Man kommer til at kunne vælge hvor mange ml der skal doseres pr dosering. det bliver let og ligetil at andre når man har brug for det. desuden kommer man til at kunne sætte hvor mange gange pr døgn den dosering skal gives. men til at starte med vil den ikke regne det ud for dig det må man gøre med e.ks aqua calculator. hvis den så f.eks siger at du skal smide 200 ml mg i din tank i døgnet så kan man sætte den til at dosere eks 33.3 ml hver 4. time og bliver det ændret på et tidspunkt vil det ikke tage mange sekunder at ændre det i anlæget.amddurin skrev:Kommer man ikke til at kunne sætte et klokkeslet + antal ml som den skal pumpe på den pågældene kanal?
Eller vælge et antal ml pr døgn og antal gange den må køre og så regner den selv antal ml ud pr. gang?
Pumperne må jo ikke køre samtidigt ved brug af balling...
Er ikke inde i GHL Profilux, men den har en del mulighedder og dit projekt er vel et billigere alternativ til denne GHL...
Dog kan man jo flere ting med selv den billige GHL, dog koster en doseringspumpe med 4 kanaler og 4 pumper en del ud over selve computeren...
Tænker bare på om det bliver meget krævende for folk at ændre doseringen af Balling efterhånden som de får et andet forbrug i deres akvarie...
Og jo det bliver en del billigere. det er netop ideen. kunne godt bruge flerlinjers lcd og en større avr men for at holde prisen nede prøver jeg at gøre det så simpelt og pålidligt som muligt.
hvis 4 kanaler ghl koster tæt på 3000 (selvfølgelig alt efter hvor man køber det) så koster det her anlæg næppe over 1000 for 4 kanaler og nøjagtigheden bliver på 0.2 ml. Det kan godt være at jeg senere vælger at udvide med et større program og en større avr men lige nu er det prisen og pålidligheden der kommer først så kan jeg altid smide programmet over i noget større.