Det var ikke for at det skulle udvikle sig til en diskussion om det nu var den ene eller den anden men blot en hjælp til amatører som jeg selv.
Eneste bud der er kommet er Acropora abrolhosensis men han er ikke sikker, når jeg kigger på billederne på den side han linker til så syntes jeg ikke skellet ligner, men googler jeg navnet kan den godg ligne nogle af dem der kommer billeder aføTOSTRA skrev:Du må meget gerne fortælle, hvad i finder ud af på RC!
Ligner meget den jeg har:Schwensen skrev:Her er en lækker montipora undata købt hos decocean. Har vist et fancyt amerikansk navn?
Desværre bliver billedet forstyrret af cyano i baggrunden
Nøj hvor har du været lang tilbage i tråden AndersAndersGS skrev:PoulD skrev:Et par stykker af mine:quote]
Hej Poul
Hvordan holder du liv i den gorgonie og hvor længe har du lykkedes med det?
Det er kræs for øjnene!!Lord Mike skrev:Et par billeder fra fragment-akvariet:
God weekend derude
PoulD skrev:Nøj hvor har du været lang tilbage i tråden AndersAndersGS skrev:PoulD skrev:Et par stykker af mine:quote]
Hej Poul
Hvordan holder du liv i den gorgonie og hvor længe har du lykkedes med det?
Det er lidt comme ci comme ca. Jeg købte Gorgoniaen i efteråret 2012. Den stod super flot i næsten et helt år (dog uden at vokse). Så her i efteråret fik jeg pludselig problemer med mine SPS. Næsten alle SPS i den øverste trediedel døde. Mistanken rettede sig i første omgang mod for meget næring. Jeg stoppede derfor helt med frostfoder og stoppede også fuldstændig med reefpearls i en måneds tid. Det fik en solkoral til at stå af, og jeg var helt overbevist om, at min Gorgonia (som er nummer 2 på listen af de koraller jeg holder aller mest af) også ville dø. Der var kun ca. 3 mm rødt væv og 2 uanseelig små polypper tilbage
Da det endelig stod klart for mig, at mit problem ikke skyldtes for meget næring, men på trods af cyano /dinoer i toppen af baljen, måske snarere det modsatte; begyndte jeg at dosere Sangokai nutrient complete og startede samtidig også med targetfodring med reefpearls, hjuldyr og andet småt frost igen. Det vendte udviklingen på Gorgoniaen. Den har nu en 6-8 polypper. Det er jo stadig ikke ret meget, men nu tror jeg på der er en lille chance. Det går i det mindste den rigtige vej i hvert fald 4 polypper er blevet signifikant større end nogen polypper nogensinde har været tidligere.
Det er pt de flotteste acan jeg har set i dkJohnny k skrev:Her er lidt af mine
Udover acropora, så er det pas her framinedykker skrev:Hejsa hvilken koral er dette ?
KasperT skrev:Et aften billede af min Trachyphyllia i blå månelys.