Regler og Retningslinjer Læs her

Gilleleje Rev, lidt pics

Forum for Akvarier 501 -> 800 Liter
Seniorreefer
Rev haj
Rev haj
Reactions: 1080
Indlæg: 2660
Tilmeldt: søn 3. jul 2022 19:46
3
Postnummer: 8800 Viborg
Saltvand siden?: 1992
Geografisk sted: Viborg
Kontakt:

Re: Gilleleje Rev, lidt pics

#2581

Indlæg af Seniorreefer »

Ser da sindssygt godt ud mester 😍
1 Billede
Brugeravatar
pederrevnørd
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions: 212
Indlæg: 7773
Tilmeldt: lør 18. sep 2010 20:04
15
Postnummer: 3250 Gilleleje
Saltvand siden?: 1978
Geografisk sted: Gilleleje

Re: Gilleleje Rev, lidt pics

#2582

Indlæg af pederrevnørd »

Tusind tak Carsten

Det går fremad, god weekend herfra

Mvh
Peder
800 liter SPS System, AF Balling, salt, tilsætning
Orphek, Nyos, RS 1200 Roller, Jecod 40 mv, UV 60 TF aqua
http://www.advancedaquarist.com/blog/di ... f-aquarium"
http://www.advancedaquarist.com/blog/the-gilleleje
Anders månsson
Rev haj
Rev haj
Reactions: 171
Indlæg: 5120
Tilmeldt: tors 27. maj 2004 23:02
22
Postnummer: 5240 Odense NØ
Saltvand siden?: 2004
Geografisk sted: Fyn

Re: Gilleleje Rev, lidt pics

#2583

Indlæg af Anders månsson »

DIne LPS koraller er jo ved at vokse ud af deres skind. De ligner en strandet hval, der er lige ved at eksplodere!
Lidt morbid måske men det er et vildt syn
Brugeravatar
pederrevnørd
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions: 212
Indlæg: 7773
Tilmeldt: lør 18. sep 2010 20:04
15
Postnummer: 3250 Gilleleje
Saltvand siden?: 1978
Geografisk sted: Gilleleje

Re: Gilleleje Rev, lidt pics

#2584

Indlæg af pederrevnørd »

Anders månsson skrev: fre 5. jun 2026 08:12 DIne LPS koraller er jo ved at vokse ud af deres skin. De ligner en strandet hval, der er lige ved at eksplodere!
Lidt morbid måske men det er et vildt syn
Hej Anders

🤣🤣🤣
Elsker din humor

Jep, mine LPS er godt fede. Det har dog været en lektie at køre dem sammen med SPS, men når de ikke står for højt og samtidig bliver fodret så er de glade og “fede”

God weekend

Mvh
Peder
1 Billede
800 liter SPS System, AF Balling, salt, tilsætning
Orphek, Nyos, RS 1200 Roller, Jecod 40 mv, UV 60 TF aqua
http://www.advancedaquarist.com/blog/di ... f-aquarium"
http://www.advancedaquarist.com/blog/the-gilleleje
Brugeravatar
Mikas
Rev haj
Rev haj
Reactions: 168
Indlæg: 2096
Tilmeldt: tors 11. feb 2010 17:02
16
Postnummer: 2860 Søborg
Saltvand siden?: 2009

Re: Gilleleje Rev, lidt pics

#2585

Indlæg af Mikas »

pederrevnørd skrev: fre 5. jun 2026 12:47
Anders månsson skrev: fre 5. jun 2026 08:12 DIne LPS koraller er jo ved at vokse ud af deres skin. De ligner en strandet hval, der er lige ved at eksplodere!
Lidt morbid måske men det er et vildt syn
Hej Anders

🤣🤣🤣
Elsker din humor

Jep, mine LPS er godt fede. Det har dog været en lektie at køre dem sammen med SPS, men når de ikke står for højt og samtidig bliver fodret så er de glade og “fede”

God weekend

Mvh
Peder
Ja det er bare sindssygt svært at mestre lps og sps på en gang. I sær hvis man vælger nogle der ikke tåler for meget cirkulation . Som ofte er dem der er flotteste 🤣

Men jeg synes bestemt også det ser ud som om du er kommet godt omkring det Peder 👍🏼
Har du fået investeret i nogle mere delicate sps fragmenter endnu? Eller er det mest de store kolonier fra dine kæmpe indkøb vi ser ?
Hvis det ikke er meningen at man skal have en snack om natten.
Hvorfor er der så lys i køleskabet?
Brugeravatar
pederrevnørd
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions: 212
Indlæg: 7773
Tilmeldt: lør 18. sep 2010 20:04
15
Postnummer: 3250 Gilleleje
Saltvand siden?: 1978
Geografisk sted: Gilleleje

Re: Gilleleje Rev, lidt pics

#2586

Indlæg af pederrevnørd »

Hej Mikas

Godt at høre fra dig 😊

De dyreste i min balje er en blanding af LPS og SPS, jeg bestiller en ny omgang speciale SPS, når sommeren går på hæld.

Lige nu er jeg selv på vej til Thailand- men min næste store ordre bliver vindfanget Acropora, jeg kan ikke lade være 🤣👊

Mvh
Peder
800 liter SPS System, AF Balling, salt, tilsætning
Orphek, Nyos, RS 1200 Roller, Jecod 40 mv, UV 60 TF aqua
http://www.advancedaquarist.com/blog/di ... f-aquarium"
http://www.advancedaquarist.com/blog/the-gilleleje
Brugeravatar
Thomas fra Stockholm
Rev haj
Rev haj
Reactions: 259
Indlæg: 2038
Tilmeldt: man 10. mar 2014 18:33
12
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009

Re: Gilleleje Rev, lidt pics

#2587

Indlæg af Thomas fra Stockholm »

Hvordan bestiller du vildfangede acrapora. Jeg er en nørd efter hi-end koraller, men vildfangede skulle være rigtig sjovt at forsøge sig med. Med lidt held får man noget helt unikt.
Brugeravatar
pederrevnørd
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions: 212
Indlæg: 7773
Tilmeldt: lør 18. sep 2010 20:04
15
Postnummer: 3250 Gilleleje
Saltvand siden?: 1978
Geografisk sted: Gilleleje

Re: Gilleleje Rev, lidt pics

#2588

Indlæg af pederrevnørd »

Thomas fra Stockholm skrev: man 8. jun 2026 14:02 Hvordan bestiller du vildfangede acrapora. Jeg er en nørd efter hi-end koraller, men vildfangede skulle være rigtig sjovt at forsøge sig med. Med lidt held får man noget helt unikt.
Hej Thomas

Undskyld forsinkelsen, men er netop hjemme efter en dejlig Thailands ferie ❤️

Jeg vil tro du kan bestille hos alle forhandlere.
I gamle dage brugte jeg Decocean, i dag bruger jeg TF Aqua og Zoocenter Værløse

Mvh
Peder
1 Billede
800 liter SPS System, AF Balling, salt, tilsætning
Orphek, Nyos, RS 1200 Roller, Jecod 40 mv, UV 60 TF aqua
http://www.advancedaquarist.com/blog/di ... f-aquarium"
http://www.advancedaquarist.com/blog/the-gilleleje
Brugeravatar
Thomas fra Stockholm
Rev haj
Rev haj
Reactions: 259
Indlæg: 2038
Tilmeldt: man 10. mar 2014 18:33
12
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009

Re: Gilleleje Rev, lidt pics

#2589

Indlæg af Thomas fra Stockholm »

Hej Peder,

Ferie er altid dejligt, selv planlægger jeg en golf og dykkeferie denne vinter. Bali og Fiji er øverst på listen, men det er nok enklere med en tur til et mere kendt turistmål første gang, som Thailand eller Filippinerne.

Min lokale dealer kan tage hjem fra hele verden har jeg lært i mellemtiden :) og det til rigtig OK priser, men man ved ikke rigtig, hvad man får. Det er nok også lidt af charmen i at bestille vilde koraller.

Ser frem mod dine erfaringer :)
Brugeravatar
pederrevnørd
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions: 212
Indlæg: 7773
Tilmeldt: lør 18. sep 2010 20:04
15
Postnummer: 3250 Gilleleje
Saltvand siden?: 1978
Geografisk sted: Gilleleje

Re: Gilleleje Rev, lidt pics

#2590

Indlæg af pederrevnørd »

Thomas fra Stockholm skrev: søn 21. jun 2026 19:49 Hej Peder,

Ferie er altid dejligt, selv planlægger jeg en golf og dykkeferie denne vinter. Bali og Fiji er øverst på listen, men det er nok enklere med en tur til et mere kendt turistmål første gang, som Thailand eller Filippinerne.

Min lokale dealer kan tage hjem fra hele verden har jeg lært i mellemtiden :) og det til rigtig OK priser, men man ved ikke rigtig, hvad man får. Det er nok også lidt af charmen i at bestille vilde koraller.

Ser frem mod dine erfaringer :)
Ellers Vietnam værd at besøge, og billigere

Når jeg køber fra Thomas er det WYSIWYG af vilde koraller som er taget ud af havet

Bare fyi 👌
800 liter SPS System, AF Balling, salt, tilsætning
Orphek, Nyos, RS 1200 Roller, Jecod 40 mv, UV 60 TF aqua
http://www.advancedaquarist.com/blog/di ... f-aquarium"
http://www.advancedaquarist.com/blog/the-gilleleje
Besvar

Tilbage til "Akvarier 501 -> 800 Liter"