palet kirug og klovnfisk foder

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
Brugeravatar
gitman67
Rev hummer
Rev hummer
Reactions:
16
Postnummer: 5700 Svendborg

palet kirug og klovnfisk foder

Indlæg af gitman67 »

Jeg har lige hentet mine 3 første fisk igår 2 klovner 1 palet kirug, i morges fodrede jeg dem med 1/4 blok mysis optøet og skyllet for frostvandet dette kastede de sig over jeg kan læse andetsteds at paletten skal have "masser" af nori tang. Mit spørgsmål er hvad fodre jeg de 3 bedst med hvor meget og hvor ofte ? :rolleyes: Jeg har kun de 3 fisk og hugo... :biggrin: Smil
Gitte
Up-comming saltvandsnørd....
1 fisk er godt, 2 fisk er dobbelt så godt !
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: palet kirug og klovnfisk foder

Indlæg af Carsten »

En strimmel Nori tang der hænger i akvariet, kan vare lang tid, og skal skiftes en gang om dagen. 1 strimmel= 1/4 plade.

Ellers foder som du "plejer"

Paletten skal have Noritangen indtil den er blevet fin og tyk, så den ikke er så tilbøjelig til at få pletter.
Lasse
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
17
Postnummer: 6800 Varde
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Alslev (Varde/Esbjerg)

Indlæg af Lasse »

Hmm, hvor ofte er jeg ikke den rette at spørge, jeg fodrer næsten hver dag, og det er sikkert for meget :(

Men jeg skifter mellem flage foder, mysis og 2 forskellige typer tang rød nori tang og grøn sushi tang fra føtex. Tangen sætter jeg i en lille plast klemme med sugekop på glasset. Både paletten og mine klovne "græsser" af det. Jeg sætter et stykke på ca. 4*8 cm i næsten hver dag, og det er forsvundet på under et kvarter.

Klovne og paletter er næsten alt ædende. Prøv at tage en frost reje og "krads" med en negl i rejen under vandet, så små stykker bliver kradset af, det er både klovne og paletter vilde med.

Du kan købe sushi tang i føtex eller lign steder, det er det samme som noritang, men koster det halve.
112L display, 54L sump

RSM130 Februar 2008 - August 2020.
Brugeravatar
gitman67
Rev hummer
Rev hummer
Reactions:
16
Postnummer: 5700 Svendborg

Indlæg af gitman67 »

Hej
Tak for svar har ligegivet dem et stk. tang og hold da op hvor de guffer, må ud og ha sådan en klemme, men skal de have både tang rejer og evt mysis hver dag???
Smil
Gitte
Up-comming saltvandsnørd....
1 fisk er godt, 2 fisk er dobbelt så godt !
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"