stefan's kommende projekt

Forum for Akvarier 0 -> 100 Liter
Besvar
stefan_sørensen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16
Postnummer: 2630 Taastrup
Saltvand siden?: 2009

stefan's kommende projekt

Indlæg af stefan_sørensen »

når nu jeg er færdig med at bygge lyskasse på 530'eren og det bare spiller, så har jeg lidt i tankerne at lave et 35 liters nano som jeg har nede i skuret, jge får nok noget træ tilovers fra lyskassen som jeg jo passende kan bruge der..
jeg vil lave det hele i miniature, så det bliver med hqi, durso standpibe, overløb, sump og det hele.. har tænkt mig at lave et møbel hvor det hele skal stå i, sumpen bliver nok på ca 50 liter, men skal selv hen og lime glas for det bliver nogle specielle mål, da akvariet er kvadratisk i bunden, så vil derfor lave møblet så det har samme form..
returpumpen bliver kraftig da den skal sørge for alt cirkulationen i baljen, så derfor bliver det noget med at den grener ud bag ved en lille sten opsætning og spreder strålen..
men overvejer at droppe bundlag og så lægge en pvc-rist i bunden, hæve den lidt så at der kan blive rør føring under den og så lægge små sten som bundlag oven på risten så at jeg kan dække bunden med SPS koraller så det bliver en lille skov at koraller i alle farver..
i tankerne ser det fedt ud, men om det kan lade sig gøre må tiden vise :wink: (kan jo være det hele bare er roterende fis i kasketten :) )
SÆLGES:
530 liter + 86 liter sump
kan ses her:
viewtopic.php?f=94&t=26107
Brugeravatar
aiszaxs
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
17
Postnummer: 6700 Esbjerg
Geografisk sted: Esbjerg

Re: stefan's kommende projekt

Indlæg af aiszaxs »

sys det lyder fedt :D , 50 L sump og 35 L akv :) det var utraditionelle målestoksforhold :b

eller læste jeg forkert :D
Boyu 58L - Opstartes 1 Juni - 2012
Søger frag pusher, i Esbjerg

Simon M
stefan_sørensen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16

nej det er korrekt.. sumpens størrelse er sådan set kun for at få noget mere vand i systemet så det ikke er så sårbart over for små ændringer f.eks. død reje eller hvad ved jeg..
SÆLGES:
kan ses her:
Brugeravatar
aiszaxs
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
17
Postnummer: 6700 Esbjerg
Geografisk sted: Esbjerg

Indlæg af aiszaxs »

arh ja :) smart...
Boyu 58L - Opstartes 1 Juni - 2012
Søger frag pusher, i Esbjerg

Simon M
stefan_sørensen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16

men hvis nu at det viser sig at jeg er helt god til at lime glas , så kan det være at jeg laver et højere display akvarie.. men det må tiden vise, indtil videre er det kun i tankerne at skulle lave det..
det kan være at jeg også selv laver en motorskummer.. men som sagt så må tiden vise hvad det ender ud i..
SÆLGES:
kan ses her:
Besvar

Tilbage til "Akvarier 0 -> 100 Liter"