Undskyld jeg sådan bryder ind i din tråd, men har en meget mærkelig oplevelse med den ene af mine
klovnfisk og hvorfor ikke koble den sammen med din tråd.
Historien er at jeg fik fat i to rigtig flotte
klovnfisk, hvor den ene så valgte at stå af og en ny og mindre blev anskaffet. Den var så til gengæld meget splejset og tynd over nakken og ikke en jeg selv ville vælge, men min datter kom med fisken og så var det jo bare at krydse fingre.
Den første tid fik den nyklækket artemia, som den spiste lidt af og trods sin stadig dårlige måde at bevæge sig på, havde jeg ikke meget tiltro til at den ville klare sig. Efter princippet to step tilbage og et frem har det nu kørt i lidt over en uge.
Den sidste del af tiden har den lille klovn, så lagt sig mere og mere på bunden og lignede mest af alt en død
fisk. Jeg ville flere gange fange den, men den blev meget levende og smuttede væk. Den havde nogle mærker på siden og så efterhånden ret syg ud og hver morgen, når lyset tændes, var jeg parat til at fiske en død klovn op, men så svømmede den atter rundt, sammen med den store.
Det med at den lå på bunden og de hvide områder på huden, gjorde at jeg måtte prøve at behandle, så ind og kigge i medicinskabet og udfra ikke at vide noget om hvad den fejler, så tog jeg ESHA 202, som egentlig ikke er til behandling umiddelbart, men da det indeholder kobbersulfat, viste jeg godt at der kunne være en mulighed.
Der blev taget en liter saltvand fra akvariet og den lille klovn, blev sat over i det lille bæger og tre dråber ESHA 202 blev tilsat. Her gik den så ca. en lille time og lå bare på bunden, men stadig med lidt bevægelse med finner og gællede okay.
Efter en time blev den hældt over i et net og vandet blev smidt ud og samtidig havde jeg en ekstra halv liter fra akvariet, som jeg skyllede henover
fisk og net, så der ikke kom medicin med tilbage i akvariet.
Det var en hård tur og den virkede meget svækket, og om aftenen ville jeg fange den op, da den lå på bunden, men den var hurtig væk igen og jeg gav den en chance til dagen efter, hvor jeg så finder en lille klovn svømmende rundt, som en
klovnfisk skal svømme og den har ikke mærker på huden mere og virker som en helt ny
fisk....det er simpelthen underligt og jeg ved ikke mere hvad jeg skal tro.
Nu har den så fået artemia (nyklækket) og spiser godt, men helt sikker på den lille fyr er jeg stadig ikke, men håber på det bedste.