CO2 flasker!

Forum for snak om lys, skummere, pumper etc.
Besvar
Brugeravatar
Kasper j.
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: 9000 Aalborg
Saltvand siden?: 2007

CO2 flasker!

Indlæg af Kasper j. »

Hej jeg skal til at starte min kalkreaktor op og skal bruge en CO2 flaske. Hvor har I købt jeres eller bruget i evt. en pant flaske som I bytter? Kort sagt hvor er det billigst at handle CO2 :-)
spdiving
Reactions:

Re: CO2 flasker!

Indlæg af spdiving »

Har du plads så køb en 6kg ejer flaske .. Det er den nemeste og biliste flaske at bytte . De 2kg du køber hos en akvarieforhandler kan du kun få byttet hos en akvariebutik da de er tyske.

Steen
Brugeravatar
nbd
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: 6000 Kolding
Saltvand siden?: 1988
Geografisk sted: Kolding

Indlæg af nbd »

Jeg har tidligere brugt en 300g. flaske fra sodaStream til et planteakvarium. Den fylder ingenting. Sådan en flaske kan ombyttes i enhver Matas-butik. Flasken koster ikke meget, men det gør et pålideligt manometer (hanen, man skruer på flasken). Jeg mener, jeg har set et Sodastream-kompatibelt manometer til 700 kr. engang...
Ecoreef
Eremit krebs
Eremit krebs
Reactions:
16
Postnummer: 9530 Støvring

Indlæg af Ecoreef »

Har lige købt en 6 kg ejerflaske hos Metro for ca. 800 kr. Indholdet koster ca. 250 kr, for en genopfyldning.
hos mig varer den godt et år.
flaskerne står ved fadøls fustasierne, og er flotte nye flasker, ikke de rustne modeller man får gennem metal grossisterne til smedeværksteder. :wink:
Det skal siges at der kræves et Metrokort for at handle der, da det er en engros virksomhed, men bare spørg en ven hvis du ikke selv har et, man kan bare låne et, da det kun er et adgangskort (ikke kredit..D)
Hilsen Kaspar.
Brugeravatar
Brian C
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: 7000 Fredericia
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Fredericia

Indlæg af Brian C »

Ecoreef skrev:Har lige købt en 6 kg ejerflaske hos Metro for ca. 800 kr. Indholdet koster ca. 250 kr, for en genopfyldning.
hos mig varer den godt et år.
flaskerne står ved fadøls fustasierne, og er flotte nye flasker, ikke de rustne modeller man får gennem metal grossisterne til smedeværksteder. :wink:
Det skal siges at der kræves et Metrokort for at handle der, da det er en engros virksomhed, men bare spørg en ven hvis du ikke selv har et, man kan bare låne et, da det kun er et adgangskort (ikke kredit..D)
Hilsen Kaspar.
jeg havde ellers hørt at de ville ophøre med at sælge dem, men det kunne da være man skulle et smut i metro så
Mvh. Brian
Nu uden saltvand, holder pause efter flere år med saltvand
og sikke stille der blev i det lille hjem *GG*
Nu nøjes jeg med at tage billeder af, og nyde andres flotte akvarier
Brugeravatar
JJ
Rev Rokke
Rev Rokke
Reactions:
18
Postnummer: 2730 Herlev

Indlæg af JJ »

Jeg var i Metro så sent som i går og købe en 6 kg. Co2 flaske.

Jeg gav 1150 kr. for en flaske. Og ja jeg tror en opfyldning koster 236 kr.

Jeg har også ledt i lang tid efter et sted hvor man kunne købe en til en rimelig pris uden man skal fuske sig frem. Og Metro var svaret...
576 lt. Mixed reef - 110 lt. sump
Giesemann Stellar 4x80 watt + 2 stk. Hydra 52 HD
Skimz leopard sl203 skummer
Octo Calreact 140 kalkreaktor med Kamoer doseringspumpe
2 stk. vortech mp40 & Ecotech vectra
Brugeravatar
Kasper j.
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: 9000 Aalborg

Indlæg af Kasper j. »

Okay tror at jeg tager i metro så, min far har kort der til :-) Men hvor langt må en 6 kg flaske stå fra akvariet? Jeg regner med at jeg vil have flasken til at stå/ligge ved siden af akvariet og jeg skal nok have ca. 1 meter slange mellem reaktor og flaske. Vil der være meget spild ved det eller er det uden betydning?

MVH
Kasper
Besvar

Tilbage til "Lys, filtrering og andet teknik"