Foderautomat?
-
- Palet kirurg
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 3450 Allerød
- Saltvand siden?: 1994
- Geografisk sted: Nordsjælland
Foderautomat?
Hej
Jeg har en foderautomat som fodrer en gang i døgnet. Jeg vil gerne have en der kan indstilles til kun at fodre hver anden eller tredie dag, da de ellers får for meget.
Er der en der kan anbefale en pålidelig model til opgaven.
Tak
Mvh
Ulrik
Jeg har en foderautomat som fodrer en gang i døgnet. Jeg vil gerne have en der kan indstilles til kun at fodre hver anden eller tredie dag, da de ellers får for meget.
Tak
Mvh
Ulrik
-
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 7000 Fredericia
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Fredericia
Re: Foderautomat?
Hej Ulrik,Ulrik skrev:Hej
Tak
Mvh
Ulrik
Jeg har denne http://www.deepoceanshop.dk/rondomatik- ... timer.html" onclick="window.open(this.href);return false; sammen med den fodercylinder, som du kan se længere nede i beskrivelsen, og er rigtig glad for den

Kan også indstilles til at fodre flere gange om dagen, hvis det engang skulle blive nødvendig, og så kan jeg godt lide, at den ikke kører på batterier

[center]Med venlige hilsner
Marco R[/center]
[center]Link til mit nye 312 liters akvarie[/center]
[center]Link til mit gamle 200 liters akvarie[/center]
Marco R[/center]
[center]Link til mit nye 312 liters akvarie[/center]
[center]Link til mit gamle 200 liters akvarie[/center]
-
- Palet kirurg
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 9382 Tylstrup
- Saltvand siden?: 2007
Foder automaten Marco Linker til er super god har den selv.
Men den kan IKKE sættes til at fodre hver 2. eller 3. dag den fodrer som minimum 1 gang i døgnet og op til 5 gange i døgnet mener jeg det er.
Fordelen ved denne automat er at du selv bestemmer mængden af foder dine fisk får da foderet ligger i små skåle og automaten tømmer en skål ved hver fodring.
Men den kan IKKE sættes til at fodre hver 2. eller 3. dag den fodrer som minimum 1 gang i døgnet og op til 5 gange i døgnet mener jeg det er.
Fordelen ved denne automat er at du selv bestemmer mængden af foder dine fisk får da foderet ligger i små skåle og automaten tømmer en skål ved hver fodring.
- Ryom
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 8550 Ryomgård
- Geografisk sted: 8550 Ryomgaard
Hvis du sætter en timer på kan den godt fodre hver anden dag.
- Preben
- Naso kirurg
- Reactions:
- 11
- Postnummer: 1800-1999 Frederiksberg C
- Saltvand siden?: 2013
Undskyld men er der nået i vejen for at den fodre mindre hver dag. Man kan vel justerer mængden
Mvh Preben
Mvh Preben
-
- Palet kirurg
- Reactions:
- 20
Er der en af jer der lige vil skrive hvor stor den er i diameter, da jeg ikke har så meget plads.Marco R skrev:Hej Ulrik,Ulrik skrev:Hej
Tak
Mvh
Ulrik
Jeg har denne http://www.deepoceanshop.dk/rondomatik- ... timer.html" onclick="window.open(this.href);return false; sammen med den fodercylinder, som du kan se længere nede i beskrivelsen, og er rigtig glad for den![]()
Kan også indstilles til at fodre flere gange om dagen, hvis det engang skulle blive nødvendig, og så kan jeg godt lide, at den ikke kører på batterier
Med hensyn til fodring hver anden dag, kan man vel bare nøjes med at lægge foder i hver anden eller tredie rum?
Mvh
-
- Palet kirurg
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 9382 Tylstrup
- Saltvand siden?: 2007
Den er 165mm i diameter.Ulrik skrev:Er der en af jer der lige vil skrive hvor stor den er i diameter, da jeg ikke har så meget plads.Marco R skrev:Hej Ulrik,Ulrik skrev:Hej
Tak
Mvh
Ulrik
Jeg har denne http://www.deepoceanshop.dk/rondomatik- ... timer.html" onclick="window.open(this.href);return false; sammen med den fodercylinder, som du kan se længere nede i beskrivelsen, og er rigtig glad for den![]()
Med hensyn til fodring hver anden dag, kan man vel bare nøjes med at lægge foder i hver anden eller tredie rum?
Mvh
Ja det er selvfølgeligt en løsning men der vil jo så ikke være foder til så mange dage
- bima
- Jeg støtter Saltvandsforum.dk
- Reactions:
- 14
- Postnummer: 9800 Hjørring
- Saltvand siden?: 2011
- Geografisk sted: 9800 Hjørring
Jeg lavede denne løsning igår.
med en foderring af et acrylrør,den kan skubbes ind over bølgebryderen.
Som skrevet længere oppe.
Kan du bare nøjes med meget lidt foder i hver beholder.
med en foderring af et acrylrør,den kan skubbes ind over bølgebryderen.
Som skrevet længere oppe.
Kan du bare nøjes med meget lidt foder i hver beholder.
Senest rettet af bima tirs 15. jul 2014 08:03, rettet i alt 1 gang.
-
- Palet kirurg
- Reactions:
- 20
Det ser jo smart ud Henning, vil lave en tilsvarende i plexiglas.
Min eneste udfordring er at jeg nu ikke kan finde den på lager nogen steder. Har skrevet til deepocean men ikke hørt noget endnu. Og ja jeg er lidt sent ude, og rejser på ferie på mandag
Hvis der er nogen der har set den på lager noget sted hører jeg gerne om det.
Ellers tak for hjælpen.
U
Min eneste udfordring er at jeg nu ikke kan finde den på lager nogen steder. Har skrevet til deepocean men ikke hørt noget endnu. Og ja jeg er lidt sent ude, og rejser på ferie på mandag

Hvis der er nogen der har set den på lager noget sted hører jeg gerne om det.
Ellers tak for hjælpen.
U
- julle
- Naso kirurg
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 7000 Fredericia
- Saltvand siden?: 2006
- Geografisk sted: fredericia
Købte min her- da den ikke var lagerført i dk da jeg havde behovet..
http://www.amazon.de/Gr%C3%A4sslin-gr00 ... mat+fische" onclick="window.open(this.href);return false;
Leveret på 4 dage og lidt billigere end i dk..
mvh
Martin
http://www.amazon.de/Gr%C3%A4sslin-gr00 ... mat+fische" onclick="window.open(this.href);return false;
Leveret på 4 dage og lidt billigere end i dk..
mvh
Martin
Mvh
Martin Juhl
Martin Juhl
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Hvor længe skal du være væk??
- nbd
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 6000 Kolding
- Saltvand siden?: 1988
- Geografisk sted: Kolding
Kan du ikke bare tilkoble et mekanisk tænd/sluk-ur? Når tænd/sluk-uret er slået fra, får foderautomaten ikke strøm, og du burde således kunne forsinke fodringen?
-
- Palet kirurg
- Reactions:
- 20
Skal være væk i 14 dage.
Jo der kan sagtens sættes et tænd og sluk ur til. Desværre er de fleste, inkl den jeg har på batterier og så duer det jo ikke.
Forsøger at skaffe en, og ellers må få hver dag. Det sviner bare meget og er lidt unødvendigt.
Tak for input alle sammen.
Fortsat god sommer
Jo der kan sagtens sættes et tænd og sluk ur til. Desværre er de fleste, inkl den jeg har på batterier og så duer det jo ikke.
Forsøger at skaffe en, og ellers må få hver dag. Det sviner bare meget og er lidt unødvendigt.
Tak for input alle sammen.
Fortsat god sommer
-
- Rev haj
- Reactions:
- 11
- Postnummer: 5900 Rudkøbing
- Saltvand siden?: 2014
Moby's mailsystem er nede, så det er nok derfor du ikke har fået svar
http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic. ... ead#unread" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic. ... ead#unread" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Palet kirurg
- Reactions:
- 20
Ta, det forklare jo nok tavshedenNicklossi skrev:Moby's mailsystem er nede, så det er nok derfor du ikke har fået svar![]()