revne i bund :(

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
Brugeravatar
ordy
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
15
Postnummer: 5230 Odense M
Saltvand siden?: 2009

revne i bund :(

Indlæg af ordy »

Heej SF..

Købte for 6 måneder siden et 250 akvarium af en bruger på siden, vidste ikke særligt meget om det den gang men gik ud fra det hele var som det skulle være da han virkede real nok og forsikrede mig om at det eneste jeg skulle vide var at akvariet havde en lille ridse i højre side ! kunne dog godt se at der var nogle ting som skulle laves , bla har jeg brugt en del tid på at lave et nyt skab da det som fulgte med var noget klamp , jeg har lavet en lyskasse , sump, købt massere udstyr og meget mere.
En af de sidste ting jeg havde tænk mig at lave var pvcén og da hans så noget mystik ud bla. var det ene nedløb tætnet med silicon og tværet godt rundt nede i bunden så jeg besluttede mig for efter at havde snakket lidt med moby, at jeg ville købe noget helt nyt .

Er så lige kommet ud hvor jeg har akvariet stående og efter at havde afmonteret hans fusk forstår jeg bedre hvorfor han har været så flittig med siliconen for da jeg for det skrabet væk viser det sig at lortet er revnet :devily:

Aner ikke hvad jeg skal gøre har overvejet noget med en glasplade som bliver limet over på men der skal bores huller i den og der er også en hvis grænse for hvor tyk bunden må blive da det som sagt er i inde i overløbs kassen og rørgennemføringen skal kunne skrues sammen :crybaby: :crybaby:
og kunne det lykkes ville det så overhovedet blive sæt ? Jaa og hvor længe :devily: :devily:

En anden ting er at mit overløb ikke er lavet helt efter bogen ligesom alt andet han har lavet tror jeg !

Der er kun 2 huller i akvariet på hver 50 mm 1 nedløb og 1 sikkerhedrør og igennem nedløbet kommer returrøret på 20 mm
tror nok han sagde dengang at det bare var smart for så sparede man plads og da jeg dårligt havde set et overløb før tænke jeg bare at det var vel fint nok , og det kan måske også godt fungere men idag kan jeg ikke se fordelen slet ikke når jeg skal købe nye fittings samt kuglehaner og rør da priserne følger dimensions størrelserne

Men jaa så kan man jo også bare lære at se sig for når man køber brugt ..

Hmmm men hvad gør jeg ? Eller hvad ville i gøre vil meget gerne snart havde gang i mit akvarie , men skal ikke risikere nogle vand skader ?
1
1
2
2
Senest rettet af ordy fre 2. dec 2011 17:03, rettet i alt 1 gang.
Nedlagt :Murerens Balje 250 + 128 L
viewtopic.php?f=92&t=48650
jesper kristensen
Reactions:

Re: revne i bund :(

Indlæg af jesper kristensen »

Jeg ville finde mig et andet. Tvivler på det holder. Jeg mener det var det jeg havde kig på. Du købte det af en på sjælland ikke.
Brugeravatar
ordy
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
15

Indlæg af ordy »

Nej købte det i rudkøbing / langeland
Schlytter
Scooter Blenny
Scooter Blenny
Reactions:
13
Postnummer: 6093 Sjølund
Saltvand siden?: 2011
Geografisk sted: Sjølund (v. Kolding)
Kontakt:

Indlæg af Schlytter »

Hvis du har mulighed for det, så kør det mod Kolding - jeg har (vist nok) en glas plade jeg kan skære til + 48mm glasbor, så kan vi skifte hele bunden istedet for at fuske for meget ;)
240L Cube balje: viewtopic.php?f=92&t=58410&p=563984#p563984" onclick="window.open(this.href);return false;
Opdræts reol:
LarsSteen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
15
Postnummer: 8963 Auning
Saltvand siden?: 1987
Geografisk sted: Auning / Djursland

Indlæg af LarsSteen »

Schlytter skrev:Hvis du har mulighed for det, så kør det mod Kolding - jeg har (vist nok) en glas plade jeg kan skære til + 48mm glasbor, så kan vi skifte hele bunden istedet for at fuske for meget ;)
:K :K :K :K :K
det var da noget af et tilbud.

:GO

:beer:
Mvh. Lars Steen
mangler Neo. armatus - Pseudochromis fridmani - Synchiropus stellatus - Cent. multicolor
viewtopic.php?f=94&t=12057
[center]Da jeg har lukket mit firma sælger ud af lageret http://www.larssteen.dk/salg.html[/center]
Brugeravatar
ordy
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
15

Indlæg af ordy »

Jaa Hold da k... det må jeg nok sige det var da noget af et tilbud...

Og det er slet ikke for at lyde mistroisk nu men har du forstand på det kan se du er relativ ny på forum , jeg mener det er vel ikke bare lige at skifte bunden ? det er vil nærmere hele akvariet som skal splittes ad ?

Men hvis du er god til det.? vil jeg meget gerne tage imod dit tilbud !
Og hvis du har mulighed for det kunne vi så ikke bore 3 huller i den nye bund istedet da jeg ikke ønsker at eksperimentere med nye "smarte metoder at lave rørføring på?"
jesper kristensen
Reactions:

Det var også langeland jeg mente. Du fik det ret billigt men derfor skal det jo være i orden.
Brugeravatar
ordy
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
15

Indlæg af ordy »

ja det var ikke så dyrt men købte det på falske forudsætninger ...

Spurgte manden direkte om der var noget jeg skulle vide og han svarede nej.. utroligt man ikke har mere morale :(

Men kunne jo også bare havde tjekket det mere grundigt ..
Schlytter
Scooter Blenny
Scooter Blenny
Reactions:
13
Postnummer: 6093 Sjølund
Saltvand siden?: 2011
Geografisk sted: Sjølund (v. Kolding)
Kontakt:

Indlæg af Schlytter »

hmm ser ud til mit indlæg ikke blev gemt :(

Men skrev at jeg har en del erfaring med at lave akvarier, og har bygget dem i noget tid nu :)

Det hele kommer selvfølgelig an på om jeg har en plade der er stor + tyk nok til 250L, men det finder jeg ud af i løbet af weekenden :)
240L Cube balje: viewtopic.php?f=92&t=58410&p=563984#p563984" onclick="window.open(this.href);return false;
Opdræts reol:
Brugeravatar
ordy
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
15

Indlæg af ordy »

Okay det lyder godt :)

Det eksisterende akvarie er lavet i 8 mm glas og måler 100x50 er vist meget standart :)
Erathor
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
16
Postnummer: 5900 Rudkøbing
Geografisk sted: Rudkøbing, Langeland

Indlæg af Erathor »

Hej Ordy.

Jeg er oprindelig ked af den oplevelse du har haft, men jeg forsikrer dig, at jeg ikke vidste noget om en revne i bunden af akvariet.

Jeg var skam helt ærlig omkring fejl og mangler, hvorfor skulle jeg lyve om en revne i bunden? Jeg havde desuden akvariet fyldt med vand og dyr indtil for dage forinden du kom.

Jeg nævnte at jeg havde problemer med at få de rørgennemføringer tætte, så jeg havde givet det godt med silicone og flydendepakning. Måske er det revnet, da der kom vand og sten i, det skal jeg naturligvis ikke kunne udelukke, men jeg forsikrer dig, at akvariet var tæt da jeg solgte dig det.

Men det bliver vi jo nok aldrig enige om. Jeg sagde den gang, at hvis du - mod forventning, skulle opleve noget uregelmæssigt, så skulle du bare kontakte mig, for jeg er da til at snakke med.

Nu er du ikke den eneste jeg har handlet med herinde, Bjørn og hans søn har i hvert fald ikke klaget over vores handel.

Og hvis det ikke var for den meget sure, og eneste besked jeg har fået fra dig, så kunne vi da godt tale om at du fik nogle af pengene igen, da jeg som sagt ikke kan udelukke at revnen har været der fra starten - men jeg syntes ikke rigtig jeg burde finde mig i, at blive lovet "nogle på hovedet".
Brugeravatar
ordy
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
15

Indlæg af ordy »

Ikke fordi jeg har trang til at blande alle mulige andre ind i vores diskussion men nu da du åbenbart gerne vil tage den så alle kan se med så gør vi det..

For det første: fuger man ikke et overløb og det er sjovt nok kun det ene nedløbsrør du havde fuget omkring men forstår jeg bedre i dag da du med det overskydende fuge kunne skjule revnen i bunden ved at tvære det ud over! (sjovt vis revnen lige er kommet under det eneste sted du har svinet med fugen)

For det andet : Da jeg ligger billeder op i denne tråd for at få hjælp til at komme ud af min uheldige situation genkender en anden mand på forum straks akvariet som det han ikke købte på grund af samme fejl og han kunne sågar fortælle mig at jeg havde købt det på langeland !

Syntes det er bevis nok for revnen har været der fra start eller er jeg helt galt på den her ?

Om akvariet så har været tæt et par dage før skal jeg ikke kunne sige er meget muligt du har fået lukket det men hvor længe tror du selv det vil holde ? Jeg skal i hvert fald ikke tage nogle chancer på 3 sal i nybyggeri !

Men som jeg skiver til dig i en pm:

Det eneste jeg kan sige til dit forsvar er JEG ikke har haft øjnene nok med mig
Og at det lykkes dig at komme af med dit defekte akvarium ,
FLOT Klap dig selv på skulderen !

Og er muligt jeg er flabet at høre på men hvordan reagere du selv når du føler dig snyd ?
Jeg bliver sur og er vel meget normalt ..

Om du så mener et afslag er på min plads eller ej må du selv vurdere jeg ænder i hvert fald ikke på mine holdninger !
jesper kristensen
Reactions:

ordy skrev:Ikke fordi jeg har trang til at blande alle mulige andre ind i vores diskussion men nu da du åbenbart gerne vil tage den så alle kan se med så gør vi det..

For det første: fuger man ikke et overløb og det er sjovt nok kun det ene nedløbsrør du havde fuget omkring men forstår jeg bedre i dag da du med det overskydende fuge kunne skjule revnen i bunden ved at tvære det ud over! (sjovt vis revnen lige er kommet under det eneste sted du har svinet med fugen)

For det andet : Da jeg ligger billeder op i denne tråd for at få hjælp til at komme ud af min uheldige situation genkender en anden mand på forum straks akvariet som det han ikke købte på grund af samme fejl og han kunne sågar fortælle mig at jeg havde købt det på langeland !

Syntes det er bevis nok for revnen har været der fra start eller er jeg helt galt på den her ?

Om akvariet så har været tæt et par dage før skal jeg ikke kunne sige er meget muligt du har fået lukket det men hvor længe tror du selv det vil holde ? Jeg skal i hvert fald ikke tage nogle chancer på 3 sal i nybyggeri !

Men som jeg skiver til dig i en pm:

Det eneste jeg kan sige til dit forsvar er JEG ikke har haft øjnene nok med mig
Og at det lykkes dig at komme af med dit defekte akvarium ,
FLOT Klap dig selv på skulderen !

Og er muligt jeg er flabet at høre på men hvordan reagere du selv når du føler dig snyd ?
Jeg bliver sur og er vel meget normalt ..

Om du så mener et afslag er på min plads eller ej må du selv vurdere jeg ænder i hvert fald ikke på mine holdninger !
Nu vil jeg ikke blande mig i den strid i har, men nu hvor jeg bliver blandet ind i det ser jeg mig nødsaget til at rense mit navn.
Det er korrekt jeg skriver i et indlæg jeg havde kig på akvariet, men hvor skriver jeg lige at jeg ikke købte det pga det var i stykker. Det er det du påstår lige her.

-------For det andet : Da jeg ligger billeder op i denne tråd for at få hjælp til at komme ud af min uheldige situation genkender en anden mand på forum straks akvariet som det han ikke købte på grund af samme fejl og han kunne sågar fortælle mig at jeg havde købt det på langeland -----

Jeg genkendte det pga den rørføring på det hvilket jeg ikke havde set før ( sikkerhed er monteret i samme hul som nedløb) Jeg kan så dertil sige at det er faktisk det system de bruger i det nye red sea max. Og så vil jeg tillade mig at udtrykke det er efter min mening ikke i orden at love en nogle på hovedet pga det. NÅ
Erathor
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
16
Postnummer: 5900 Rudkøbing
Geografisk sted: Rudkøbing, Langeland

Indlæg af Erathor »

Tak for det, Jesper. Det var nu heller ikke min hensigt at blande dig ind i noget, så det må du undskylde.

Ordy, jeg kan sagtens forstå dig. Men jeg vidste ikke noget om nogen revne. Så må du tro mig eller lade være.

Og det var også kun det ene nedløb jeg havde problemer med at tætne, muligvis er det revnet efter jeg har spændt det sammen. Men det ændre ikke på, at jeg har haft brugt det bagefter uvidende om den revne.

Hvis jeg vidste det var revnet, så havde jeg da heller ikke fyldt det med vand, sten, fisk og andre dyr... Men det er altså ikke utæt, hvis det har været revnet hele tiden.
Brugeravatar
ordy
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
15

Indlæg af ordy »

Kan godt se jeg har overreageret ...
Men jeg tror stadig på hvad jeg har set og er ikke i tvivl om den revne var der da fugen blev lavet...
Hmm men jeg gider ikke bruge min energi på det for jeg ikke noget ud af
Tror bare vi lukker den her, må bare lære af mine fejl og indse at man skal tjekke ordenligt efter når man køber noget!
jesper kristensen
Reactions:

ordy skrev:Kan godt se jeg har overreageret ...
Men jeg tror stadig på hvad jeg har set og er ikke i tvivl om den revne var der da fugen blev lavet...
Hmm men jeg gider ikke bruge min energi på det for jeg ikke noget ud af
Tror bare vi lukker den her, må bare lære af mine fejl og indse at man skal tjekke ordenligt efter når man køber noget!
Lige mine ord.
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"