teknik til saltvand - dårlig(billig) kvalitet?

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
Jerslev
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: 6950

teknik til saltvand - dårlig(billig) kvalitet?

Indlæg af Jerslev »

Er det kun mig, eller har andre tilsvarende tvetydige erfaringer med (rigtig) dårlig kvalitet i ellers såkaldte kvalitetsprodukter til saltvand? Eller er det fordi, saltvand stiller større krav til vedligeholdelse?

1: Har 2 x Tunze 6055, hvor begge strømforsyninger allerede er udskiftet 1 gang kan ikke huske prisen men vel nok omkring 200 kr/stk
2: Har en næsten ny Tunze 6105, hvor lejerne til rotoren nu er gået - har bestilt ny rotor 25 Eur
3: AM Multi skummer 1000 - her har jeg to gange skiftet motor - en OR 2500. fordi den brænder sammen 50 Eur hver gang

Til gengæld kører de Eheimpumper, jeg har som retur og til at drive fosfatfilteret upåklageligt

Jeg synes ikke, jeg køber billige produkter, men hvad skal man så ellers købe? Synes også der har været problemer med Vortech og ledningerne, så det er vel ikke bedre?
450 liters tropeakvarium m weissglas i front og sider, skab fra Tropeakvarier. Lys maxpect RSF 300. Retur Octo 2. Cirkulation: maxpect Gyre 350. Skummer Octo 250. Osmolator: Ato Duo
Brugeravatar
JaizEdelmann
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
13
Postnummer: 4171 Glumsø
Saltvand siden?: 2011

Re: teknik til saltvand - dårlig(billig) kvalitet?

Indlæg af JaizEdelmann »

Købere du nyt eller brugt, har kun en lille tunze utility pumpe som er små færdig men den har også fået tæsk :-). Jeg synes ikke jeg kan genkende dit problem mine vortech køre upåklageligt. Jeg gør dog også altid alting grundigt rent og passer godt på tingene
Jesper s
Eremit krebs
Eremit krebs
Reactions:
12
Postnummer: 6700 Esbjerg
Saltvand siden?: 2010

Indlæg af Jesper s »

Har haft en tunze 6060 i et års tid den køre perfekt og men har lige solgt den da jeg har skiftet akvarie :) nu har jeg hydor og har haft dem i et års tid også og de køre også rigtig godt :) kan hvertfald anbefale hydor da jeg aldrig har haft problemer med dem :)
Thue
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: middelfart

Indlæg af Thue »

Jeg kan kun følge dig er også rigtig træt af dyrt indkøbt (kvalitet) udstyr. Har 2 stk 6105 begge strømforsyninger skiftet, 350 hver gang. En wave box også fra tunze nå lige og blive 2 år så røg pumpen tunzes svar du må købe en ny pumpe. Har også 2 stk 6045 der giver stød når de er i vand, skiftet 2 stk pumper på min gl bm skummer fordi ledningerne knak. Havde en 6000 retur fra red dragon døde også. Så jo kan kun følge dig, det kan nogen gange få en til og tabe lysten desværre.
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"