skal gøre mig klog påS1m0n skrev:der får skam masser af luft, alt det den kan suge ihvertfald. Rensede skummeren inden jeg startede akvariet op, Men ikke her mens jeg har tilført flere sten og sand.

Den skulle gerne fortsætte med at skumme efter noget tid
- S1m0n
- Rev haj
- Reactions:
- 16
Kan det være hvis jeg er røget lidt sandstøv ned i skummeren ??
-
- Foxface
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 4000 Roskilde
Jeg syntes at have læst det samme rigtig mange steder, altså det med overfladespændingen. Det siges at det er olierne i huden der afgives til vandet som er skyldneren. Endnu en grund til altid at bruge handsker!exzos skrev:Tit når jeg roder i baljen eller fodrer så stopper skummeren med at arbejde (skummerstanden falder kraftigt) - Det er vidst noget med at overflade spændingen ændrer sig, ikke noget jeg skal gøre mig klog påS1m0n skrev:der får skam masser af luft, alt det den kan suge ihvertfald. Rensede skummeren inden jeg startede akvariet op, Men ikke her mens jeg har tilført flere sten og sand.
Forstår det bare ikk helt når den, inden jeg rodede i baljen idag, skummede helt vildt.![]()
Den skulle gerne fortsætte med at skumme efter noget tid