udstyr til 54 liters
-
- Palet kirurg
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 5591 Gelsted
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: fyn gelsted
udstyr til 54 liters
hvilket udstyr skal jeg bruge
jeg tænkte på et hængefilter hvilket kan i anbefale
er det hos petsupply fint nok den med skummer i ???
også en enkel lille pumpe som cirkulation
og noget lys
er det så det er jeg så kørende med et nano hvad med aktivt kul osv
jeg tænkte på et hængefilter hvilket kan i anbefale
er det hos petsupply fint nok den med skummer i ???
også en enkel lille pumpe som cirkulation
og noget lys
er det så det er jeg så kørende med et nano hvad med aktivt kul osv
-
- Palet kirurg
- Reactions:
- 15
Re: udstyr til 54 liters
hmm måske ikke den rio skummer
hvad skal jeg så gøre
hvad skal jeg så gøre
-
- Palet kirurg
- Reactions:
- 15
http://www.shop-meeresaquaristik.de/pro ... immer.html
den er fed er der nogen der kender den skummer
nogen der kan hjælpe med lys jeg bygger selv noget kasse til det men hvilke rør skal jeg bruge og fatninger osv
den er fed er der nogen der kender den skummer
nogen der kan hjælpe med lys jeg bygger selv noget kasse til det men hvilke rør skal jeg bruge og fatninger osv
-
- Palet kirurg
- Reactions:
- 15
jeg dropper det der og tar det hængefilter hos saltvandfyn det er vist det eneste rigtige da det suger fra overfladen
skummer er ligemeget jeg skifter vand hver uge på det så skal det nok gå mit problem er så kun lyset ny hva skal jeg gøre købe en 26watt hængelampe
skummer er ligemeget jeg skifter vand hver uge på det så skal det nok gå mit problem er så kun lyset ny hva skal jeg gøre købe en 26watt hængelampe
det kommer an på hvad du skal have i, jeg har selv 1x55w og 1x 36w interpet over min 54 ltr og der burde jeg at holde nogle af de svære. men har ikke prøvet endnu er stadig i opstarten 

-
- Palet kirurg
- Reactions:
- 15
hej kim ved du hvor man finder 1x55 watt interpet billigst med det hele fatning osv..
jeg skal bruge et rør lissom dem i red sea max 130 og det er 50% blå og 50% hvid
de burde være fine det er kun 30 cm højt også lige tilføje et par blå nat dioder så burde det være fint...
jeg skal bruge et rør lissom dem i red sea max 130 og det er 50% blå og 50% hvid
de burde være fine det er kun 30 cm højt også lige tilføje et par blå nat dioder så burde det være fint...
skal jeg ikke kunne sige det er bare at søge de forskellige webbutikker i gennem jeg kører selv med 50\50 på det store rør og synes det giver en fin belysning..
-
- Palet kirurg
- Reactions:
- 15
ja det husker jeg fra red sea det var rigtig fint synes jeg og med mine mål på akvariet 60x30x30 + 3-4cm bundlag og sten hvor korallerne er på,så synes jeg det er rigeligt lys til det.. jeg modificerer det originale plast armatur og monterer lampen deri også fjerner jeg lidt bagpå med en dremel så hængefilteret kan ja hænge der bagpå og okay skjult samt 3 små pumper rundt omkring også ved jeg ikke om det overhovedet er nødvendigt at lede efter et mikrovarmelegeme det er sikkert ikke nødvendigt med varme
den her har jeg godt nok luret meget på
da elektronik ikke er noget problem for mig at rode i
og det burde jo være det optimale lys hvis man så køber 2 kit da de ikke er så lange
http://www.fish-street.com/led_cold_lig ... ory_id=118
den her har jeg godt nok luret meget på
da elektronik ikke er noget problem for mig at rode i
og det burde jo være det optimale lys hvis man så køber 2 kit da de ikke er så lange
http://www.fish-street.com/led_cold_lig ... ory_id=118
-
- Palet kirurg
- Reactions:
- 15
ved du hvilket maling jeg kan bruge det skal bare være sort og det er til bagruden
http://www.ultimatereef.net/forums/show ... ost2048216
http://www.ultimatereef.net/forums/show ... ost2048216
-
- Palet kirurg
- Reactions:
- 15
http://www.fish-street.com/bio_24_inch_ ... ory_id=118
den her må virkelig være vild til sådan et lille akvarie jeg ville mene den var total overkill
der skal man da have mere vanddybde men gad vide hvilken rør der sidder i altså kelvin osv
den her må virkelig være vild til sådan et lille akvarie jeg ville mene den var total overkill
der skal man da have mere vanddybde men gad vide hvilken rør der sidder i altså kelvin osv
- TorbenC
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 6760 Ribe
Et hængefilter og 2x36w compact T5, så er du godt kørende.
Jeg vil anbefale Vitakraft startersæt da deres lampe (Eheim) er meget let at bygge om (alt org. elektronik kan pilles ud og den er malet hvid indvendig for bedre reflektion)
Jeg vil anbefale Vitakraft startersæt da deres lampe (Eheim) er meget let at bygge om (alt org. elektronik kan pilles ud og den er malet hvid indvendig for bedre reflektion)
-
- Palet kirurg
- Reactions:
- 15
jeg har starter sættet fra vitakraft stående spørgsmålet er bare hvilket hængefilter der er bedst i brug
jeg faldt lige over denne
http://www.meerwasser-aquaristik.de/onl ... -3263.html
jeg faldt lige over denne
http://www.meerwasser-aquaristik.de/onl ... -3263.html
-
- Palet kirurg
- Reactions:
- 15
http://www.meerwasser-aquaristik.de/onl ... -3815.html
eller dette filter hvis det fungerer ordentligt
men det blir da denne lampe den skal simpelthen afprøves
de skriver den dur kun til ca 30 cm bredde fordi den selv kun
er 7 cm bred men det er jo perfekt i mit tilfælde og lampen ser
rigtig fin ud syns jeg hvis testen holder men hvorfor ikk..
så er det osse meget billigt i strøm det lille akvarie i forhold til
dem som bruger 70 watt hqi det koster jo lidt til det lille akvarie
thansen og andre steder er osse en mulighed måske
http://thansen.dk/product.asp?c=3046912 ... =672201630
eller dette filter hvis det fungerer ordentligt
men det blir da denne lampe den skal simpelthen afprøves
de skriver den dur kun til ca 30 cm bredde fordi den selv kun
er 7 cm bred men det er jo perfekt i mit tilfælde og lampen ser
rigtig fin ud syns jeg hvis testen holder men hvorfor ikk..
så er det osse meget billigt i strøm det lille akvarie i forhold til
dem som bruger 70 watt hqi det koster jo lidt til det lille akvarie
thansen og andre steder er osse en mulighed måske
http://thansen.dk/product.asp?c=3046912 ... =672201630
-
- Scooter Blenny
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 5750 Ringe
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Fyn
Jeg har denne lampe på mit 54 ltr. og den fungerer virkelig godt:
http://dyfo-svendborg.dk/akvarier-akvar ... rt=default
http://dyfo-svendborg.dk/akvarier-akvar ... rt=default
-
- Palet kirurg
- Reactions:
- 15
lyset er opgivet til ca 120-150 watt hqi
http://www.fish-street.com/weipro_led_l ... ory_id=118
og jeg ved at man kan holde det meste uden hqi det har jan fra saltvandfyn bevist
selv de krævende koraller under t5 klarer sig godt koralrevet ligger jo et par meter under overfladen og det glemmer folk tror jeg for der er faktisk ikke så meget lys når man først dykker ned til revet.... jeg synes det er for besværligt at have en skummer på så lille et akvarie og da de fleste bortset fra danskere kører uden skummer er det jo bevist at det fungerer fint hvis man husker sit vandskifte....ps mit akvarie er kun 30cm højt minus bundlag så der blir jo rigeligt lys.... på mit akvarie har jeg kun kørt 2 stk blå t5 rør uden min hqi i en uge nu og mine koraller har det glimrende mine caulerpa alger får kun 11 watt 6500kelvin men de gror jo osse glimrende og det burde jo ikke ku lade sig gøre ifølge de fleste mennnesker
http://www.fish-street.com/weipro_led_l ... ory_id=118
og jeg ved at man kan holde det meste uden hqi det har jan fra saltvandfyn bevist
selv de krævende koraller under t5 klarer sig godt koralrevet ligger jo et par meter under overfladen og det glemmer folk tror jeg for der er faktisk ikke så meget lys når man først dykker ned til revet.... jeg synes det er for besværligt at have en skummer på så lille et akvarie og da de fleste bortset fra danskere kører uden skummer er det jo bevist at det fungerer fint hvis man husker sit vandskifte....ps mit akvarie er kun 30cm højt minus bundlag så der blir jo rigeligt lys.... på mit akvarie har jeg kun kørt 2 stk blå t5 rør uden min hqi i en uge nu og mine koraller har det glimrende mine caulerpa alger får kun 11 watt 6500kelvin men de gror jo osse glimrende og det burde jo ikke ku lade sig gøre ifølge de fleste mennnesker
- zeugma
- Sommerfugl fisk
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 8000 Århus C
- Saltvand siden?: 2008
Hvis du køber den led lampe fra fish street kan jeg så få dig til at give en lille anmeldelse af den ? og om den giver nok lys til at man kan holde LPS under den ?
har nemlig også tænkte mig at starte et lile 54 liters op og det eneste jeg mangler at få på plads et lyset
har nemlig også tænkte mig at starte et lile 54 liters op og det eneste jeg mangler at få på plads et lyset
54 Liter
viewtopic.php?f=91&t=30811
viewtopic.php?f=91&t=30811
-
- Palet kirurg
- Reactions:
- 15
jo nano det er helt rigtigt jeg syns bare det fylder meget i sådan et lille akvarie
zeugma jo jeg skal prøve og huske dig jeg bestiller den lampe i 60cm der er holder og det hele med til den jeg har snakket med ham og ifølge testen skulle den jo være fin og jeg kender osse led i forvejen og ved hvor stærke de fåes men han siger osse at hvis akvariet har mere end 30 cm dybde så er den ikke tilstrækkelig fordi den kun er 7 cm bred
zeugma jo jeg skal prøve og huske dig jeg bestiller den lampe i 60cm der er holder og det hele med til den jeg har snakket med ham og ifølge testen skulle den jo være fin og jeg kender osse led i forvejen og ved hvor stærke de fåes men han siger osse at hvis akvariet har mere end 30 cm dybde så er den ikke tilstrækkelig fordi den kun er 7 cm bred
-
- Palet kirurg
- Reactions:
- 15
men hvis jeg skulle have en skummer ville det blive den her den ligner noget der kunne fungere så slipper jeg for overløb også lige have et hængefilter ved siden af
- Brian C
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 7000 Fredericia
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Fredericia
det er jeg så ikke enig i, men en skummer gør da mange ting lettere, der er andre metoder der er lige så gode, refugie, vandskifte o.lign.Nano75 skrev:Jeg kender også folk der kører uden kørekort
Jeg har ikke sagt at det ikke er muligt at køre et akvarie uden skummer, men jeg vil til enhver tid mene at et akvarium med en god skummer er klart at foretrække overfor et uden en skummer. Eller hvad?
og i sådan en bette pyt, ville jeg nøjes med vandskifte, da jeg stadig har meget svært ved at se at de mikroskummere kan være særlig effektive, og en skummer fjerner ikke kun de dårlige ting
og et ugentligt 10% vandskifte vil i mine øjne til enhver tid være mere effektiv end de små skummere
Mvh. Brian
Nu uden saltvand, holder pause efter flere år med saltvand
og sikke stille der blev i det lille hjem *GG*
Nu nøjes jeg med at tage billeder af, og nyde andres flotte akvarier
-
- Scooter Blenny
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 5750 Ringe
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Fyn
Det er det så flere meninger om. En skummer fjerner affaldsstoffer... Jeg siger ikke at det ikke kan lade sig gøre uden skummer, absolut ikke, men en velfungerende skummer, vil uden tvivl gøre mere gavn end skade i et akvarie.Brian C skrev:det er jeg så ikke enig i, men en skummer gør da mange ting lettere, der er andre metoder der er lige så gode, refugie, vandskifte o.lign.Nano75 skrev:Jeg kender også folk der kører uden kørekort
Jeg har ikke sagt at det ikke er muligt at køre et akvarie uden skummer, men jeg vil til enhver tid mene at et akvarium med en god skummer er klart at foretrække overfor et uden en skummer. Eller hvad?
og i sådan en bette pyt, ville jeg nøjes med vandskifte, da jeg stadig har meget svært ved at se at de mikroskummere kan være særlig effektive, og en skummer fjerner ikke kun de dårlige ting
og et ugentligt 10% vandskifte vil i mine øjne til enhver tid være mere effektiv end de små skummere
-
- Palet kirurg
- Reactions:
- 15
hjælp nogle der kan sige hvilken sorte maling man skal bruge til bagruden er det bare sådan noget træ og jern maling
-
- Palet kirurg
- Reactions:
- 15
maling ingen der ved det
- mestermc
- Foxface
- Reactions:
- 17
- Postnummer: Ikke angivet
- Geografisk sted: Aalborg
jeg har haft sort maling, og blev ked af det da jeg syntes det blev for "dødt", i det jeg har nu har jeg blåt maling, og det er som om der kommer mere dybde deri.
Blot min mening.
Blot min mening.
Nu med RSM130
-
- Palet kirurg
- Reactions:
- 15
tak men hvilken maling type
-
- Foxface
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 4000 Roskilde
Min maling er begyndt at krakelere, så er det er ihvertfald ikke ligegyldigt hvilken maling man bruger.
Jeg kan ikke lige huske hvad det er for en type jeg hae brugt, men det finder jeg ud af..
Jeg kan ikke lige huske hvad det er for en type jeg hae brugt, men det finder jeg ud af..

- Brian C
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 7000 Fredericia
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Fredericia
jeg bruger ganske alm hobby acrylmaling, fra panduro hobby. men jeg vil mene at en hvilken som helst pastmaling kan bruges, og den er jo let at fjerne igen,
på mit store akvarie, bruger jeg dog sorte plastsække
ellers er der jo den mulighed at male eller anskaffe et par akryl/plexiglasplader så kan de også skiftes his man bliver træt af farven, eller køre med ½ transparente plader
og jeg foretrækker helt klart den sorte farve, da den blå ser alt for kunstig og grim ud efter min smag
og da en meget stor del af de akvarister der ikke vælger at klistre deres bagrude til med revbeton, foretrækker blå, har jeg efterhånden set nogle stykker... og jeg kan ikke lide blå baggrunde, men smag og behag er jo heldigvis forskellig
på mit store akvarie, bruger jeg dog sorte plastsække
ellers er der jo den mulighed at male eller anskaffe et par akryl/plexiglasplader så kan de også skiftes his man bliver træt af farven, eller køre med ½ transparente plader
og jeg foretrækker helt klart den sorte farve, da den blå ser alt for kunstig og grim ud efter min smag
og da en meget stor del af de akvarister der ikke vælger at klistre deres bagrude til med revbeton, foretrækker blå, har jeg efterhånden set nogle stykker... og jeg kan ikke lide blå baggrunde, men smag og behag er jo heldigvis forskellig
Mvh. Brian