Akvarie med Betænkeligheder !!

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
Kirurgfisk
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
19
Postnummer: 2500 Valby
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Valby

Akvarie med Betænkeligheder !!

Indlæg af Kirurgfisk »

Jeg har tidligere været meget uheldig med et utæt akvarie ( ..og gulvet under ), - nu er jeg så småt ( endeli´.. ) - ved at starte op igen men :

Er der nogen der har tegnet en speciel forsikring på akvariet, - i tilfælde af uheld / utætheder, gulvet under osv. ?

Hvad koster sådan en forsikring ???

Er der nogen der har / eller har hørt om nogen der har prøvet at akvariet rent faktisk ER gået igennem gulvet :eek: - eller er det bare en ren vandrehistorie .. :pray:
lukeren
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
14
Postnummer: 8800 Viborg
Saltvand siden?: 2010

Re: Akvarie med Betænkeligheder !!

Indlæg af lukeren »

Jeg har "opgraderet" min forsikring til at dække følgeskader hvis baljen kæntrer. Det kostede 200kr mere om året, så det kunne jeg godt lige holde til.

Den dækker dog ikke selve akvariet, hvilket jeg er lidt træt af, men man kan jo ikke få alt.
Brugeravatar
Han$en
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16
Postnummer: 2990 Nivå
Saltvand siden?: 2006

Indlæg af Han$en »

Lytter lige med her..

Vi kører pt uden Indbo overhovedet :smart:
[center]Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic
[/center]
LarsSteen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
15
Postnummer: 8963 Auning
Saltvand siden?: 1987
Geografisk sted: Auning / Djursland

Indlæg af LarsSteen »

Han$en skrev:Lytter lige med her..

fyyy skam dig :naughty: :naughty:
Mvh. Lars Steen
mangler Neo. armatus - Pseudochromis fridmani - Synchiropus stellatus - Cent. multicolor
viewtopic.php?f=94&t=12057
[center]Da jeg har lukket mit firma sælger ud af lageret http://www.larssteen.dk/salg.html[/center]
Brugeravatar
Slingerskæv
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
14
Postnummer: 5220 Odense SØ

Indlæg af Slingerskæv »

Farligt Hansen..;)

Men ellers har Tryg en tilvagsforsikring til indbo der hedder: "fejl og uheld" som dækker lige præcist det.. Altså fejl og uheld, den tror jeg kunne være en god tilføjelse.. Pris kr. 500 pr år, med kr. 500 i selvrisiko, så er alle uheld også dækket ind..

Også når fladskærmen blir pæret på gulvet fordi man skal vise konen at man altså godt kan finde ud af det der støvsuger-pjat.. :clap:
Henrik
I indsamlingsfasen til nyt saltet eventyr.
Brugeravatar
Han$en
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16

Indlæg af Han$en »

Slingerskæv skrev:Farligt Hansen..;)

Men ellers har Tryg en tilvagsforsikring til indbo der hedder: "fejl og uheld" som dækker lige præcist det.. Altså fejl og uheld, den tror jeg kunne være en god tilføjelse.. Pris kr. 500 pr år, med kr. 500 i selvrisiko, så er alle uheld også dækket ind..

Også når fladskærmen blir pæret på gulvet fordi man skal vise konen at man altså godt kan finde ud af det der støvsuger-pjat.. :clap:
Bare mig der er sløv til at få ordnet.. Er jo næsten kun lige fyldt 21 :smart:
[center]Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic
[/center]
Brugeravatar
Tom Ekelund
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
17
Postnummer: 6000 Kolding
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: Kolding

Indlæg af Tom Ekelund »

Hansen en hver nomal person har en indbos forsikring , hvis nu det brænder i lejligheden / opgang så får du nul og nix i erstatning, kender det dog ik for mit vedkommen..
Undskyld jeg blander mig på tråden..
mvh. Tom

200 liter og 60 liter sump og alt det andet + 112 liter samt et 60 liters børnehave og en 3*60 liters reol for opdræt der også en balje til Søheste ca 100 liter
Brugeravatar
Han$en
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16

Indlæg af Han$en »

Tom Ekelund skrev:Hansen en hver nomal person har en indbos forsikring , hvis nu det brænder i lejligheden / opgang så får du nul og nix i erstatning, kender det dog ik for mit vedkommen..
Jamen så er jeg stolt af at være unormal ;)

Prøv at læs indlægget lige oven over dit eget ;)
[center]Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic
[/center]
henrikp
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
17
Postnummer: 8900 Randers
Geografisk sted: 8960 Uggelhuse

Indlæg af henrikp »

jeg har fået skrevet ind i min police at akvariet er forsikret op til 50.000kr inclusiv det levende. så ved strømsvigt eller utæthed får jeg det hele dækket også det levende
Brugeravatar
kenneth145
Dragefisk
Dragefisk
Reactions:
16
Postnummer: 4400 Kalundborg
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: kalundborg

Indlæg af kenneth145 »

henrikp skrev:jeg har fået skrevet ind i min police at akvariet er forsikret op til 50.000kr inclusiv det levende. så ved strømsvigt eller utæthed får jeg det hele dækket også det levende
Hvad er det for et selskab. og hvad hedder forsikringstypen.
Det er fordi mit forsikringsselskab siger de har undersøgt det og en sådan forsikring findes ikke. :shout:
Det bedste de kunne og eneste måde de kunne dække indholdet(også op til 50.000 )var ved pludselig utæthed. dvs. smadret rude
eller fuge der slipper.. men ikke ved en siver over 10 timer eller mere.eller anden udefra kommende hændelse ( forgiftning, strømsvigt, mm )
derfor ville jeg gerne kende policen så jeg kunne holde top danmark op på den.
Mvh.kenneth
Mvh. Kenneth boserup

nu med 500 l saltvand..
henrikp
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
17
Postnummer: 8900 Randers
Geografisk sted: 8960 Uggelhuse

Indlæg af henrikp »

det er hos topdanmark jeg har den i og det er bare et tillæg til indbo fosikringen, assurandøren skrev det ned i policen, han ringede til hoved kontoret mens han var her og de godkendte det også
Brugeravatar
Nolan
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 8970 Havndal
Geografisk sted: Demstrup

Indlæg af Nolan »

kenneth145 skrev:
henrikp skrev:jeg har fået skrevet ind i min police at akvariet er forsikret op til 50.000kr inclusiv det levende. så ved strømsvigt eller utæthed får jeg det hele dækket også det levende
Hvad er det for et selskab. og hvad hedder forsikringstypen.
Det er fordi mit forsikringsselskab siger de har undersøgt det og en sådan forsikring findes ikke. :shout:
Det bedste de kunne og eneste måde de kunne dække indholdet(også op til 50.000 )var ved pludselig utæthed. dvs. smadret rude
eller fuge der slipper.. men ikke ved en siver over 10 timer eller mere.eller anden udefra kommende hændelse ( forgiftning, strømsvigt, mm )
derfor ville jeg gerne kende policen så jeg kunne holde top danmark op på den.
Mvh.kenneth
En sivende vandskade (som de normalt ikke dækker) er altså ikke, at akvariet tømmer sig selv over 10 timer. Her taler vi skader, som følge af en utæthed, der siver i længere tid. Sådan er det i hvert fald i min police.
Mit forsikringsselskab dækker indholdet i akvariet, i forbindelse med en pludselig opstået skade, med op til 5% af forsikringssummen. Det er i øvrigt normalt med den dækning af "kæledyr".

/Kim
Brugeravatar
AndersGS
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: 9300 Sæby
Kontakt:

Indlæg af AndersGS »

Han$en skrev:
Tom Ekelund skrev:Hansen en hver nomal person har en indbos forsikring , hvis nu det brænder i lejligheden / opgang så får du nul og nix i erstatning, kender det dog ik for mit vedkommen..
Jamen så er jeg stolt af at være unormal ;)

Prøv at læs indlægget lige oven over dit eget ;)
Kender det godt, de første 3 års tid havde vi heller ikke indboforsikring, indtil vi kom til at snakke om hvad den dækkede - eller mere interessant - hvad vi selv skulle betale hvis uheldet var ude :G

Samme med vores kolonihave, der var en pyroman på spil i området, så tænkte at jeg hellere måtte tage mig sammen og få den lavet, efter et års tid uden. Viser sig at pga. eternit(asbest)taget skulle vi selv, i tilfælde af brand, betale for jordoprensningen af det nedfaldsramte areal :dizzy:

Man bliver nød til at forsikre sig r**** ud af bukserne..
lukeren
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
14
Postnummer: 8800 Viborg

Indlæg af lukeren »

Jeg ville slet ikke kunne sove hvis jeg ikke var dækket helt ind!
Har i lang tid sagt til mig selv jeg kun ville ha' akvarie med indbygget sump hvis jeg skulle opgradere fordi jeg ikke vil risikere at alt vandet havner på gulvet :P

Totalt nerver på :D
Brugeravatar
Helena
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: 5240 Odense NØ
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Odense NØ

Indlæg af Helena »

En indbo dækker praktisk taget alt hvad der falder ud hvis man vender sin bolig på hovedet, men aldrig sivende vand :wink: Forsikringer dækker bedst hvis det er pludseligt opstået. Hansen: Jeg mener det hedder forsikringselskabet Fyn, de er bedst og billigst til unge mennesker, skal lige undersøge det i morgen.
Ingen vand i stuen, men overvejer næste træk.
Brugeravatar
Han$en
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16

Indlæg af Han$en »

Helena skrev:En indbo dækker praktisk taget alt hvad der falder ud hvis man vender sin bolig på hovedet, men aldrig sivende vand :wink: Forsikringer dækker bedst hvis det er pludseligt opstået. Hansen: Jeg mener det hedder forsikringselskabet Fyn, de er bedst og billigst til unge mennesker, skal lige undersøge det i morgen.
Fedest :beer:

Vi havde ellers kigget efter noget hos Tryg, men hvis der er nogle der tilbyder bedre policer, eller billigere priser er jeg da åben! :)
[center]Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic
[/center]
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"