Billeder på siden gøres mindre

Generel tråd kun omhandlende dette forum.
Besvar
Brugeravatar
ronny.w
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 6700 Esbjerg
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Esbjerg 38,5 km Fra kvong
Kontakt:

Billeder på siden gøres mindre

Indlæg af ronny.w »

Er det ikke muligt at skære div. billeder ned i Thumbnail formaten til noget der ligner dette, gør det en del nememr for folk at lave indlæg og artikler.

desuden er det mget nemmer at overskue en side, fremfor at skulle scrolle og scrolle og scrolle

Plus de fleste ville få en bedre load tid

Eksempel::::::

Billede Billede BilledeBillede Billede BilledeBillede Billede BilledeBillede Billede BilledeBillede Billede BilledeBillede Billede Billede

Billede Billede Billede

Billede Billede Billede

Billede Billede Billede

Billede Billede Billede

Billede Billede Billede

Billede Billede BilledeBillede Billede Billede

Billede Billede Billede
Mickey
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
17
Postnummer: Ikke angivet
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Billeder på siden gøres mindre

Indlæg af Mickey »

Kan godt se princippet, men jeg kan persoligt bedre lide store billeder og har ikke noget i mod at scrolle. Jeg synten også det er nemmere at scrolle, end at skulle åbne hvert billed og derefter lukke det ned.

Bare min mening, hilsen mickey
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Synes det lyder som en god ide.
Især er de der lange serier fra sendinger irriterende. Hvis man så kunne klikke på hvert enkelt billed og forstørre det ville det være godt.
Brugeravatar
ronny.w
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Kontakt:

Indlæg af ronny.w »

Nemli ja.

Nu sidder jeg på en 20 mbit / 20 mbit linje og jeg Burde ikke have nogen problemmer på siden.

Men sådan går det jo sjældent, Jeg har ind i mellem (dagligt) meget lange Load tider selv og jeg sidder vel og mærke på en 20 mbit linje. hvor længe sidder folk så ikke og venter, når nu de har en 1 mbit. eller 512 ?

Siden bliver hurtigere og mere tilgængeligt for folk og især dem med små forbindelser.
Brugeravatar
StarF
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 9530 Støvring
Geografisk sted: Støvring

Indlæg af StarF »

hvis man bare bruger size tagget på images i html, så kommer "tumb" jo ikke til at fylde mindre af den grund, og det er jo realt det systemet gør nu.

såfrem der skal laves ægte tumb, som man så kan trykke på for at gøre støre, tror jeg det hele skal gøres manuelt. Men det ku da være en lækker funktion.
Brugeravatar
Hougaard
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
20
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Vancouver, Canada
Kontakt:

Indlæg af Hougaard »

Jeg syntes det er en dårlig ide, det virker aldrig særligt godt med fotos af koraller. Hvis et sådant system blev indført ville jeg nok poste mine billeder et andet sted.

Kik f.eks. på nogle af ferskvandssiderne hvor de gør det, thumbs'ne ser ud af lort, man er NØD til at klikke på den for at se hvad indholdet er, og så er det fuldstændigt ligegyldigt at gøre det og man har blot gjort det besværligt for brugerne.

jeg sørger omhyggeligt for at lave billederne så store at de burde passe på en bare lidt moderne PC (1024x768 opløsning) for at give den bedste bruger oplevelse, samtidigt sørger jeg for at billederne er komprimeret optimalt i forhold til billedkvaliteten.
Brugeravatar
ronny.w
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Kontakt:

Indlæg af ronny.w »

Slettet admin - deltag seriøst i debatten !
Mickey
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
17
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Mickey »

Jeg sidder med 4 mbit og jeg syntes ikke jeg har haft nogle problemer med venten. Men jeg kan da godt følge, at det kan være et helvede hvis man har 1 mbit eller mindre, men jeg syntes bare det ødelægger interessen, når billeder skal åbnes hver gang, jeg skipper hver tråd hvor billederne er thumbs, jeg gider det simpelthen ikke. Det giver et meget flotter og interessant indtryk, når billeder er i 600*800 eller 1024*768.
Jager
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
21
Postnummer: 2860 Søborg

Indlæg af Jager »

problemet er at du betaler for en 20 mbit forbindelse men de kun kan levere eksempelvis 18 mbit, det kan dit modem ikke håndtere da det vil modtage 20 for det har det jo fået at vide og så bliver din forbindelse langsom.
jeg prøvede det på et tidspunkt med cybercity og de skruede min forbindelse ned indtil de kunne levere hastigheden jeg betalte for. jeg har 10 mbit og den ventetid jeg har er ikke ret lang så med din hastighed burde du slet ikke kunne mærke nogle ventetid.
ring ind til din internet udbyder og fortæl om dit problem og få dem til at løse det.

jager
Brugeravatar
Brian
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
21
Postnummer: 7171 Uldum
Saltvand siden?: 2001
Kontakt:

Indlæg af Brian »

Jeg syntes thumbnails sucks maks !

Jeg gider ikke sidde og åbne alle billeder, jeg vil bare se dem !

Scrolle ????? 90% af billederne her på siden vises med maksbredde på 800 med mindre man klikker på dem. Og resten syntes jeg godt nok man skal sidder med 640x480 opløsning for at skulle være nødsaget til at scrolle.

Men hvis alle syntes thumbnails er bedre er det da det vi laver - jeg er bare i den modsatte lejr ;)
Mvh
Brian

[center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen :)[/center]
Brugeravatar
Brian
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
21
Postnummer: 7171 Uldum
Saltvand siden?: 2001
Kontakt:

Indlæg af Brian »

ronny.w skrev:Nemli ja.

Nu sidder jeg på en 20 mbit / 20 mbit linje og jeg Burde ikke have nogen problemmer på siden.

Men sådan går det jo sjældent, Jeg har ind i mellem (dagligt) meget lange Load tider selv og jeg sidder vel og mærke på en 20 mbit linje. hvor længe sidder folk så ikke og venter, når nu de har en 1 mbit. eller 512 ?

Siden bliver hurtigere og mere tilgængeligt for folk og især dem med små forbindelser.
Nu er de fleste lange billede tråde jo ude af sidens hænder eftersom at de billeder oftes ligger på folks samt forhandleres egne servere - og det er altså ikke sidens server du skal hente dem fra.

Så den hastighed kan jeg ikke skrue meget på ;)

Om det bliver meget hurtigere af at siden først skal lave thumbnails og vise dig for at du derefter kan klikke på dem og se dem ved jeg snart ikke. Nok nærmere en smagssag :beer:
Mvh
Brian

[center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen :)[/center]
Brugeravatar
Hougaard
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
20
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Vancouver, Canada
Kontakt:

Indlæg af Hougaard »

Brian skrev:Nu er de fleste lange billede tråde jo ude af sidens hænder eftersom at de billeder oftes ligger på folks samt forhandleres egne servere - og det er altså ikke sidens server du skal hente dem fra.
Alle mine billeder ligger på en server der står på en 1gbit forbindelse, et hop fra DIX'en. Min server er mindst lige så hurtig som den der driver saltvandsforum.dk.

Men jeg vil godt vende det om og at sige, at hvis man klikker på et af mine indlæg i "Billeder" - det være sendinger eller billeder fra medarkvarister så er det altså en side der tager lidt tid. Mine billeder tager ca. et sekund pr. stk. på en 2mbit forbindelse og dvs. en typisk serie fra en sending med ca. 50 billeder tager omkring et minut på en 20mbit forbindelse - en 20mbit tager omkring 5 sekunder.

Men disse tider er baseret på, at den PC der viser siden faktisk har processorkraft nok til at få regnet CSS ud og rendered siden. Der skal efterhånden en rimeligt kraftig PC til at vise komplicerede websider - Derfor vil mange sider tage længere at vise selvom forbindelsen er hurtig nok.
Musiker
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 2100 København Ø
Geografisk sted: København Ø

Indlæg af Musiker »

@Hougaard,Specielt billeder af sendinger tager lidt for lang tid at loade for min smag fordi der er så mange billeder. 1 minut det er lang ventetid på en computer, hehe..
Den her er tilfældigt udvalgt.. omkring 100 billeder?
http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic. ... +sendinger

Min egen akvarie tråd er ikke bedre, min server er nok også lidt sløvere end Hougaard's fine tæt på DIX ting.. Sorry :-P

Mht og lave det om, er jeg dog enig i at thumbs er kun værre! jeg vil hellere bare kunne scrolle ned igennem billederne uden at skulle klikke på hvert eneste.
Det er helt fint nu hvor billederne bliver skaleret ned så man ikke skal scrolle fra side til side, men stadig kan klikke på dem og se dem i fuld format.

En ting der kunne hjælpe var hvis forummet kunne finde ud af og brække en tråd op i flere sider hvis der blev postet mange billeder i hvert indlæg. Meeen det er vist heller ikke smart at gøre.
Brugeravatar
ronny.w
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Kontakt:

Indlæg af ronny.w »

Jager skrev:problemet er at du betaler for en 20 mbit forbindelse men de kun kan levere eksempelvis 18 mbit, det kan dit modem ikke håndtere da det vil modtage 20 for det har det jo fået at vide og så bliver din forbindelse langsom.
jeg prøvede det på et tidspunkt med cybercity og de skruede min forbindelse ned indtil de kunne levere hastigheden jeg betalte for. jeg har 10 mbit og den ventetid jeg har er ikke ret lang så med din hastighed burde du slet ikke kunne mærke nogle ventetid.
ring ind til din internet udbyder og fortæl om dit problem og få dem til at løse det.

jager
Ja det kan jeg sagtens følge dig i.
OSLO:
Billede

London:
Billede

Og det er så også tilfældet her kan jeg se, for mit udstyr er noget rigtig gammelt skidt Netgear rangemax wireless - N router.

Men for at komme tilbage til topic om thumb, så er det hammerenen irriterende at man ikke kan lave nogen ordenlige indlæg / artikler, med en ordenlig og overskueligt opsætning, Når nogen er til det ene og til det andet, kunne man vel gøre det således at brugeren selv kunne vælge hvilken størrelse han ville have sine tumbs vist i, i steder for at det partu skal være 800 x 533 Pixels, Have en max grænse på tumbs, foreks, som det er nu 800 x 533 Pixel. og så gøre det valg frit for brugeren at Sætte mindre tumbs i sine indlæg. Så disse indlæg også bliver indbydende og overskuelige at se på.

Desuden er det lidt overkill efter min menning at have et dimision på stående billeder som hedder 800 x 1200 pixels, på et forum.

men hver sin smag, dette var nu også bare et forslag, at folk så begynder at sige at de så vil poste deres billeder andre steder, kunne jeg ikke være mere ligeglad med, for de kan alligevel ikke undvære slatvandsforum og det er jo tydeligt at se med det antal indlæg de har lagt for dagen herinde og ville de så alligevel poste et andet sted, så held og lykke med det :h
Musiker
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 2100 København Ø
Geografisk sted: København Ø

Indlæg af Musiker »

@Ronni.w
Hvis du vil vise dine billeder i mindre format, når du laver indlæg kan det nu sagtens lade sig gøre. Jeg har mine billeder liggende på et simpelt galleri som allerede laver billederne i 3 formater, men da jeg dels er doven og dels ikke finder det vigtigt.. Gider jeg bare ikke sidde og lave links til dem i mine indlæg..
Thumb:
Billede

Normal visning:
Billede

Standard - Saltvandsforum:
Billede

MVh
Henrik
Besvar

Tilbage til "Forum generelt"