Red Sea Coral Pro Salt
- Klaus
- Dværg kejser
- Reactions:
- 17
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Hvidovre
Red Sea Coral Pro Salt
Der står at man skal bruge omvendt osmosisk vand. Sker der noget hvis jeg bruger alm. postevand?
-
- Scooter Blenny
- Reactions:
- 18
Det sker der ikke noget ved. Red Sea Coral Pro er ligesom fx Tropic Marin Pro-REEF blot beriget salt.
Husk at besøge butikken
Korallen, Håndværkervej 2, 4720 Præstø
Tlf. 55985585 (Giver gerne rådgivning på tlf og e-mail)
[email protected]
Korallen, Håndværkervej 2, 4720 Præstø
Tlf. 55985585 (Giver gerne rådgivning på tlf og e-mail)
[email protected]
- Nolan
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8970 Havndal
- Saltvand siden?: 2006
- Geografisk sted: Demstrup
Det er lidt forhastet, at anbefale hanevand efter min mening.....
Find nu ud af, hvad dit hanevand indeholder - hold øje med nitrat, fosfat, silikat, chlor og diverse metaller. Der må ikke være ret meget af noget af det. Nitrat er der stort set alle steder. Hvis der er mere en et par mg/l i dit, så glem det og invester i et omvendt osmoseanlæg. Det vil du ikke fortryde.
Bare mine to cent.
/Kim
Find nu ud af, hvad dit hanevand indeholder - hold øje med nitrat, fosfat, silikat, chlor og diverse metaller. Der må ikke være ret meget af noget af det. Nitrat er der stort set alle steder. Hvis der er mere en et par mg/l i dit, så glem det og invester i et omvendt osmoseanlæg. Det vil du ikke fortryde.
Bare mine to cent.
/Kim
- Klaus
- Dværg kejser
- Reactions:
- 17
Terningerne er kastet. Jeg brugte det rå vand fra hanen, lod det stå et døgn (mest af tidsmangel men mener også at have læst det er en god ting at gøre) og har nu blandet saltet i i går. Hydrometeret siger 1024 nu og jeg har lige sat levende sten i for et øjeblik siden. Jeg vil lave lidt billeder og tekst i "Medlemmernes akvarie".
- BatLuder
- Kejser fisk
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 8210 Århus V
- Saltvand siden?: 2004
- Geografisk sted: Århus V
- Kontakt:
Selvom du har brugt postevand til at blande saltet, så kan du stadig overveje at købe et osmose-anlæg, og bruge det til at erstatte fordampet vand. For du skal tænke på at du ellers hurtigt får en ophobning af nitrat, da du jo ellers kommer til at tilsætte nogle liter postevand hver dag med det nitrat (og andet) det muligvis indeholder.
- Per A
- Rev haj
- Reactions:
- 18
Et silikatfilter sætter man bag efter sit ro anlæg, og tager herved de sidste næringsstoffer fra vandet, så algerne ikke har noget at leve af.
Med vores vandværdier i hvidovre kan jeg kun anbefale at du anskaffer et ro-anlæg. Tal med MSH her fra foraet han kan "hooke" dig op med et for en fornuftig penge.
Med vores vandværdier i hvidovre kan jeg kun anbefale at du anskaffer et ro-anlæg. Tal med MSH her fra foraet han kan "hooke" dig op med et for en fornuftig penge.
Hilsen Per
Følgende sælges:
diverse JJ-Riff til baggrund, 400 W HQI incl ny pære, Sander ozon
Følgende sælges:
diverse JJ-Riff til baggrund, 400 W HQI incl ny pære, Sander ozon