Powerheads/Cirkulation til Reefer Nano
-
- Dværg kejser
- Reactions:
- 10
- Postnummer: 2860 Søborg
- Saltvand siden?: 2015
Powerheads/Cirkulation til Reefer Nano
Jeg er på udkig efter noget ny cirkulation til mit Reefer Nano - der skulle være omkring 80L i selve tanken, og 105L i alt med sump.
Men er lidt i tvivl om hvad jeg skal vælge. Lige pt. har jeg 2 Jebao RW-4, men de er godt trætte, havde fået dem brugt engang for et stykke tid siden, og selvom jeg har haft den i citronsyre bad osv, så er de ikke helt hvad de har været. Det nemme ville jo være at købe nogle nye af dem, men jeg tænker at der må findes andre alternativer.
Har selv kigget lidt på Hydor Nano, men kender ikke støjniveauet på dem.
Er der nogen der har nogle gode ideer?
Men er lidt i tvivl om hvad jeg skal vælge. Lige pt. har jeg 2 Jebao RW-4, men de er godt trætte, havde fået dem brugt engang for et stykke tid siden, og selvom jeg har haft den i citronsyre bad osv, så er de ikke helt hvad de har været. Det nemme ville jo være at købe nogle nye af dem, men jeg tænker at der må findes andre alternativer.
Har selv kigget lidt på Hydor Nano, men kender ikke støjniveauet på dem.
Er der nogen der har nogle gode ideer?
- Tutter
- Rev Rokke
- Reactions:
- 10
- Postnummer: 5792 Årslev
- Geografisk sted: Midtfyn
- Kontakt:
Re: Powerheads/Cirkulation til Reefer Nano
Jeg havde en hydor Nano i mit gamle setup, syntes ikke den larmede. Nu kører jeg med en Jebao RW-4 i mit reefer Nano.
Red Sea Reefer Nano http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=91&t=76469
-
- Dværg kejser
- Reactions:
- 10
Hvad synes du der er bedst, eller kan du ikke som sådan se/høre den store forskel?
- Tutter
- Rev Rokke
- Reactions:
- 10
- Kontakt:
Jeg er glad for min Jebao fordi jeg kan indstille den. Den larmer dog hvis den kører på max. Havde jeg pengene købte jeg en Vortech.
-
- Dværg kejser
- Reactions:
- 10
Hydor kan den ikke også indstilles med deres SmartWave controller?
Ja, har godt kigget på Vortech'en - og har overvejet en MP10'er. Men jeg kan ikke rigtig finde ud af, hvordan jeg ville sætte den. Jeg ville jo helst have den til at sidde på den ene eller anden side af overløbet på den sorte baggrund. Men tænker bare, at grundet måden den virker på, så vil den virke bedst hvis den sidden på midten af ruden, og det kræver jo så at den sidder på en af sideruderne, og det ved jeg ikke om jeg synes er så pænt.
Ja, har godt kigget på Vortech'en - og har overvejet en MP10'er. Men jeg kan ikke rigtig finde ud af, hvordan jeg ville sætte den. Jeg ville jo helst have den til at sidde på den ene eller anden side af overløbet på den sorte baggrund. Men tænker bare, at grundet måden den virker på, så vil den virke bedst hvis den sidden på midten af ruden, og det kræver jo så at den sidder på en af sideruderne, og det ved jeg ikke om jeg synes er så pænt.
- Tutter
- Rev Rokke
- Reactions:
- 10
- Kontakt:
Ok den jeg havde havde ingen controller.
Ja jeg syntes det er lidt svært at lave et godt flow i det her akvarium, du har ret det ville være bedst hvis den sad på en siderude, men det ville ikke være så kønt.
Må jeg ikke se dit akvarium?
Ja jeg syntes det er lidt svært at lave et godt flow i det her akvarium, du har ret det ville være bedst hvis den sad på en siderude, men det ville ikke være så kønt.
Må jeg ikke se dit akvarium?
-
- Dværg kejser
- Reactions:
- 10
Jo selvfølgelig - det er ikke det bedste billede, men det var hvad jeg lige havde liggende af det - hvis det ønskes kan bedre billeder tages på et tidspunkt 

-
- Dværg kejser
- Reactions:
- 10
Mange tak, det er i hvert fald et dejligt lille akvarie som holder mig med selskab på kontoret - så er det ikke helt så slemt at kigge på computerskærmen hele dagen 
Jeg har lige nu kun de 2 klovne og den gule gylte - og det er desværre lidt presset for tiden, da jeg har var nødt til at tage skummeren fra dette til mit store i stuen, da den var brudt sammen. Men den nye skummer ankom i går, så den tager forhåbentlig fat, og så får det et vandskifte i dag, så mon ikke det går bedre i løbet af næste uge.

Jeg har lige nu kun de 2 klovne og den gule gylte - og det er desværre lidt presset for tiden, da jeg har var nødt til at tage skummeren fra dette til mit store i stuen, da den var brudt sammen. Men den nye skummer ankom i går, så den tager forhåbentlig fat, og så får det et vandskifte i dag, så mon ikke det går bedre i løbet af næste uge.
-
- Rev haj
- Reactions:
- 11
- Postnummer: 5900 Rudkøbing
- Saltvand siden?: 2014
Jeg havde helt sikkert taget en mp10, hvis du har mulighed for det.
Er næsten sikker på, at den nok skal lave et fint flow, stort set uanset hvor du sætter den henne i det akvarie der!
Er næsten sikker på, at den nok skal lave et fint flow, stort set uanset hvor du sætter den henne i det akvarie der!