Jeg vil oprette denne tråd med henblik, på at bruge den som en blog - den vil derfor blive opdateret løbende..
Først og fremmest vil jeg gerne takke følgende brugere her inde fra:
Jones For at have givet mig lyst til at starte et saltvandsakvarium, samt altid være god for en snak vedrørende hobbyen

Dyne & Christian Bro For at bruge deres søndag aften på at få mig godt i gang fra start, det er meget værdsat - speciel tak til Tom for at låne mig diverse teknik som jeg manglede

Søndag D.09.11.2014:
Endelig fik jeg mit saltvandsakvarie

Efter godt og vel 1½ år hvor jeg har kigget hist og her - følget med på hhv. SF og div. grupper på Facebook, læst op på hobbyen og alt der nu høre til, har jeg endelig fået mit eget saltvandsakvarie

Jeg er blevet den heldige ejer af at Innovative Marine NUVO 16 Gal. som jeg købte her inde på salgs forummet.

Var så heldig at få et osmose anlæg med i handlen - som allerede bliver brugt flittigt

Jeg købte noget levende bundlag om Lørdagen D. 08.11.2014 så var det i hvert fald sikret

Søndag aften kom, Tom og Christian forbi og hjalp mig med at sætte akvariet op.
Tom havde nogle levende sten med samt noget saltvand fra hans akvarie, så vi på den måde kunne sætte gang i de døde sten som jeg fik med i handlen, da jeg købte akvariet

Vi gik igang med at lavet noget vand, og begyndte at fylde akvariet.
Derudover fik vi lavet en stensætning samtidig og jeg synes det blev meget godt, vandet er meget grumset grundet fyldning af levende bundlag.

Mandag D.10.11.2014
Vandet er begyndt at blive mere rent at se på, og jeg synes faktisk det ser meget godt ud.
Nu kan vi kun vente på at det bliver modnet - så vi kan tilføje nogle fisk/koraller

og med "aften lys"

Onsdag D. 12.11.2014
Her til morgen så jeg noget af det første liv i baljen - jeg er ikke så skrap til at identificere hvad det er som svømmer rundt endnu - men det skal nok komme.
Alt hvad jeg ved er at den lange tynde arm, skulle være en del af en søstjerne, som fulgte med de levende sten fra Tom.
Ved ikke hvad den lille rød/hvid stribet bille/snegl er

Zoomet lidt ind på dyrene.

Dette dyr er netop blevet observeret i akvariet af min kæreste:

Torsdag d.13.11.2014
Da jeg tændte lyset i akvariet her til morgen, så jeg en full body søstjerne

Derudover kunne jeg også se sneglen bevæge sig langs sandbunden - utroligt fascinerende at der bare popper dyr op hist og her ..
Fik også et billed af en levende sten, hvor man virkelig kan se søstjerne aktivitet og det er blot taget fra den ene side af stenen:

Glæder mig utrolig meget til der kommer koraller og fisk i