Utæt Akvastabil Mark 2

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
Jacob Rungsted
Eremit krebs
Eremit krebs
Reactions:
12
Postnummer: 9210 Aalborg SØ
Saltvand siden?: 2013

Utæt Akvastabil Mark 2

Indlæg af Jacob Rungsted »

Jeg var desværre med til at tømme min svorgers 430 l. Akvastabil i går, da det var en del utæt. Da vi havde fået alt op og vendt der rundt, så vi at alle 4 hjørner var utætte. Jeg har taget billeder af hvor man kan se at der er vand i fugen i hjørnet. Er der andre der har været udsat for det? Akvariet er på speciel mål og kun 3 år gammelt. Skabet er heller ikke kønt mere Så i dag skal vi have fat i akvariesilicone og se om vi kan få et nyt skab hurtigt muligt.
Vedhæftede filer
Underskabet
Underskabet
Underskabet
Underskabet
Hjørne på akvariet
Hjørne på akvariet
Hjørne på akvariet
Hjørne på akvariet
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Utæt Akvastabil Mark 2

Indlæg af Carsten »

Det er noget lort for at sige det lige ud.
Hvis akvariet ikke står 100% i vatter, så kan vandet løbe fra det ene hjørne til det andet. For jeg synes det lyder meget mystisk at det skulle blive utæt i alle hjørner på en gang
Brugeravatar
FEM64
Dragefisk
Dragefisk
Reactions:
12
Postnummer: 8380 Trige
Saltvand siden?: 2011
Kontakt:

Indlæg af FEM64 »

Jeg har faktisk gjort det til en vane at skære alle fuger ud hvis jeg køber brugt. Med mindre jeg kender hele historien bagved. Jeg har kun haft et enkelt som blev utæt og det var også det eneste som jeg ikke havde fuget om. :wink:
[center]Min holdning er, at hvis man ikke ved noget om det, så kan man lære det....! :-)[/center]
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Jeg havde et 250 liters som var tæt i over 25 år. Men da det så begyndte at lække. Kunne jeg simpelthen ikke få det tæt igen. Selvom jeg skar alle fuger ud, og limede dem op igen. Så holdt det kun tæt i 3-4 måneder inden det blev utæt igen. Mener jeg opgav efter 3 gange. Så røg det på lossepladsen
Jacob Rungsted
Eremit krebs
Eremit krebs
Reactions:
12
Postnummer: 9210 Aalborg SØ
Saltvand siden?: 2013

Indlæg af Jacob Rungsted »

Ja det lyder meget mystisk at alle 4 hjørner var utætte, men det var de. Måske et af dem mere end de andre.
Men det er fuget op igen, og alt er tilbage i baljen, så håber vi bare at det er tæt nu.
Anden
Rev haj
Rev haj
Reactions:
10
Postnummer: 4330 Hvalsø
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: 4330 hvalsø pileager

Indlæg af Anden »

Vandet løber i rammen på de aquastabil og derfor kan det se ud til alle sider eller hjørner er utætte de bortgives tit af samme grund, jeg har lige givet mit 530liters væk og det var da også fuget om så det var tæt.
Billede
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"