Hej! Jeg kunne rigtig godt tænke mig at vide hvilke dyr man kan have til at gå i et ca. 60 L akvarie. Ville gerne have i hvert fald en hummer, men har du et godt forslag hvad der er ok at have gående i et lille akvarie som mit må du gerne skrive.
Knus Hummeren
Det lyder af lidt meget i mine ører... Den anden formel jeg kan huske at have læst er 1 sq foot overflade til 10 cm voksen fisk. Jeg er nu ikke sikker på hvor mange sq foot mit 112 liters er.
Men: Jeg forestiller mig at du (hummeren) sagtens kan have f.eks. 1 lille goby, 1 klovn og f.eks. en grøn chromis. Udover det kan du have nogle forskellige invertebrater jo... de er også sjove
Hov det så jeg ikke lige i farten.
Men det svarer stadig til 40 cm fisk i 60 liter..... det er dødsdømt!
Absolut maximum er 10 cm. i så lille et akvarie.
Vi kan hurtigt blive enige om at det er for meget med 40 cm fisk til 60 liter, men hvor meget kan jeg så have gående i følge dine informationer Ronny? Jeg har 112 liter.... Jeg har forestillet mig.
okay, herligt. Er en gul kirurg, 1 klovn og en seks-stribet gylte helt ude? Jeg forstår den gule kirurg bliver større, men jeg skal have et større akvarie til sommer, og det går vel ikke så stærkt?
Jeps kirug fisk er ganske enkelt bare nogle meget aktive svømmere og det ville sådan set bare være synd at smide den i et lille akvarie - uanset hvor lille et individ man finder i handlen......
Mvh Brian [center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen [/center]
Er det ikke ofte små ting til små akvarie - altså sådan opfatter folk det....
Men selv en lille fisk kan jo godt være pladskrævende og det vil jeg mene at alle kirug fisk er !
Mvh Brian [center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen [/center]