Lydløs skummer til IM 30L

Forum for snak om lys, skummere, pumper etc.
Besvar
Simonrped
Grøn Chromis
Grøn Chromis
Reactions:
9
Postnummer: 7130 Juelsminde
Saltvand siden?: 2016

Lydløs skummer til IM 30L

Indlæg af Simonrped »

Hej,
Jeg skal have flyttet mit akvarie og vil i den forbindelse gerne have mig en mere lydløs skummer som passer til mit IM 30L - så jeg ville lige høre om der var nogen der kender til en god lydløs skummer som kan passe ned i kammeret?
Jeg har tænkt på IM ghost skimmer, men har læst lidt blandede ting på nettet - også at den faktisk ikke er særlig lydløs.
Tak for hjælpen
Vh Simon
tim_rn
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
8
Postnummer: 2300 København S

Re: Lydløs skummer til IM 30L

Indlæg af tim_rn »

Jeg bruger personligt Tunze 9001 til samme akvarie. Ghost skimmer passer jo direkte i rum 2 eller 4 - men koster også det mere, og som du siger, fortæller de fleste reviews at den larmer lidt mere. Men, jeg kan ikke sige om den er bedre eller værre, da jeg ikke har prøvet den.

9001 blev valgt, netop grundet de gode reviews men også pga. prisen. Hos Decocean kan du eksempelvis finde den til 680 (+/- 5), hvilket jeg synes er ret billigt.

Men lydløs? Jeg hader lidt det ord, fordi det som ny i hobbyen (jeg har kun 3-4 måneder på bagen) er hamrende misvisende. Især når man som 30L ikke kan gemme det ned i et skab. Det kan høres, og det skal absolut med i 'anbefalingen'. Jeg har dog intet sammenligningsgrundlag udover et besøg hos 1-2 andre akvarister.

Så jeg kan sagtens anbefale 9001 til 30L, den er let at have med at gøre, funker og er billig. Et enkelt men er selvfølgelig placeringen i enten returrummet eller rum 1 eller 5. Men du skal ikke forvente ikke at lægge mærke til lyden. Men så vidt jeg kan forstå, er den i den laveste ende.

Edit: og hvis dit spørgsmål gik på en skummer, der kunne passe ned i kammeret, og du dermed mener skummerkammeret, så undskyld hele smøren - for så er 9001 jo ude. :D
Brugeravatar
Han$en
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16
Postnummer: 2990 Nivå
Saltvand siden?: 2006

Indlæg af Han$en »

Jeg har en 9001 liggende der kun har været brugt 14 dage - Den kan du få for 350kr hvis det er.
Den er i kassen inkl kvittering samt garanti hos DecOcean også.

Lydløs findes ikke i Nano sektionen når det kommer til motorskummer.

Jeg har gennem de sidste 8 år haft mere eller mindre alle de populære Nano skummere igennem - 9001 har været den mest støjsvage af dem alle. Men forvent ikke at du står en meter fra akvariet og er i tvivl om den kører - Medmindre du er døv :)

Dog er det så også den jeg har haft brugt længst tid på at få indstillet - Den er godt nok følsom!

Til natbordet i soveværelset - Nej!

Til resten af hjemmet - Støjsvag :happy:
[center]Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic
[/center]
Simonrped
Grøn Chromis
Grøn Chromis
Reactions:
9

Indlæg af Simonrped »

Tak for gode svar begge to! Og tak for tilbuddet Han$en! Den skummer jeg kører med er en slim-skim nano og jeg har luret at den larmer ekstra meget pga. resonans i det kammer den sidder i og den kan ikke rigtig sidde på andre måder synes jeg. Den passer nok ikke helt ned i kammeret tror jeg. Har du prøvet den Han$en? Hvis ja, Er tunze 9001 så mere støjsvag vil du sige? (ok er helt med på at man nok ikke kan finde en lydløs :wink: ).
Brugeravatar
Han$en
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16
Postnummer: 2990 Nivå
Saltvand siden?: 2006

Indlæg af Han$en »

Er det Hydro Slim Skim Nano - Så næsten. Jeg har haft Hydro Slim Skim 250.
Den sagde ikke meget - Tror det var nogenlunde det samme.
[center]Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic
[/center]
Simonrped
Grøn Chromis
Grøn Chromis
Reactions:
9

Indlæg af Simonrped »

Hansen - har du stadig den 9001 skummer liggende? Tror desværre min skummer er stået af - prøvede at rense den og nu siger den ik et pip = øv! Har prøvet at sende dig en PB
Besvar

Tilbage til "Lys, filtrering og andet teknik"