Så, nu vil jeg også være med!
Ligesom så mange andre startede min akvariekarriere som en lille purk, med diverse små ferskvandsakvarier. Har været omkring både tropiske fisk samt hundestejler og ørredsmolt fra den lokale bæk.
Min fascination for saltvandsakvarier skete, da jeg hos en bekendt så hvordan det skulle gøres. Det har siden da kun været et økonomisk spørgsmål om hvornår drengen skulle findes frem igen, og saltvandseventyret begynde. Da dette pludselig blev muligt, købte jeg mig et brugt RSM 130 først i december 2012.
Sten, sand og vand og vi havde følgende:

Stenene er siden blev rykket lidt rundt, for at opnå en mere luftigt opstilling.
Den første måned gik, og den meget omdiskuterede larm fra skummer, blæser og pumper begyndte at blive for meget.
Systemet er derfor nu opgraderet med nye blæsere, Tunze 9002, In-Tank media basket, og gummiskiver ved returpumper. Derudover også en Tunze 6025 for at øge cirkulationen.
Først i januar blomstrede brunalger og trådalger på fulde skrald, og det blev tid til et rengøringshold.
3 små eremitter og 3 turbosnegle blev indkøbt. Der var samtidig tilbus hos Styr på dyr på deres koraller, så en sten med knappolypper og en mindre med Goniopora(ret mig hvis jeg tager fejl) kom også med hjem.

Snegle og krebs får på rekordtid nedkæmpet algerne på sten og bagvæg.
Siden da har jeg, som i også kan se på det sidste billede, kæmpet med de fine grønne alger der dækker alt. Dette bliver nu sat til vægs af mit nyindkøbte lille 3-trins osmoseanlæg. Efter 2 mellem store vandskift den sidste uge ser det allerede bedre ud. Og sådan ser det så ud idag: