+1Benny skrev:Man behøver ikke at vaske sine test glas i RO-vand mellem hver test, bare fordi der er en forhandler der gerne vil have det, et skyl under vandhanen er nok.![]()
Jeg blev træt af at skulle tørre mine glas efter at have skyllet dem i hanevand, for at undgå kalkaflejringer m.v. så jeg begyndte at skylle dem, først i hanevand, men bagefter i RO vand og sætter dem til tørre på et lille stativ bagefter, og de er totalt rene uden nogen form for aflejringer... så ideen er ikke helt skæv.Benny skrev:Man behøver ikke at vaske sine test glas i RO-vand mellem hver test, bare fordi der er en forhandler der gerne vil have det, et skyl under vandhanen er nok.![]()
+1Benny skrev:Man behøver ikke at vaske sine test glas i RO-vand mellem hver test, bare fordi der er en forhandler der gerne vil have det, et skyl under vandhanen er nok.![]()
Autoklave er kun til sterilisering - altså ikke antikonception. Man ved jo aldrig hvad saltvandsakvarister finder på når de sidder splitterragende foran baljen...PoulD skrev:Seiøse akvarister har vel en autoklave
Så længe du ikke får for mange snaps og kommer til, at drikke det stads fra dit test sæt, hehekanstrup skrev:Jeg bruger mit snapse glas til alle mine test. Så tager jeg lige en snaps før og efter hver test så glasset altid er rent.!
Det kan næsten kun smage bedre end en rød aalborgPetercw skrev:Så længe du ikke får for mange snaps og kommer til, at drikke det stads fra dit test sæt, hehekanstrup skrev:Jeg bruger mit snapse glas til alle mine test. Så tager jeg lige en snaps før og efter hver test så glasset altid er rent.!
Det smager nok ikke så godt.
I øvrigt skyller jeg i hane vand og hænger dem med bunden i vejret, så de tøre hurtigt.