Hej lars jeg tog et par små stykke sten fra baljen, derefter gned og masede jeg noget frosset artemia ind i stenene, tilbage i fryseren med stenene
og derefter er det bare i baljen med en frosset sten efter behov.
Det virkede for mig.
Desværre anskaffede jeg mig et par hidsige klovne der jog livet ud af min pincet.
Det er ikke fordi den ikke vil spise, det vil den meget gerne.
Men måske skal jeg sætte min artemiaudklækker ned i akvariet så kan de jo bare å og små spise så tit der er artemiaer, og så måske tage lidt på i vægt - ja verden er da også uretfærdig - bare jeg går forbi bagerens kones bil så tager jeg mindst ´5 kg. på
Tø frostfoderet op og sluk pumper når du fodre det er en langsom spiser
Min æder mest artemia !
Mvh Brian [center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen [/center]
Min spiser ikke langsomy eller vil næsten ikke spise, den ''skubber'' min klovne væk for at komme til fadet, nu i aften har jeg for første gang fodret med mysis det tog den også godt af.
Men mit eller rettere dens problem er at den har tabt sig, og jeg vil gerne have noget sul på siden af den, hvad er bedst, artemia ) frost eller levende ), mysis, krill elller .. ??
Da jeg i sin tid havde en Chelmon Rostratus, fangede jeg friske blåmuslinger nede fra stranden. Tog dem med hjem, åbnede en enkelt med en kniv og satte den ned på bunden. Der gik ikke længe før Pincetfisken (og kirurgerne!) stod på hovedet i den. Jeg syntes ikke det svinede mere end en omgang frostfoder, til gængæld ku´jeg forestille mig at næringsværdien var noget højere i friske muslinger.
Resten frøs jeg ned (uden at koge dem først!), til senere brug.
Mvh
Nicolaj