Jeg er ved at blive idiot af mine hanna phosfate målere! Og ville hører om jeg er den enste med det problem!
Jeg har en alm lov range hanna checker og en ultra low men de måler på ingen måde ens!
F.eks når min low rane måler 0.05 måler min ultra low range 39 ppb som svare til 0,11 og det er jo himmelevs forskel? Dt er ca næsten altid dobbelt op på min low range?
Og reagenser er 100 % opløst og får samme antal minutter !
Problem når nr på dem begge:
Jeg kan tage nøjagtigt det samme vand og måle to gange efterhinanden med ny reagens Per gang og der får jeg tit 2 noget forskellige resultater?? Begge gange er begge reagenser tømt 100 Pro.. Igen fingre på glasset osv osv.. Dvs ALLE forbehold er taget og stadig så stor forskel?

Problem nr 3 og det ligner meget problem nr 2:
Her måler jeg bare 2-3 gange efter hinanden med SAMME reagens noget forskellig måling igen igen. Eks første måling 0,02 anden 0,00 og tredje 0,03.... Dt giver joigen mening.... Ps ved godt reagenserne skal bruges ret hurtigt men det er jo så også højst 9 min. Det vare med alle tre målinger?
Det skal siges det er ultra low range er købt i fredag og den anden er ca 5 mdr.
Håber nogen gider prøver at måle to gange med samme reagens og 2 gange med ny!