7-9-13 har jeg været rimelig tilfreds med de produkter, jeg har købt gennem tiderne. Det vigtigste for mig, er at holdbarheden og stabiliteten er i orden, år ud og år ind. Min GHL Profilux +2 er fra 2006 og min Profilux light er fra 2007 eller 2008. Min TEC 3 er fra omkring år 2000, og mine Tunzer er vel omkring 20-25 år. Jeg kan anbefale Philips Coral Care. Mine har kørt upåklageligt i 5 og et halvt år, og de holder naturligvis ikke i 20 år, men der er ikke nogen dioder der blinker eller ikke virker. De kører bare. Sådan vil jeg gerne have det. Teknikken interesserer mig ikke, den skal bare virke, ellers kommer indholdet i akvariet aldrig til at virke - år ud og år ind!
Men jeg har også brug for noget nyt. En ny dosseringsmaskine! Og hvad skal jeg så købe ud fra de kriterier jeg stiller? Jeg har set på GHL doser SA, men hvad er jeres erfaringer med dem? GHL var godt for 20 år siden, men er de stadig det, eller er der noget andet der er bedre?
Regler og Retningslinjer Læs her
Troværdighed og holdbarhed i produkterne efterspørges
- Engelquist
- Site Admin

- Reactions: 226
- 22
- Postnummer: 4600 Køge
- Saltvand siden?: 1993
Re: Troværdighed og holdbarhed i produkterne efterspørges
Jeg har GHL profilux 4, med en GHL doser 2.2 tilsluttet.
Kører absolut upåklageligt og stabilt.
GHL borger stadig for kvalitet!
Kører absolut upåklageligt og stabilt.
GHL borger stadig for kvalitet!
Bo Engelquist Christiansen
Min akvarietråd: https://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=98413
Min akvarietråd: https://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=98413
-
fanefisk
- Søstjerne

- Reactions: 1
- 4
- Postnummer: 5270 Odense N
- Saltvand siden?: 2010
Re: Troværdighed og holdbarhed i produkterne efterspørges
Tak for dit svar. Det lyder godt. Jeg regner med at købe 2.2 SA, da det jo nok er for meget, at bede den om at køre på min Profilux +2!
Jeg skrev også mit indlæg, for at oplyse og starte en debat om helhedskøbet. Det er så let, at købe noget som går i stykker i løbet af kort tid eller som man ikke kan få reservedele til, og ud over at det er et kæmpe ressourcespild, står vi så tilbage med store problemer, hvis pumpen, lyset eller hvad det nu er, ikke virker. Og desværre oplever vi jo en ringere og ringere kvalitet og holdbarhed - ikke bare på akvarieudstyr, men generelt i de ting vi køber.
Jeg skrev også mit indlæg, for at oplyse og starte en debat om helhedskøbet. Det er så let, at købe noget som går i stykker i løbet af kort tid eller som man ikke kan få reservedele til, og ud over at det er et kæmpe ressourcespild, står vi så tilbage med store problemer, hvis pumpen, lyset eller hvad det nu er, ikke virker. Og desværre oplever vi jo en ringere og ringere kvalitet og holdbarhed - ikke bare på akvarieudstyr, men generelt i de ting vi køber.
1