JBL vs. Salifert
-
- Rev Rokke
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 2750 Ballerup
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Ballerup
JBL vs. Salifert
Har idag forsøgt mig med et JBL og Salifert testsæt i både Mg og Ca.
Værdierne var aflæst som følgende.
Magnesium:
JBL sagde 1040
Salifert sagde 1440
???
Calcium:
JBL sagde 560
Salifert sagde 460
???
Hvordan kan der være sådan en forskel? Det er jo imponerende.
Værdierne var aflæst som følgende.
Magnesium:
JBL sagde 1040
Salifert sagde 1440
???
Calcium:
JBL sagde 560
Salifert sagde 460
???
Hvordan kan der være sådan en forskel? Det er jo imponerende.
-
- Palet kirurg
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 2765 Smørum
- Saltvand siden?: 2012
Re: JBL vs. Salifert
har fået at vide jbl er ret uberegneligt
-
- Grøn Chromis
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 9850 Hirtshals
- Saltvand siden?: 2009
Alle "Hobby" testsæt såsom JBL, Salifert, ELOS mm er alle sammen meget unøjagtige, i forhold til prof. grej... Men prisen er også MEGET anderledes
Jeg bruger selv Salifert., synes de er meget brugervenlige selvom de er unøjagtige kan man jo godt bruge dem som vejledning.
Se på sine koraller og vækst. det er vel den bedste indikator
Jeg bruger selv Salifert., synes de er meget brugervenlige selvom de er unøjagtige kan man jo godt bruge dem som vejledning.
Se på sine koraller og vækst. det er vel den bedste indikator
ELOS er bestemt ikke dårlig, syntes heller ikke de er billige ?. Jeg har testvæske til at måle om de er nøjagtige. Elos viser korrekt hver gang i KH,CA,MG. Og salifert er en omgang skrammel i mine øjne, jeg smed hele lortet i skralderen
- nesnej
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 2100 København Ø
- Saltvand siden?: 2008
- Geografisk sted: København Ø
- Kontakt:
Jeg bruger Salifert. Det virker for mig og mange andre i hobbyen. JBL startede jeg med men deres NO2 og No3 viste helt forkert. KH og PH var Ok. Til phosphat bruger jeg dog Rowa.
Jesper hvad er det for væsker du bruger til at teste testsættene med???
Venlig hilsen
Henning Augustine Jensen
Henning Augustine Jensen
Salifert har det med at komme med test sæt der ikke måler nøjagtigt. Derfor holder jeg snotten væk fra dem frem over.
Sidste gang udgav de en serie af KH test der målte 2 for meget. Lidt lort at måle 11 i KH og den rent faktisk ligger på 9.
Så i mine øjeene er det bedre at give lidt mere for test sæt og så være sikker på at de virker.
Så det mærke jeg køber nu heder Red Sea Pro.
Steen
Sidste gang udgav de en serie af KH test der målte 2 for meget. Lidt lort at måle 11 i KH og den rent faktisk ligger på 9.
Så i mine øjeene er det bedre at give lidt mere for test sæt og så være sikker på at de virker.
Steen
Det er dem her jeg har sættet af http://www.aquafair.de/index.php/cPath/75_84nesnej skrev:Jeg bruger Salifert. Det virker for mig og mange andre i hobbyen. JBL startede jeg med men deres NO2 og No3 viste helt forkert. KH og PH var Ok. Til phosphat bruger jeg dog Rowa.

Salifertspdiving skrev:Salifert har det med at komme med test sæt der ikke måler nøjagtigt. Derfor holder jeg snotten væk fra dem frem over.
Steen

- nesnej
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 2100 København Ø
- Saltvand siden?: 2008
- Geografisk sted: København Ø
- Kontakt:
Tak for linket til kontrolvæskerne. De er nok rigtig gode at have hvis de er nøjagtige. Man kan jo så bruge dem som referancepunkt til et næsten hvilket som helst testsæt. For der ER lidt forskel på de forskellige testsæt selv om det er samme mærke.
Venlig hilsen
Henning Augustine Jensen
Henning Augustine Jensen