Underligt ?
-
- Scooter Blenny
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 8000 Århus C
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: 8000
Underligt ?
Hej!
Vi har fået den her grimme bund igen nu.
Sidst vi fik det lavede vi vand skifte med 1/3 hver anden dag, og det hjalp vi havde fin bund i rigtig lang tid.
Så for 1½uge siden fjernede vi er par sten og rykkede lidt rundt i akvariet ( gjorde det meeget stille så der ik kom alt muligt lort med rundt.) det skal lige siges at vi Kun osmosevand og at alle vores koraller / musling står sindssygt flotte...
Vi har lavet vandskifte 4 gange med 1/3 hvergang men det ser ud som på billedet efter 2 dage...vi suger bunden med hævert effekt og en halv colaflaske så vi "støvsuger" bunden for det snask.
Nogen der har en idé til hvad det kan være ?
Vi har en hydroflow på vores ene powerheard, og en tunze nano 6045 til at lave flow i vores RSM.
Mvh Søren og Malene
Vi har fået den her grimme bund igen nu.
Sidst vi fik det lavede vi vand skifte med 1/3 hver anden dag, og det hjalp vi havde fin bund i rigtig lang tid.
Så for 1½uge siden fjernede vi er par sten og rykkede lidt rundt i akvariet ( gjorde det meeget stille så der ik kom alt muligt lort med rundt.) det skal lige siges at vi Kun osmosevand og at alle vores koraller / musling står sindssygt flotte...
Vi har lavet vandskifte 4 gange med 1/3 hvergang men det ser ud som på billedet efter 2 dage...vi suger bunden med hævert effekt og en halv colaflaske så vi "støvsuger" bunden for det snask.
Nogen der har en idé til hvad det kan være ?
Vi har en hydroflow på vores ene powerheard, og en tunze nano 6045 til at lave flow i vores RSM.
Mvh Søren og Malene
- AndersBaun
- Naso kirurg
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 4220 Korsør
- Geografisk sted: Korsør
Re: Underligt ?
jeg har samme problem i mit RSM.. jeg tror det er et tegn på for meget næring i vandet, så der kommer den algevækst.. jeg bruge udelukkende vandhane vand og algerne kommer og går med mellemrum

- hanxa
- Picasso aftrækker
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 8464 Galten
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Galten
Har du målt dine værdier?
I så fald, hvad siger de?
I så fald, hvad siger de?
- Anette
- Dragefisk
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 8700 Horsens
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Horsens
Har du nogle eremitter eller en sandsøstjerne i til at rode rundt i bundlaget? De vender sandet så det bliver ved at være hvidt!
Mvh Anette og Kristoffer
- UrbanSage
- Rev Papegøje fisk
- Reactions:
- 18
- Postnummer: Ikke angivet
- Geografisk sted: South Dakota
- Kontakt:
Det kan vaere svaert helt at undgaa algaer i omraader hvor der ikke er saa meget bevaegelse i vandet. Mellem sten, under sten osv.

- Bruno
- Picasso aftrækker
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 4700 Næstved
- Saltvand siden?: 2006
- Geografisk sted: Næstved
Jeg havde det problem at hver gang jeg skiftede vand var mit bundlag grimt i en lang periode lige indtil jeg satte et silikat filter på mit RO anlæg.
-
- Rev Papegøje fisk
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 2791 Dragør
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Dragør, Amager
umiddelbart ville jeg sige det er grundet silikat, har du silikat filter på dit osmose anlæg?
... intet vand i stuen for tiden ...