Hej Forum
Er det ok at hæve udløbet fra en pumpe så højt, at der kun kommer ganske få ml. ud pr. minut? Vil pumpen brænde sammen?.
Det skal lige siges at det er med hensyn til små pumper med nomal ydelse på ca. 100-400 l/timen der er tale om?
VH. Brøgger
Er det ok at udnytte løftehøjden maksimalt på pumpe?
- AndersGS
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 9300 Sæby
- Saltvand siden?: 2008
- Kontakt:
Re: Er det ok at udnytte løftehøjden maksimalt på pumpe?
Det kan du godt, men den skal altså gerne give lidt vand, da den jo også køles den vej.
Med venlig hilsen
Anders
Coralreef.dk
Artikelarkiv fra Coralreef.dk
570 L Display - 180 L sump (Nedlagt)
Anders
Coralreef.dk
Artikelarkiv fra Coralreef.dk
570 L Display - 180 L sump (Nedlagt)
-
- Dværg kejser
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 7000 Fredericia
- Saltvand siden?: 2000
afaik,noget andet er at watt forbruget vil stige grundet modstanden, men effekten bliver hurtigt optaget af vandet.
så pumpen vil nok blive mere slidt.
så pumpen vil nok blive mere slidt.
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Hvad er ideen med at presse dem til det yderste?
-
- Scooter Blenny
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 1000-1499 København K
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: KBH. City
Ok tak for svarene 
Jeg har fundet en lille fødepumpe (Hydor Pico 400) til min kalkvandsmikser. Den kan skrues ned til en meget lav ydelse. Grundet dens lave løftehøjde (0,7m) Kan jeg ved at hæve udløbet nærmest få den til at tilsætte osmosevand dråbevis til reaktoren. Jeg vil iøvrigt gøre pumpen timerbaseret, så den kører udenom ATO'en, da jeg ikke ønsker at tilsætningen skal være afhængig af fordampningen.
Udfra Jeres svar kunne det godt tyde på, at jeg skal lave et lille regulérbart bypass tilbage til vandresevoiret..
Når det så er gjort er det vel sundest for pumpen at køre på maks flow? (Den kan jo reguleres..)

Jeg har fundet en lille fødepumpe (Hydor Pico 400) til min kalkvandsmikser. Den kan skrues ned til en meget lav ydelse. Grundet dens lave løftehøjde (0,7m) Kan jeg ved at hæve udløbet nærmest få den til at tilsætte osmosevand dråbevis til reaktoren. Jeg vil iøvrigt gøre pumpen timerbaseret, så den kører udenom ATO'en, da jeg ikke ønsker at tilsætningen skal være afhængig af fordampningen.
Udfra Jeres svar kunne det godt tyde på, at jeg skal lave et lille regulérbart bypass tilbage til vandresevoiret..
Når det så er gjort er det vel sundest for pumpen at køre på maks flow? (Den kan jo reguleres..)