Har prøvet at fange den på min mobil, den er ca. 7-8 cm, ret fredelig og det ser ud som om den har en lysere stribe fra mund til halvvejs op ad ryggen.
Han jeg købte den af sagde at da han købte den var den sølvfarvet med en gul stribe.
Det er ikke så nemt at se, men den er dyb blå nu.
sflindt skrev:Har prøvet at fange den på min mobil, den er ca. 7-8 cm, ret fredelig og det ser ud som om den har en lysere stribe fra mund til halvvejs op ad ryggen.
Han jeg købte den af sagde at da han købte den var den sølvfarvet med en gul stribe.
Den er mere rund i hovedet á la dværgkejser. Ensfarvet dyb blå bortset fra den stribe på toppen.
Det er også en vildt dårlig video.. Umiddelbart slår den mIg ikke som en jomfru den er alt for rolig
sflindt skrev:Har prøvet at fange den på min mobil, den er ca. 7-8 cm, ret fredelig og det ser ud som om den har en lysere stribe fra mund til halvvejs op ad ryggen.
Jeg er næsten sikker på det er en Neoglyphidodon melas.
Den er sølvblank med gul stribe på ryggen som lille, men skifter efterhånds farve til mørkeblå/sort.
Den kaldes bla Black Damsel, Zulu Damsel og Bowtie Damsel.
Ret alm og populær damsel pga ungdomsfarverne, men bliver stor og aggressiv med alderen.
Er ikke altid "reefsafe"
Men den er ret stor, 7-8 cm, jeg synes at formen på hovedet er mere afrundet end den du linker til.
Det er som om den mere ligner en dværgkejser af en slags.
Men jeg skal se om jeg ikke kan få lagt en bedre video op, det er vist en umulig opgave med den kvalitet jeg kunne få ud af telefonen...
Nå, lidt bedre billeder som måske kan give et bedre indtryk af hvilken fisk det kan være.
Jeg vedhæfter også et billede af min dværgkejser og jeg synes at formen er nogenlunde den samme?
Æhhh... Hvis den opfører sig på en måde, der gør at den kan forveksles med en dværgkejser, og man ellers synes om udseendet, er det vel ikke pludselig blevet en "toiletfisk" fordi den tilhører en "forkert" familie?
Problemet er at jeg ikke vil have fisk der tryner de andre, det er dumme dødsfald som kan ungås. Men så længe den opfører sig pænt bliver den i baljen.