Forhandlere / butikker

Forum for alle der er nye indenfor hold af saltvandsakvarie.
Besvar
michaelhnp
Copepod
Copepod
Reactions:
4
Postnummer: 6580 Vamdrup
Saltvand siden?: 2025

Forhandlere / butikker

Indlæg af michaelhnp »

Kære Saltvandsentusiaster.

Som nævnt i tidligere indlæg ( Kalibrering af Refraktometer ) er jeg så småt på vej ind i saltvandshobbyen.
Nu begynder de mange spørgsmål så at dukke op. Jeg har brugt meget tid på nettet for at lokaliserer danske saltvandsforhandlere / butikker. Det ser desværre ud til at der er meget få butikker her i DK. Så når jeg nu skal til at købe fisk, levende copepods, clean-up crew, koraller osv. er jeg lidt på bar bund ift. hvor butikkerne lokaliseret og hvad jeg kan forvente de har på hylderne.

Jeg er bosiddende i Kolding området og her ligger der mig bekendt ikke lige en butik lige rundt om hjørnet. Jeg vægter kvalitet af det levende og rådgivningen herom meget højere end afstanden fra min bopæl.

Så spørgsmålet går på, hvor handler i og hvad kan i anbefale? Jeg håber i kan sende mig i den / de rigtige retninger.

Venlig hilsen
Michael
Jerslev
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: 6950

Re: Forhandlere / butikker

Indlæg af Jerslev »

Skanderborg Tropeland er udmærket på trods af dårligt vedligeholdte akvarier. Han er især til at handle med, når det gælder levende.
Prøv evt også White Corals og Fauna Marin til levende. White Corals har også meget tilbehør. De sender fra dag til dag. Og så er der jo Decocean på Sjælland
Jeg handler tit der,når det er teknik, Ellers ofte hos Aquafair og Mrutzek, hvis Carsten ikke har varerne,
Især hvis det er salte til Balling og fx aktivt kul, er han god. Harpiks køber jeg altid i store sække hos firma, der handler med vinduespussergrej. Rent postevand leverer gode osmoseanlæg bl. a
De andre butikker på Sjælland kender jeg ikke. De sender ikke
450 liters tropeakvarium m weissglas i front og sider, skab fra Tropeakvarier. Lys maxpect RSF 300. Retur Octo 2. Cirkulation: maxpect Gyre 350. Skummer Octo 250. Osmolator: Ato Duo
michaelhnp
Copepod
Copepod
Reactions:
4

Indlæg af michaelhnp »

Tak for svar.
Jeg er helt enig. Tropelands akvarier er absolut ikke indbydende.
Hvis det er hvad Jylland og Fyn kan tilbyde hvordan ser der så ud på Sjælland? Kan det betale sig for en jyde at krydse broen?
Hvis ja, hvor på Sjælland?
charlie saltvand
Rev haj
Rev haj
Reactions:
12
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Indlæg af charlie saltvand »

Hej. Vi har et par sponsorer her på saltvandsforum der har butikker på sjælland.
Og TAK til dem 🥳

Det er TF aqua i Smørumnedre. Han er på fB her. Han kalder det selv "garage salg" men han har rigtigt meget og får fisk og koraller hjem ca én gang pr. uge. Her er fb link til ham:
https://www.facebook.com/share/19zSbsWB ... tid=wwXIfr

Og så er der Zoo Center Værløse, kaldet zcv. Som ligger i stationscentret i Værløse. Det er en "Bonnie" butik, men med en STOR afdeling med saltvand, både levende, masser af koraller og masser af hardwear, tilsætning osv osv. De er også på FB og svare hurtigt på messenger. Link til dem her:
https://www.facebook.com/share/18SqnpTX ... tid=wwXIfr

Begge forhandlere er også hurtige til at få vare/fisk osv hjem ved bestilling.
Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
Seniorreefer
Rev haj
Rev haj
Reactions:
3
Postnummer: 8800 Viborg
Saltvand siden?: 1992
Geografisk sted: Viborg
Kontakt:

Indlæg af Seniorreefer »

Hej Michael.

Der er også en del i Jylland, du har selv nævnt tropeland. Der findes en i Aalborg kaldes styr på dyr. Har selv handlet der. Derudover findes der Sonny som sælger fra privat hjem, primært koraller og Tropic marin produkter.

På Sjælland er der dem som charlice saltvand beskriver, der findes dog og så Minizoo og Decocean Aquarium, som jeg personligt også har handlet ved.

Bonnie i Esbjerg er ved at åbne op for saltvand også, Fyns akvarium har også saltvand, men reklamer ikke så meget på sociale medier. Så der er en del forretninger efterhånden ❤️

Bare husk at lave din research fra andres erfaring med køb af levende hos butikkerne, dødsfald, sygdom, overlevelsesgrad osv. så kommer du langt i hobbyen uden at miste for mange kr levende.👌
michaelhnp
Copepod
Copepod
Reactions:
4

Indlæg af michaelhnp »

Tak for svarende. Det er virkelig brugbart.
I øvrigt, hvem er Sonny, hvor holder han til og hvordan kontakter jeg ham?
Jeg tænker helt sikkert at jeg må på rundtur på Sjælland for at danne mig et overblik.

Seniorreefer: Når du nu nævner at jeg skal " lave min research" hvordan er standarden så hos de ovennævnte forhandlere?
Følges pris / kvalitet ad?
Er der noget / nogen som du mener jeg skal være ekstra opmærksom på i branchen?
Seniorreefer
Rev haj
Rev haj
Reactions:
3
Postnummer: 8800 Viborg
Saltvand siden?: 1992
Geografisk sted: Viborg
Kontakt:

Indlæg af Seniorreefer »

michaelhnp skrev: man 17. mar 2025 14:24 Tak for svarende. Det er virkelig brugbart.
I øvrigt, hvem er Sonny, hvor holder han til og hvordan kontakter jeg ham?
Jeg tænker helt sikkert at jeg må på rundtur på Sjælland for at danne mig et overblik.

Seniorreefer: Når du nu nævner at jeg skal " lave min research" hvordan er standarden så hos de ovennævnte forhandlere?
Følges pris / kvalitet ad?
Er der noget / nogen som du mener jeg skal være ekstra opmærksom på i branchen?
Jeg tror ikke jeg er den rette og spørge om det. Kvalitet og pris er i min opfattelse ikke et lighedstegn.
Jeg er alt for farvet, som man siger det.

Ang Sonny, så søg efter Ålborg gruppen eller skriv til @bmvw som er Sonny herinde.
Tror den hedder koralboden
Sonny
42444823
Besvar

Tilbage til "Ny i faget?"