Købte for 6 måneder siden et 250 akvarium af en bruger på siden, vidste ikke særligt meget om det den gang men gik ud fra det hele var som det skulle være da han virkede real nok og forsikrede mig om at det eneste jeg skulle vide var at akvariet havde en lille ridse i højre side ! kunne dog godt se at der var nogle ting som skulle laves , bla har jeg brugt en del tid på at lave et nyt skab da det som fulgte med var noget klamp , jeg har lavet en lyskasse , sump, købt massere udstyr og meget mere.
En af de sidste ting jeg havde tænk mig at lave var pvcén og da hans så noget mystik ud bla. var det ene nedløb tætnet med silicon og tværet godt rundt nede i bunden så jeg besluttede mig for efter at havde snakket lidt med moby, at jeg ville købe noget helt nyt .
Er så lige kommet ud hvor jeg har akvariet stående og efter at havde afmonteret hans fusk forstår jeg bedre hvorfor han har været så flittig med siliconen for da jeg for det skrabet væk viser det sig at lortet er revnet

Aner ikke hvad jeg skal gøre har overvejet noget med en glasplade som bliver limet over på men der skal bores huller i den og der er også en hvis grænse for hvor tyk bunden må blive da det som sagt er i inde i overløbs kassen og rørgennemføringen skal kunne skrues sammen

og kunne det lykkes ville det så overhovedet blive sæt ? Jaa og hvor længe

En anden ting er at mit overløb ikke er lavet helt efter bogen ligesom alt andet han har lavet tror jeg !
Der er kun 2 huller i akvariet på hver 50 mm 1 nedløb og 1 sikkerhedrør og igennem nedløbet kommer returrøret på 20 mm
tror nok han sagde dengang at det bare var smart for så sparede man plads og da jeg dårligt havde set et overløb før tænke jeg bare at det var vel fint nok , og det kan måske også godt fungere men idag kan jeg ikke se fordelen slet ikke når jeg skal købe nye fittings samt kuglehaner og rør da priserne følger dimensions størrelserne
Men jaa så kan man jo også bare lære at se sig for når man køber brugt ..
Hmmm men hvad gør jeg ? Eller hvad ville i gøre vil meget gerne snart havde gang i mit akvarie , men skal ikke risikere nogle vand skader ?