Så kom der for små 14 dage siden ENDELIG vand i baljen!
- Lampekassen er ( næsten ) færdig og de forskellige ting er ved at være på plads. Dog mangler jeg stadig at tilslutte doseringspumpen. Jeg har heller ikke sat mig så meget ind i justeringen af lamperne og multicontrolleren til streampumperne.. Men det når jeg jo nok...
Så tålmodigheden er sat lidt på prøve...
Men det er bare at vente og få værdierne lige i skabet, så det kan komme lidt fisk i bajlen
Super flot. Detaljerne er velovervejede - det skinner igennem
Hvor ligger sådan en midget 1 prismæssigt henne?
Kunne være fedt hvis du gad skyde en video af den, når den er banket igang.
palamo123 skrev:Super flot. Detaljerne er velovervejede - det skinner igennem
Hvor ligger sådan en midget 1 prismæssigt henne?
Kunne være fedt hvis du gad skyde en video af den, når den er banket igang.
Tak for de rosende ord
Jeg skal nok ligge en video op, når der begynder at komme lidt liv i bajlen
Mean Midget skummeren laver Carsten desværre ikke mere.. Grunden til dette er at der efterhånden er mange supereffektive og prisbillige skummere på markedet, som f.eks Skimz. Nyprisen for en Mean Midget er 6500 kr
Altså ham der kinøjseren og alt hans extreme-fish import. Han kan da bare ringe til Amalie spørge om hun ikke kunne tænke sig sin helt egen plastikkirurg.
//Poul
I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.
Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
Det går langsomt den rigtige vej. Jeg har haft en del alger, da jeg har brugt hanevand til påfyldning, hvis jeg ikke havde noget ro-vand. Nu har heldigvis fået mere tid til at passe akvariet, så nu sørger jeg for altid at have ro-vand klar og jeg kan se algerne langsomt aftager..
Så det bliver langsomt bedre og bedre også i takt med der kommer lidt flere koraller og fisk
En lille Update efter 1 1/2 år efter opstart.
Efter flere omrokeringer, endte resultatet i knap så meget revkeramik og mere svømmeplads, end hvad der først var tiltænkt. Vandværdierne er stabile efter tilførsel af Sango Kai, da jeg har det luksus problem at min var er for rent. Linserne på lamperne er skiftet til de nye fra Maxspect.. Så det hele er ved at køre rigtig godt og korallerne er begyndt at vokse.
Billederne snyder ikke
Jeg har haft slimalger på bundlaget, som jeg har kæmpet med. Da jeg begyndte at dosere Sango Kai, er de lige så stille forsvundet.. Det har også taget sin tid. Efterfølgende har jeg købt en sandspiser, som har taget det sidste og vender bundlaget. Eneste minus er dog at den kaster sand rundt i hele bajlen.