To kirurger samtidig?
-
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 4293 Dianalund
- Saltvand siden?: 2009
To kirurger samtidig?
Jeg skal på et tidspunkt i en nær fremtid anskaffe mig en paletkirurg og en gul kirurg. Spørgsmålet er så, om jeg skal introducere dem til akvariet samtidigt? Eller om jeg skal tage en ad gangen?
- amddurin
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 4700 Næstved
- Geografisk sted: Næstved
- Kontakt:
Re: To kirurger samtidig?
Jeg vil mene samtidigt vil være det bedste, så ingen af dem har fået teritorium i dit akvarie...
Jeg har pt. selv problemer med at min gule kirurg jagter min nyindkøbte kejser, det er lidt øv, mest fordi jeg ikke forstår hvorfor - nok fordi mit akv. er for lille til dem begge...
Der skulle være større problemer kirurgfisk imellem, men er ikke sikker på om det er inden for samme art eller kirurg generalt ? (Jeg er blevet anbefalet at købe mere end 1 gul af gangen, hvis jeg havde et større akvarium med en gul i forvejen og gerne ville have flere af dem, da de nye vil bliver jagtet af den/dem der er i akvariumet i forvejen og det derved vil være bedre at komme 2-3 nye i på samme tid...)
Der er jo flere herinde som holder en del kirurgfisk i samme akvarium og de er vel købt over en længerer periode... (Håber en af dem kommer på banen også...)

Jeg har pt. selv problemer med at min gule kirurg jagter min nyindkøbte kejser, det er lidt øv, mest fordi jeg ikke forstår hvorfor - nok fordi mit akv. er for lille til dem begge...
Der skulle være større problemer kirurgfisk imellem, men er ikke sikker på om det er inden for samme art eller kirurg generalt ? (Jeg er blevet anbefalet at købe mere end 1 gul af gangen, hvis jeg havde et større akvarium med en gul i forvejen og gerne ville have flere af dem, da de nye vil bliver jagtet af den/dem der er i akvariumet i forvejen og det derved vil være bedre at komme 2-3 nye i på samme tid...)
Der er jo flere herinde som holder en del kirurgfisk i samme akvarium og de er vel købt over en længerer periode... (Håber en af dem kommer på banen også...)

"Alle veje fører til Rom, men for meget Rom føre ingen vegne" René Durin 2014
Geiss V2.0: http://kortlink.dk/em62 (Gl. Tråd: http://www.kortlink.dk/bcc2)
Geiss V2.0: http://kortlink.dk/em62 (Gl. Tråd: http://www.kortlink.dk/bcc2)
-
- Pudsereje
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 5900 Rudkøbing
Hej jeg har begge slags i mit 250L. først kom paletten i og 14 dage efter kom den gule kirurg i, jeg har ikke haft problemer, jeg kan idag ca 1 mdr.efter at den gule kom i håndfodre dem begge de kommer op til hånden på samme tid og spiser 

-
- Rev Papegøje fisk
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 2791 Dragør
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Dragør, Amager
jeg har 4 kirurger i min 468liters, det går ganske fint uden slagsmål. Men hver gang jeg har prøvet at tilføre en ny er skidtet dødt på den ene eller den anden måde 

... intet vand i stuen for tiden ...
-
- Rev haj
- Reactions:
- 16
Men de fire første satte du i samtidig eller hvad?RedSea skrev:jeg har 4 kirurger i min 468liters, det går ganske fint uden slagsmål. Men hver gang jeg har prøvet at tilføre en ny er skidtet dødt på den ene eller den anden måde
-
- Rev haj
- Reactions:
- 16
Okay. Jeg tror nu jeg vil tilføre mine samtidig
Lige et helt andet spørgsmål. Hvilken størrelse synes i er "bedst" at købe kirurger i? Jeg ville helst have dem små, men så er der chancer for, at de ikke spiser? Eller hvordan?

-
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 4700 Næstved
- Saltvand siden?: 2008
Schwensen skrev:Okay. Jeg tror nu jeg vil tilføre mine samtidigLige et helt andet spørgsmål. Hvilken størrelse synes i er "bedst" at købe kirurger i? Jeg ville helst have dem små, men så er der chancer for, at de ikke spiser? Eller hvordan?
kommer jo and på størelsen af baljen

-
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Brintlev
- Dværg kejser
- Reactions:
- 16
- Postnummer: Ikke angivet
- Geografisk sted: Køge
hejSchwensen skrev:Ja okay. Jeg har en 250 liters balje. Men om jeg så havde et 3000 liters ville jeg selv foretrække små fisk, hvis altså de kan overleve? Jeg mindes bare at have læst et sted, at hvis man køber små fisk, er der chance for de ikke vil spise?
mine købte jeg lige omkring 6 cm, jeg synes det er en passende størelse, og de spiste begge fra start.
christian
Uden akvarie