Jamen her kommer så opdate.

Jeg kæmper en del med
alger og nu prøver jeg så med lidt
kemi, nemlig Algefix Marine fra API. Har givet det to doser og syntes nu jeg kan se en lille tilbagegang af algerne men det kan jo være ønske seening.

Min PO4 er ellers kommet ned på 0,04 men NO3 er stadigvæk lidt høj på 12 ppm det til trods af at jeg har en reaktor kørende med biopellets i tre uger ja så har NO3 ikke rykket sig spor, det syntes jeg er lidt mærkeligt? Jeg tror måske mine sten lækker NO3 den tidligere ejer sagde ihvertfald at han døjede med nitrat så jeg tænker de må være kilden. Så jeg spuler dem med min tyrkey blaster og håber det med tiden hjælper. Fodre kun sparsomt hver anden dag.
Ellers vokser det hele stille og roligt, har desværre mistet en lille blå bobleskive, den rev sig løs og trods ihærdig eftersøgning er den lost.

Så har jeg også mistet min wurdemanni reje men den nåede da heldigvis at støvsuge min tank for glasroser og nu tør jeg næsten ikke få nye
koraller af frygt for at få glasroser igen, alle dem man køber hos forhandlere er altid med glasroser og tit også boblealger.

Min gule Kirurgfisk er også død, øv!
Endelig tror og håber

jeg med god hjælp fra SF

at jeg endelig har fået styr på min
skummer, den har ihvertfald ikke skummet over i lang tid, syntes dog stadigvæk den er lidt sær, for vandstanden kører op og ned, faktisk svinger den med 7-8 cm men jeg ved ikke om det er normalt?
Til sidst lidt billeder af herligheden med
alger og det hele.