Deltec ap600 skummer ikk rigtig mere ?

Forum for snak om lys, skummere, pumper etc.
Besvar
Brugeravatar
S1m0n
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16
Postnummer: 9000 Aalborg
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Aalborg

Deltec ap600 skummer ikk rigtig mere ?

Indlæg af S1m0n »

Har lige startet mit akvarie op for 3 dage siden, Den første dag skummede den en hel kop, derefter skummede den noget mindre, ca 1/4 kop på en dag. Nu her idag har jeg lige sat lidt flere sten i baljen, samt lagt min sandbund. (Slukkede cirkulationspumper og returpumpe mens jeg arbejdede) Da jeg så startede systemet igen og startede skummeren, kommer skummet knap nok halvt op igennem røret til koppen. Er det normalt - Vil bare næsten mene den vil ha massere at lave nu jeg lige har rodet i baljen ??
Livet er simpelt - Man træffer beslutninger og ser sig ikke tilbage!
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Deltec ap600 skummer ikk rigtig mere ?

Indlæg af Carsten »

Check om lufttilførselen skummeren er blevet stoppet.
Har du renset skummeren?? for så er det helt normalt atder går noget tid inden skummet kommer op.
der skal dannes en film på indersiden af skummer røret før end at skummer samler sig.
Brugeravatar
S1m0n
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16

Indlæg af S1m0n »

der får skam masser af luft, alt det den kan suge ihvertfald. Rensede skummeren inden jeg startede akvariet op, Men ikke her mens jeg har tilført flere sten og sand.
Forstår det bare ikk helt når den, inden jeg rodede i baljen idag, skummede helt vildt.
Brugeravatar
LHI
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
16
Postnummer: 8900 Randers
Geografisk sted: Randers

Indlæg af LHI »

Jeg har også oplevet noget tilsvarende, Det lader til at mange f.ske. ting kan ændre mængden af skum. Der kan have været ting i sandet, som gør at skummeren ikke kan danne skum i noget tid, der kan ske ændringer bare du putter hånden i akvariet, og ligeledes når du roder rundt i tingene, så man skal vist bare være tålmodig :)

Jeg ved ikke med en AP600, men jeg har en MCE600 og der anbefale de fleste at luftskruen somregel skal stå på omkring kl 2, og altså ikke fuld luft. Det har dog ikke noget med dit manglende skum at gøre tror jeg :)
Lars
260L saltbalje opstartet i maj 2009
http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php? ... 43&start=0
Sidst opdateret den: 25 August 2009 - 7 nye billeder :)
Brugeravatar
exzos
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 8900 Randers
Saltvand siden?: 2007

Indlæg af exzos »

S1m0n skrev:der får skam masser af luft, alt det den kan suge ihvertfald. Rensede skummeren inden jeg startede akvariet op, Men ikke her mens jeg har tilført flere sten og sand.
Forstår det bare ikk helt når den, inden jeg rodede i baljen idag, skummede helt vildt.
Tit når jeg roder i baljen eller fodrer så stopper skummeren med at arbejde (skummerstanden falder kraftigt) - Det er vidst noget med at overflade spændingen ændrer sig, ikke noget jeg skal gøre mig klog på :wink:
Den skulle gerne fortsætte med at skumme efter noget tid
Brugeravatar
S1m0n
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16

Indlæg af S1m0n »

Kan det være hvis jeg er røget lidt sandstøv ned i skummeren ??
Sylvest
Foxface
Foxface
Reactions:
15
Postnummer: 4000 Roskilde

Indlæg af Sylvest »

exzos skrev:
S1m0n skrev:der får skam masser af luft, alt det den kan suge ihvertfald. Rensede skummeren inden jeg startede akvariet op, Men ikke her mens jeg har tilført flere sten og sand.
Tit når jeg roder i baljen eller fodrer så stopper skummeren med at arbejde (skummerstanden falder kraftigt) - Det er vidst noget med at overflade spændingen ændrer sig, ikke noget jeg skal gøre mig klog på :wink:
Den skulle gerne fortsætte med at skumme efter noget tid
Jeg syntes at have læst det samme rigtig mange steder, altså det med overfladespændingen. Det siges at det er olierne i huden der afgives til vandet som er skyldneren. Endnu en grund til altid at bruge handsker! :biggrin:
Besvar

Tilbage til "Lys, filtrering og andet teknik"